Spotify via CarPlay stopt zodra ik de laadkabel via USB-C aansluit op mijn iPhone. Daarna speelt hij 1 sec. en stopt telkens als ik op play druk.

kuka

Lid
Zolang ik draadloos CarPlay gebruik om muziek van bijvoorbeeld Spotify te streamen werkt het top. Zodra ik de iPhone wil opladen via de USB-C poort blijft hij verbonden met CarPlay maar stopt me streamen van Spotify. Als ik dan weer op play druk hoor je 1seconde de muziek en stopt hij weer. Als ik dan weer op play druk idem dito. Ik kan dus mijn telefoon niet opladen als ik Spotify wil luisteren via Carplay. Het lijkt mij sterk dat dat niet kan. Als ik op mijn iPhone kijk is hij eerst verbonden met CarPlay en zodra ik de kabel er in steek zie ik “bekabelde verbinding”. Niet veel later stopt de muziek en wordt weer CarPlay aangegeven als verbinding. Koppel ik de kabel los werkt het weer top.
 

kuka

Lid
Extra toevoeging. Ik heb dit met meerdere iPhones (15 Pro EN XR) getest. Zowel met kabel van USB-C naar USB-C als ook van USB-C naar Lightning. Ik gebruik alleen maar originele kabels en geen Chinese prullen.
 

Bakkertje

Forumguru
Is de Enyaq niet voorzien van een draadloze lader en is het dan niet heel simpel op te lossen door je telefoon daar op te plaatsen in plaats van aan te sluiten via een kabel?

Even los van het feit dat ik het ook vreemd gedrag vind..

Heb je het ook bij het afspelen van andere bronnen (Youtube bijvoorbeeld?).
Bij een DAC/koptelefoon versterker heb ik wel eens meegemaakt dat het aan de instelling in Spotify ligt om de kwaliteit automatisch aan te passen.
 

Japanese Power

Donateur
Heb ik ook weleens als ik de iPhone aan de kabel hang voor lange ritten. Even de telefoon opnieuw selecteren in het telefoon menu en dan gaat de audio weer goed. Switchen tussen draadloos naar bekabeld gaat niet altijd feilloos. Als het dan nog niet lukt (sporadisch) even Spotify afsluiten op je iPhone en deze opnieuw opstarten.
 
  • Leuk
Waarderingen: kuka

Spector

Forumguru
Of het systeem even resetten / opnieuw opstarten. Blijft krom dat het zo moet maar in de Tarraco heb ik hetzelfde.
 
Bovenaan Onderaan