Trekhaak nainstalleren OCtavia IV PHEV

Meurtz

Lid
Hi,
Ik heb sindskort een Octavia IV PHEV (Import 12-2020, O1=1500, O2=750).
Aankomende donderdag gaat Trekhaakcentrum een afneembare trekhaak plaatsen.
Nu hoor ik van de Skoda dealer dat Trekhaakcentrum dat doet met eigen software en dat Skoda daarna slechts software updates voor de Octavia IV kan plaatsen door die hele trekhaak er weer af te halen. Iemand ervaring met een NIET Skoda trekhaak? Is dit een verkoop praatje van Skoda?
Hoe kan ik nagaan of mijn Octavia trekhaak voorbereiding heeft? Volgens de Skoda dealer niet.
De afspraak met Trekhaakcentrum gaat even in de ijskast.

Alvast dank voor het meedenken.

groet

Maarten
 

hemi24

Forumguru
Ik zou in jouw geval contact zoeken met @Antera !
Hij kan je vragen precies beantwoorden én kan ook een trekhaak voor je plaatsen…

Verhaal van de dealer is maar ten dele juist.
 

Meurtz

Lid
@Antera Ik smacht naar goed advies ;) Overigens heb ik de fysieke plaatsing nog voor donderdag laten staan.
In overleg met Trekhaakcentrum wordt de software niet geupdate, inclusief inleren. Dat wil men later wel doen als het originele probleem met hoofdgebruiker worden en activeren auto in app is opgelost.
 

Meurtz

Lid
Dat is nu het probleem, Trekhaakcentrum schijnt niet standaard Skoda software te gebruiken. Naar eigen zeggen brengen ze de software naar de basisversie, zetten de trekhaak eronder en updaten de software en leren de trekhaak in.
Trekhaakcentrum heeft na aanhoren van mijn afspraak bij Skoda aangeraden om met inleren te wachten totdat de Skoda software is geupdate.
Op zich bizar, ik zit in de software business en zou het niet logisch vinden als men na het up-to-date brengen van de software weer terugvalt op de originele software.
Gevoelsmatig het beste zou zijn, denk ik, om alsnog de Skoda officiele trekhaak met software te laten plaatsen. Is wel iets meer geld, maar ik heb dan wel de volle ondersteuning van Skoda.
 

Antera

Donateur
Omtrent de zaken die naderhand geplaatst worden kan het voorkomen dat het de installatie van nieuwe updates in bepaalde modules in de weg staat. Updates van het mediasysteem worden simpelweg gedaan. Ik heb er nog geen specifieke klachten gehad bij naderhand plaatse trekhaak of andere zaken.

Bij VW 2x gehad dat hierbij de opties verdwenen waren. Dan moet de auto terug om het te coderen.

Als je alles officieel bij de dealer (Odis) aanmeld dan word het in de fabriek in de optielijst erbij gezet en dan zal het blijven bestaan.

En moet zeggen dat op alle vol electrische auto's het vaker lijkt te zijn dat een update niet lukt vanwege retrofit maar ook dit heb ik zelf nog niet meegemaakt
 

Meurtz

Lid
Dank voor de uitleg. Ik ga donderdag de trekhaak volledig af laten leveren incl. Software en inleren.
Daarna ga ik eens rustig nadenken hoe ik dat hoofdgebruiker en activatie probleem ga oplossen
 
Daarna ga ik eens rustig nadenken hoe ik dat hoofdgebruiker en activatie probleem ga oplossen
daar heb ik ook gedoe mee gehad.. bij mij is destijds de unit vervangen. Ze kregen het maar niet voor elkaar... “app kan niet worden gestart” welke software versie draai je nu..?
 

Meurtz

Lid
Even een stand van zaken.
De mensen van Trekhaakcentrum hebben de trekhaak netjes gemonteerd, ze hebben de software niet geinstalleerd en ingeleerd omdat men, om problemen te voorkomen, graag wil dat ik eerst de software van de auto laat updaten.
Dat gebeurt, onder garantie, eind mei door het bedrijf waar ik de auto heb gekocht. Daarna gaan zij de trekhaak updates erop zetten.
Wel zo vriendelijk dat zij meedenken in oplossingen, dat heb ik niet zo ervaren met de Skoda dealer hier in de buurt.
Mochten jullie wel goede ervaringen hebben met een Skoda dealer in Noord Holland Noord, dan hou ik mij aanbevolen.
 

EdK

Forumguru
ervaringen hebben met een Skoda dealer in Noord Holland Noord

Ken je deze garage ?
Zijn twee oud monteurs van de oude dealer in Hoorn, die voor henzelf zijn begonnen toen de toko werd overgenomen en wat nu dus Broekhuis is.
Zelf nog niet geweest bij hun maar wel goede ervaringen van anderen gehoord !
 
Bovenaan Onderaan