Er zitten een aantal microswitches weggestopt ín het portierslot, dus dan zou je het portierslot moeten demonteren (een aardige klus als je niet ervaren bent), dan zoeken welke microswitch het probleem veroorzaakt, en dan hopen dat je dit met de soldeerbout gerepareerd krijgt.
@Joske verwijst naar Frank van
deurslotreparatie, in Apeldoorn. Hij is gespecialiseerd in reparatie van deursloten van de VAG-groep: je maakt een afspraak, gaat er heen, hij checkt wat er aan de hand is, en wisselt je slot met een slot dat ie eerder heeft gerepareerd, en je kan weer naar huis (jouw oude slot houdt ie, en repareert ie weer voor de volgende klant). Kosten zijn dacht ik nog steeds 50 euro, en je krijgt garantie op de reparatie, bij de garage wordt je slot vervangen door een nieuw exemplaar, betaal je alleen voor het slot zo'n 100 euro, en mag je uiteindelijk 150-200 euro afrekenen.
@skodarenswoude onthou dit verhaal, voor als het ooit van pas komt, maar vergeet het verder. (microswitches hebben als kenmerk dat slot op onverwachte momenten op/van slot gaat, binnenverlichting zich ook vreemd gedraagt, en ook licht-laten-branden-verklikker niet kan werken)
Het 'vreemde' gedrag van je ramen heeft mijns inziens niets met microswitches te maken. Ik denk aan de volgende mogelijkheden:
- probleem met de schakelaars van de ramen (heeft de schakelaar bij bijvoorbeeld de passagier, dezelfde kuren?)
- probleem met de kabelboom (draadbreuk, vaak in de deur bij de stekkers, of bij de doorvoer van portier naar de rest van de auto)
- probleem met de module, maar voor dergelijke problemen minder waarschijnlijk
- probleem met de motor, of mechanisch probleem met het raammechanisme, waardoor ie te zwaar gaat, en het raam even uitschakelt, en je daarna weer opnieuw kan bedienen.