Rubbers

Arjan1985

Senior Member
Vandaag na het vervangen van de olie eens onder de auto gelegen en alles bekeken.

Rubbers van de stabilisator stang zijn aan vervanging toe als ik het zo kan beoordelen. Kraakt ook bij elke drempel.

Ik zag ook een rubber op de aandrijf as rechts voor (laatste foto).
Ik vroeg mij eigenlijk af waarvoor die dient. Ik zag er de functie niet zo snel van in.

IMG_5154.jpeg IMG_5153.jpeg IMG_5152.jpeg
 

Fmoon

Forumguru
Zijn simpel te vervangen trouwens. Ik spoot ze voorheen altijd in met de juiste WD40. Daarna powerflex erin.
 

Lean79

Nieuw lid
Ik heb ze onlangs ook goed ingespoten en nu al een flink aantal weken geen last meer van. Van welk bouwjaar is de auto van deze rubbers?
 

wouter-1303

Senior Member
Waarom ik dit vroeg (en ik wil niet het topic kapen), is dat ik tussen de 75-100 een rare resonantie heb. Dus ik dacht dat dit misschien daarmee te maken heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arjan1985

Senior Member
Van mij mag je doorgaan in dit topic hoor, weet niet hoe het moderator technisch zit.
Heb je dat rubber er dan wel of niet onder zitten. En indien ja ziet die er heel uit?
 

wouter-1303

Senior Member
Moet ik even kijken, ik kan het me niet meer herinneren dat ik het gezien heb met de wielenwissel.
Wat trouwens geen invloed heeft op de resonantie. 3 sets velgen/banden, maar de resonantie blijft.

Daarnaast heb ik ook last van de welbekende krakende rubbers van dit model Skoda. Ooit maar eens voorzien van een paar mooie paarse rubbers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

serum

Senior Member
Als het al trilt zou het meer een hogere resonantie zijn, niet voelbaar maar eerder hoorbaar. Als hij er niet meer op zit zou je eens een klap op die stang kunnen geven om te kijken of je het herkent. Maar ik betwijfel of je het merkt zonder/met. In het stuurwiel van onze S60 zat destijds een resonantiedemper voor op 20hz, maar daar is al een relatief grote massa voor nodig. Maar het gewicht van de demper hangt samen met de frequentie en de massa die je wilt dempen. Maar zo op het oog is dit geen groot gewicht. Trilling bestaat ook met de koppeling ingetrapt, motor stationair op die snelheid? (of automaat in zijn vrij, wat van toepassing is)
 
Bovenaan Onderaan