Radio / Apple CarPlay

Hallo allemaal,

in mijn Skoda Yeti Elegance (2014) zit een originele autoradio/cd/navigatiesysteem.
Deze wil ik graag vervangen door een radio met Apple CarPlay zodat ik gebruik kan maken van Google Maps en handsfree kan bellen.
Ik wil wel graag de functionaliteit van de achteruitrijcamera en de afstandssensoren behouden,
Wie heeft hier ervaring mee? Zijn er bepaalde merken en modellen die "plug and play" zijn?

Ik ben beperkt technisch, het zelf monteren zou moeten lukken als ik de stekkers zo over kan prikken, bij solderen etc. haak ik (helaas) af.

Ik kwam na enig zoeken zelf uit bij een (VAG) RCD660, is dat een optie? Zijn die ook tweedehands beschikbaar?

Alvast bedankt voor jullie input!

Tim
 

hemi24

Forumguru
Als je goed zoekt zijn er wel meer oplossingen, vraag is natuurlijk hoeveel je uit wilt geven…



Radical is ook nog een merk wat een model heeft wat past. Ik dacht dat @VAG-man er één in de Superb II heeft..?
 

EdK

Forumguru
Alleen bij die Avic moet je dus nog de stuur interface er los bij kopen
Zenec levert deze er gewoon standaard al bij.
En mijn ervaring met de 2011 unit in me Yeti was dat het gewoon in één keer werkte !
Moest alleen de Navi nog aanmelden, maar dat kwam omdat er een Swing (zonder Navi ) inzat.
Maar na deze aangemeld te hebben werkte alles gewoon zonder problemen en werden de afslagen ook in MDF paneel tussen tellers meteen aangegeven
 
Bovenaan Onderaan