Probleem met Start/Stop

Hcx8602

Nieuw lid
Dag allen ik ben nieuw op dit forum maar hoop dat er iemand misschien weet wat het probleem is wij hebben vorig jaar een Skoda Kodiaq (automaat) gekocht 2de hands, dit is een wagen van 2018 met toen 30.000 km op de tellen.

Nu hebben we gisteren voorgehad dat bij het aanschuiven aan een rood licht of in de file dat de motor niet meer aanging met de startknop , eerste keer dat we dit voorhadden was dit maar 30 seconden en de 2de maal was dit 3 minuten.

De wagen stond nog in drive en we kregen deze niet meer in parkeerstand.

Alles was uit enkel op het scherm op het dashbord kwam dat we de rem moesten induwen en in parkeer zetten.
 

Tees

Donateur
Zou het iets met de start/stopknop te maken kunnen hebben? Ik weet niet of t zo werkt, maar kan t zijn dat die knop ongewenst contact maakt en dan de motor uitzet als je stilstaat?
 

ruisopdelijn

Actief lid
Inderdaad uit laten lezen, dit is geen start/stop iets, de complete motor incl contact valt dus uit. Das niet best en zonder diagnose een gok.
Op naar de garage dus helaas...
 

Hcx8602

Nieuw lid
Het vreemde is hij heeft het ook niet altijd, heb zelf wat geprobeerd en ean had de wagen het niet meer
 

hemi24

Forumguru
Wat ik niet snap is waarom je überhaupt de startknop zou moeten gebruiken als je aanschuift bij de verkeerslichten (of de file)..?
 

Hcx8602

Nieuw lid
En dan schakelt het contact heel even aan en de spiegels sluiten tot ik weer op de startknop duw en dit duurt een minuut en dan is het terug ok. Heb nu geprobeerd met de start stop functie uit te schakelen en heb geen problemen meer
 

Jer

Nieuw lid
Wij hebben dit heel in het begin gehad met de kodiaq (na een week of twee toen ie nog nieuw was) bleek een slechte accu geleverd. Na vervangen van die accu was het opgelost.
Gedrag voor vervanging: af en toe vielen zaken zoals adaptive cruise control zomaar uit. en dan op een gegeven moment wou ie niet meer wakker worden bij een start/stop. Met uitlezen en de nieuwe accu nooit nog dergelijke problemen gehad.
Ik zou dus net als de rest zeggen, bezoekje aan garage om dit te fiksen.
 
Bovenaan Onderaan