Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
even snel goochelen laat zien, dat het laatste type de 30Tr (kort) en 31Tr (geledebus) zijn. De productie is eigenlijk nooit stil geweesd. Hele oost europa zit vol met Skoda trolleybussen.
Niet echt juist.
Deze hybrides zijn gebouwd om in de stad op stroom te rijden en buiten de stad voeding via een diesel generator, in Arnhem heeft ook zo'n testbus gereden (wij hebben er met de club nog een rondrit mee gereden) maar daar heeft men toen beslist er niet verder mee te gaan. De Arnhemse trolly's hebben wel een noodgenerator (zijn dus geen hybrides) maar veel stelt dit niet voor, juist genoeg om een paar lampen en de meest vitale functies te laten werken en de topsnelheid van de bus is nog hoogstens 30 à 40km/u.
Kijk maar eens op www.skoda.cz
Dan zie je zeer moderne trams, trolleybussen, metro-treinstellen en een locomotief.
Alleen jammer dat ik op de Tsjechische site geen Engelse of Duitse vertaling kan ontdekken.
Ben onlangs nog in Arnhem geweest voor werken aan de voedingspunten van de onderstations van de Trolleybussen (ik doe het software gedeelte).
De bussen daar hebben idd enkel de noodgenerator voor wanneer er een obstakel is waarvoor ze moeten uitwijken en even de bovenleiding moeten verlaten of om te wisselen van bovenleiding (vinden de chauffeurs nie leuk)
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.