Storing tijdens rijden suberb 2 1.6tdi. Help :)

duiveltje

Forumguru
Moest vanuit kop NH even naar Veghel... mooi ritje dus... rij ik terug 110 op de cruise.. 20km van huis... ineens hikt de motor 1 x... gloeilamp op dash gaat knipperen... loopt op 3 poten... vermogen weg.. uit laten rollen op de afslag.. motor even uit...
Start stop systeem storing.. zei maxidot.
Even gewacht weer starten.... alleen mm lampje brande nog wel gewoon vermogen... maar door naar huis gereden... thuis even vag com eraan en dit was het resultaat

Iemand advies? ..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220327-161017_Gallery.jpg
    Screenshot_20220327-161017_Gallery.jpg
    1.008,9 KB · Weergaven: 41

Eltjo

Forumguru
Dat is rod dat je dat in 2113 gebeurd. Gelukkig kunnen verder rijden en vlak bij huis.
Al iets kunnen vinden op internet?

Mis firing, injector problemen lees ik als voorkomend probleem op internet.
Injector slecht, vuiltje?
Loopt die na resetten weer normaal?
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Foutcode 9839, das een rare...geeft ook geen omschrijving in VCDS zelf en niet bekend bij Gerrit Speek. :pieker:
 

duiveltje

Forumguru
Dat is rod dat je dat in 2113 gebeurd. Gelukkig kunnen verder rijden en vlak bij huis.
Al iets kunnen vinden op internet?

Mis firing, injector problemen lees ik als voorkomend probleem op internet.
Injector slecht, vuiltje?
Loopt die na restten weer normaal?
Nadat ik weer ben gaan rijden gaf hij alleen motormanagement lampje aan... storingen gereset met vagcom en nu niets meer..

Las op Engels forum iets over verstuiver 3 die dan slecht is en kapot is...
 

Eltjo

Forumguru
Ze zijn relatief eenvoudig zelf te vervangen, wel altijd de koperen pakkingring en gezamelijke bout vervangen.
Sowieso niet slecht om de bout preventief te vervangen met hogere km stand.
De verstuiver kan je ook bij een dieselspecialist gebruikt aanschaffen of misschien (ultrasone laten) reinigen.
Tja, ik zie ze voor meer dan € 300 p/s voorbij komen op internet.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Een verstuiver klinkt wel als een logische oorzaak. Zijn wel dure jongens, maar als je nog de originele verstuivers erin hebt zitten, dan hebben ze t bijzonder goed gedaan!
 

duiveltje

Forumguru
Ze zijn relatief eenvoudig zelf te vervangen, wel altijd de koperen pakkingring en gezamelijke bout vervangen.
Sowieso niet slecht om de bout preventief te vervangen met hogere km stand.
De verstuiver kan je ook bij een dieselspecialist gebruikt aanschaffen.
Lets hope dat dat niet hoeft lol
 

duiveltje

Forumguru
Een verstuiver klinkt wel als een logische oorzaak. Zijn wel dure jongens, maar als je nog de originele verstuivers erin hebt zitten, dan hebben ze t bijzonder goed gedaan
Superb gekocht met 124k op de klok... nu 356xxx
Getuned met 124xxx bij vvt... rij nog steeds met originele egr, koppeling en turbo en verstuivers ..
 

Eltjo

Forumguru
Dan mag je niet klagen ! Ik ga preventief maar wat injectorreiniger in de net vol getankte tank gooien.
Morgen een rit van 300 voor de boeg. Ja binnen NL...!
 

Kanerr

Forumguru
Heren in Marum weten hoe ze moeten tunen :)

Maar preventief injectoren laten reviseren/reinigen en alle bouten vervangen lijkt geen slecht idee.
 
Bovenaan Onderaan