Servicemaatregel 97BB update software regelapparaat elektrische installatie

ertromp

Forumguru
Kwam ik vanochtend nog tegen op "het systeem" :D

Op 8 december j.l is er een servicemaatregel vrijgegeven dat je dealer een update moet doen van het regelapparaat elektrische installatie.
Die maatregel heeft de VAG code 97BB
Bij een eerstvolgend garagebezoek zal als het goed is en je auto heeft een chassisnummer wat binnen de aangegeven waarden valt de update plaatsvinden.

Bij de volgende chassisnummers moet een update plaatsvinden:

TMB___NE_F0006725 - 059333

Het probleem is dat er bij temperaturen beneden 0 graden een storingsmelding kan komen dat je een knipperlicht storing hebt.

De software versie 0104 wordt vervangen door 0106

Er zal een sticker komen in je serviceplan en de bak van het reservewiel
 
Laatst bewerkt:

Archie

Senior Member
Heeft iemand dit ook al meegemaakt?
ik heb een recenter nummer dus dit geldt voor mij dus niet, thanks voor het melden!
 

Noord26

Forumguru
Het vertrouwen in Vag is tot een dieptepunt gedaald. Na alle problemen met roetfilter en EGR klep aan mijn Fabia 1.2 TDI Het voordelige model is in de praktijk een superduur!!!
Ik heb inmiddels al bijna net zoveel km gereden met als zonder oranje lampjes.
Rijplezier en vakanties worden vergald.
Nu weer de EGR klep. vervangen kost 1100 euro. want er zit zoveel werk aan. maar hij rijd prima, maar het oranje lampje zegt: morgen kan dat anders zijn (slik) Waarom bouwen ze iets wat regelmatig schoon gemaakt moet worden zo diep in?
Dus of betaal 1100 euro of je hebt niets meer aan deze onbetrouwbare shit auto.
In ieder geval, Ik ga voor mijn volgende auto naar de Aziaat.

Klinkt als exemplarisch. En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat Aziaten lang niet altijd storingvrij zijn helaas..
 

ertromp

Forumguru
Aanvulling op m'n startpost:
De instelling comfortknipperen die personen wellicht hebben ingesteld of hebben laten instellen middels VCDS is door de software update verdwenen en zal opnieuw geactiveerd moeten worden. Dus schrik niet.
Ook zul je weer bepaalde menu's op je Columbus moeten aanvinken aangezien de software update e.e.a. overschrijft. Deze update zet nl. nieuwe software op 09 Central Electrics
 

Gizzmo

Forumguru
Is er nu niemand die kan meeleven met @jdek zijn problemen, lijkt nu wel heel erg dat als iemand skoda afzeikt die meteen maar moet opzouten. Zou er ook schijttziek van worden.
 

EdK

Forumguru
is meer het punt dat het in het verkeerde topic is gezet.
min of meer komt het neer op topicroof zoals men dat hier noemt
Maar jdek heeft tevens een eigen topic geopend hierover in juiste rubriek
 
Bovenaan Onderaan