Time flies....als je tijden niets post.

Monte Deppy

Forumguru
De kogel is door de kerk.

Na lang genoeg nagedacht te hebben, en advies van allen, heb ik eindelijk de fabia laten chippen.

Heb de auto nu zo'n 2,5 jaar, nog immer super blij mee.
Is van 9900 km naar de 35800 km gestegen. Verder nog precies hetzelfde.

Ow verrek, toch niet! Had eigenlijk een tegenvaller m.b.t de banden. Auto is van 2019 en vorige maand al nieuwe banden opgelegd. Zeg maar 34500 km mee gereden. Bridgestone potenza RE050A.
Qua wegligging, stabiliteit en grip prima band. Maar 34k is wel weinig!
Waren ze dan opperdepop? Nee gewoon uitgedroogd, na ja, gewoon

'S-avonds naar het werk willen gaan en dan erachter komen dat de voorband lek is.
kortstondige inspectie wees uit dat alle banden droogte scheurtjes hadden op het loopvlak. Productie datum van de banden waren van Mei 2018. Geen risico nemen en "gewoon" nieuwe bandjes besteld.
Wederom Bridgestone, maar dan de S001, ook weer met Rim bescherming.

Eigenlijk een beetje veel "mosterd na de maaltijd" maar had iemand nog een goed idee als alternatief merk?

Na het lezen van de post van 'Dennisvisser' begon het weer te kriebelen, diezelfde week gebeld en afspraak gemaakt.

Ik zag het Rosinfield nog schrijven, zou zeker voor stage 1 gaan, jaren lang plezier van gehad. En natuurlijk alle andere bijdrage

Hij rijdt wel redelijk vlot, maar zat er dan vooral alleen in, en bij het optrekken vond ik hem toch wat geknepen aanvoelen.

Binnenkort naar Noorwegen en dan met volle bepakking, 2 volwassenen en 2 kinders en die vervloekte hond ( nee, zo erg is het niet). Bultjes rijden, in de volksmond ook wel bergen genoemd.

Ofwel een goede reden om die afspraak te maken.
Vrijdag jongstleden is het gebeurt, file gedelete en toen een andere file weer ge-upload. Denk zo'n 15 minuten en 600 euro armer.

Maar resultaat mag er wezen, dat gevoel dat het blok net niet genoeg lucht krijgt is weg, vanaf de 2200 toeren jekkert hij lekker door naar de.....
voor mij is dan de 4500 toeren genoeg.
Normaal hield ik hem tussen de 2000 en de 3000 toeren, af en toe even gek doen en beetje verder. Nooit eigenlijk boven de 4500 toeren gegaan.

Ondanks dat het maar een 1 litertje is, en ik kwam van een 2,5T 5 cilinder, wil het karretje echt wel vooruit.
Het blijft toch verslavend, dat had ik met de Volvo en de motor ook, snelheid maakt me niet zoveel uit, maar dat koppel is zo lekker om te hebben.

Dus na afgelopen vrijdag heb ik 5 tanks leeggereden ( still going strong!)

Absoluut geen spijt van natuurlijk, nou maar hopen dat het heel blijft en dat ik mijn voet in bedwang kan houden.

Nogmaals bedankt allen!

Ondanks weinig gepost te hebben nog steeds regelmatig op het forum, lekker lezen!

Groetjes
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eens @Japanese Power
En ja het motortje is echt gebaat bij een chip. Het is niet echt spectaculair maar levert het gewenste beetje extra. Heb ook in mijn Up GTI een stage 1.
Wat wel echt spectaculair is, helemaal i een Fabia, is een schroefset. Die geeft je een totaal andere auto met enorm veel meer stabiliteit en betere handeling en bochtengedrag. Een goede kost wel wat, maar is het dubbel en dwars waard. Heb een kW v1 set. Als jehem niet te laag zet, is er geen enkel verlies aan comfort. Integendeel .
 
Laatst bewerkt:

Monte Deppy

Forumguru
Dank voor jullie bericht.

@Japanese Power 05.15 op kantoor....lekker vroeg erbij!!

@Rosinfield dat zei een beste man bij JD ook, "het is een knappe auto, maar och och wat hebben ze dat ding hoog gezet af fabriek.
Ik bevestigde het geheel en ondanks dat ik enige last van hoogtevrees heb, zorgt mijn lieve vrouw ervoor dat daar geen geld aan verspild wordt. Tenminste zei vind dat geld verspilling.

Ik probeer de slijtage wat te bevorderen door zeker met een snelheid van 120+ drempeltjes te pakken, deze snelheid neemt wel enige drempelvrees met zich mee.
Tja je moet wat over hebben voor het goede doel, kortom ik ben het met je eens @Rosinfield.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Grappige is dat mijn echtgenote dit nu juist de enige modificatie vindt die de investering ten volle waard is (mooie velgen en een sportieve uitlaat is zonde van het geld). Wellicht helpt dit
 

hemi24

Forumguru
Je krijgt ze daar echt niet zo snel gek hoor!
Ze zijn in die hoek van Friesland net zo afkerig van alcohol, als in de Achterhoek…
 
Bovenaan Onderaan