Skoda Fabia combi 1.2 TDI stopte er plotseling mee

rocket

Senior Member
Hallo mede forummers gister is mijn green line er mee gestopt. Plotseling ging hij in houden gloeispiraal ging knipperen en geen power meer. Anwb gebeld konden niet hem ook niet aan de praat krijgen, Ze denken dat het de hoge druk pomp is want tot daar is er wel brandstof daar na niet meer. Hoop dat het niet teveel gaat kosten .

Edwin

rocket

Senior Member
Nee de auto is buiten de garantie en ik heb geen brandstof filter vervangen of laten doen, het gebeurde plotseling op de snelweg

Edwin

Joske

Forumguru
ok dank je wel, reden dat ik dit vraag is omdat het vervangen van het filter een risico vormt voor de hoge druk pomp op droogloop. Wat nefast kan zijn voor de pomp.

Kwaliteit van de brandstof is van een normaal niveau geweest gedurende de levensduur van de wagen?

Kan evengoed zijn dat de brandstoffilter dicht zit.

Monteurtje

Forumguru
Een hoge druk pomp kost een vermogen. Vorige week ook vervangen bij een auto. Maar er is een bedrijf die ze ook levert.(weet niet of ze er veel van hebben liggen) En dan krijg je een nieuwe of gereviseerde met origineel onderdeel nummer erop. En die is 2,5 keer zo goedkoop. Scheelt gauw bijna 1000 euro. Arbeid valt opzich mee als je de distributie riem verder laat zitten.

rocket

Senior Member
Een hoge druk pomp kost een vermogen. Vorige week ook vervangen bij een auto. Maar er is een bedrijf die ze ook levert.(weet niet of ze er veel van hebben liggen) En dan krijg je een nieuwe of gereviseerde met origineel onderdeel nummer erop. En die is 2,5 keer zo goedkoop. Scheelt gauw bijna 1000 euro. Arbeid valt opzich mee als je de distributie riem verder laat zitten.
Hoi Monteurtje welk bedrijf is dat dan want dat scheelt mij erg veel geld vorige keer ook opgelicht door de dealer

Edwin

Monteurtje

Forumguru
Mag je hier namen noemen van bedrijven, niet bedoeld als reclame???
Onderdeel nummer kan ik maandag wel opzoeken.

Desperado

Forumguru
Ja, dat mag. Het valt snel genoeg op als er teveel reclame gemaakt wordt. Goede bedrijven noemen is altijd goed.

rocket

Senior Member
Dat weet ik dat hier namen mag noemen , ik wil het eigenlijk die naam niet meer noemen naar voor de laatste keer het gaat om autobedrijf Hamers, ging om een olie lekkage gescheurd carter.

chris01

Senior Member
ik weet niet waar je woont, maar dieseltechniek in oudehaske hebben mij toen goed geholpen met een focus tddi .
was voor nog geen 1000,00 klaar incl distriebutieriem.
hebben er een door hun zelf gereviseerde op gezet, was echt perfect.
ok , een focus is geen skoda ! haha

Monteurtje

Forumguru
Het bedrijf waar de hoge drukpomp weg kwam die ik vorige week op een Fabia Greenline gemonteerd heb is
Gebr. Klein Gunnewiek. Volgens mij een demontagebedrijf. Maar die pomp was als nieuw of nieuw. Werd gewoon via de post verstuurd.

Bovenaan Onderaan