[Rapid] Navigatiesysyteem update (gratis of niet)

dungeon

Nieuw lid
Hallo daar,

Vroeg me af even af of de update van het navigatiesysteem van de rapid nou wel of niet gratis is.
Hoor hier namelijk verschillende verhalen over.

Alvast bedankt
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij zit er een Amundsen+ in de rapid en daarvan zijn de upgrades niet gratis. Voor dit systeem staat er ook een SD kaart in de prijslijst a 199 euro.
Het advies van de dealer was overigens om voor dat geld een TomTom met levenslange updates te kopen ;) (aldus de dealer zelf..)

Mijn Amundsen+ doet het met kaartmateriaal uit 2010 (geleverd in 2011) doet het nog steeds prima, alleen de vernieuwde A2 snapt ie niet en wat andere recente wegen. Gewoon zelf een klein beetje opletten en je komt overal waar je wezen wil.
 

wanderer

Senior Member
tot voor kort bij de Action voor ca 40€ (RN100/200) met vrij verkrijgbare updates (4x per jaar) en als je een beetje handig bent en even gogelt via een truc gemakkelijk te voorzien (alweer ff gogelen) van de meest recente kaarten....
 

Darkside

Forumguru
Idd alleen de MiB generatie heeft gratis kaart updates. Dat betekend dus voor de rapid dat je moet betalen.
Al vind ik dat ze daar nu best een stuk minder voor mogen vragen omdat het systeem toch bejaard is.

Zelf heb ik liever geen TomToms, Garmins oid. Maar liever gewoon een net ingebouwd exemplaar.
Dan maar wat oudere kaarten. Ook daar kom je bij je eindbestemming.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar liever gewoon een net ingebouwd exemplaar.
Helaas zitten die altijd op de verkeerde plaats. Behalve dan bij Volvo, zo'n zuiltje dat uit het dashboard omhoog komt - dat is een goede oplossing.
Ik geef voor mezelf de voorkeur aan montage op het dashboard, tussen de klokkenbult en de linker A-stijl.
 

ougie

Forumguru
Helaas zitten die altijd op de verkeerde plaats. Behalve dan bij Volvo, zo'n zuiltje dat uit het dashboard omhoog komt - dat is een goede oplossing.
Ik geef voor mezelf de voorkeur aan montage op het dashboard, tussen de klokkenbult en de linker A-stijl.

Moet je een Citigo kopen, daar zittie lekker hoog,,,,op het dashboard.:yeah:
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind die prijzen voor een inbouwtoestel zo extreem duur en vaak voldoen ze niet zoals een veel goedkoper tomtom om aan je vooruit te plakken. Het oogt wel mooier met een ingebouwd exemplaar, maar vaak vind ik ze net niet zo goed werken als een goedkoop tomtommeke.
 

de5de

Lid
Bi aflevering van mijn Rapid werd gezegd dat ik 2 jaar gratis update kreeg. Echter wat blijkt nu..... Verkoper had zich vergist. Dat is bij een Octavia. Ik kwam er achter toen ik nietsvermoedend voor een update binnenstapte. Zonder tranen in z'n ogen werd verteld dat het ongeveer E 200 ging kosten. Haha voor heel wat minder heb je een Tomtom met live-updates. Dus weer een teleurstelling meegemaakt met de Rapid.
 

CDK

Forumguru
@de5de, ik mag toch hopen dat je dat niet hebt geaccepteerd! Een gedane toezegging mondeling of schriftelijk moeten ze toch echt nakomen :jaja:
 

Darkside

Forumguru
Bi aflevering van mijn Rapid werd gezegd dat ik 2 jaar gratis update kreeg. Echter wat blijkt nu..... Verkoper had zich vergist. Dat is bij een Octavia. Ik kwam er achter toen ik nietsvermoedend voor een update binnenstapte. Zonder tranen in z'n ogen werd verteld dat het ongeveer E 200 ging kosten. Haha voor heel wat minder heb je een Tomtom met live-updates. Dus weer een teleurstelling meegemaakt met de Rapid.
Idd. Laat hem het maar 'goed maken' En de octavia werd met 3 jaar aan gratis updates geleverd (nu 'levenslang' als het goed is). Niet dus geen twee jaar zoals de dealer vermeld.
Daarbij kan je zelf de updates installeren via de website en hoef je niet eens gebruik te maken van de 'service' van de dealer.
De dealer is duidelijk slecht geïnformeerd en weet niet of dit ter spraken is gekomen bij de offerte. Maar zou toch kijken of je niet iets kunt regelen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

de5de

Lid
Ik heb mijn teleurstelling laten blijken, maar dat is niet voldoende denk ik. Zelfs mijn vrouw wist zich de uitspraak te herinneren. Ze gaan een 'aanbieding' maken als ik een update zou willen. Ik vind deze hele gang van zake zoooo klant-onvriendelijk en hautaingedrag dat ik eigenlijk mijn buik vol heb van zo'n dealer. Van klantenbinding hebben ze nog niet gehoord. De 5e, maar denk ik ook de laatste Skoda.
 

Darkside

Forumguru
Lijkt mij dat je meer een probleem hebt met de dealer ipv skoda.
Niet dat ik je wil overtuigen om ook een 6e skoda aan te schaffen, je bent vrij in je keuzes.
Maar als de vorige 4 bevielen en deze rapid verder ook, zal ik me niet zo maar door een dealer laten afschepen en bij peugeot (oid) gaan shoppen.
 

de5de

Lid
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Ik merk gewoon aan aan de Rapid dat het kwalitatief net allemaal wat minder is. Stoelen, ophanging, airco/verwarming redelijk weinig qua vermogen, wiswas op voorruit wist niet 1x na. etc. etc. Als ik de dealer daarmee confronteer wordt er niets gezegd. Na mijn eerste 4 Ocatavia's heb ik noodgedwongen een uitstap gemaakt naar Fiat Punto Evo Diesel. Als ik het alles vergelijk was de Fiat echt beter gebouwd en luxer, maar diesel was per 1 januari vorig jaar niet meer interessant. Iets goed aan de Rapid? Ja. Verbruik 1 op 17! Auto's is mijn hobby en je leest en hoort nogal eens wat. Dealer is er dan niet blij mee dat ze een 'expert' horen. Ze hebben liever leaserijders die in september de winterbanden erop leggen..............
 

EdK

Forumguru
Ze gaan een 'aanbieding' maken als ik een update zou willen
Moet je vragen wat de kosten zijn als je naar een andere dealer gaat met je onderhoud !!
En als hij vraagt wat de reden is , dan is je antwoord simpel..... jij komt ook niet na wat je hebt beloofd dus bij mij is het vertrouwen nu ver te zoeken......
 

Darkside

Forumguru
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Ik merk gewoon aan aan de Rapid dat het kwalitatief net allemaal wat minder is. Stoelen, ophanging, airco/verwarming redelijk weinig qua vermogen, wiswas op voorruit wist niet 1x na. etc. etc. Als ik de dealer daarmee confronteer wordt er niets gezegd. Na mijn eerste 4 Ocatavia's heb ik noodgedwongen een uitstap gemaakt naar Fiat Punto Evo Diesel. Als ik het alles vergelijk was de Fiat echt beter gebouwd en luxer, maar diesel was per 1 januari vorig jaar niet meer interessant. Iets goed aan de Rapid? Ja. Verbruik 1 op 17! Auto's is mijn hobby en je leest en hoort nogal eens wat. Dealer is er dan niet blij mee dat ze een 'expert' horen. Ze hebben liever leaserijders die in september de winterbanden erop leggen..............
Altijd jammer als je niet tevreden bent met een auto. Ik weet alleen niet wat de dealer kan doen aan de stoelen, ophanging, Airco/verwarming en het vermogen etc. Tenzij de stoelen al na 100km zijn doorgezakt. De ophanging constructie fouten heeft etc.
Ik heb de rapid ook meegekregen als de octavia voor onderhoud bij de garage stond. En was zelf altijd blij dat ik weer mijn eigen auto had. Maw veel had je volgens mij al moeten kunnen ondervinden met een proefrit.
Dat je na x KM erachter komt dat de auto niet levert wat je verwacht is jammer. Maar op het verkeerde advies over gratis updates na zie ik weinig wat de dealer kan veranderen.
Ik ben dan ook benieuwd wat je precies van de dealer verwacht. En ik hoop dat jullie er uitkomen.
 

de5de

Lid
Ik had tijdens de proefrit een elegance uitvoering. Toen ik vroeg of er kwaliteitsverschil in de stoelen was, kon dat niet beantwoord worden. Tsja, wie zwijgt stemt toe denk ik dan maar. Och, ik moet ermee door, woon werk en het geld groeit niet op mijn rug om hem nu alweer te verkopen. Bedankt voor de reacties.
 
Bovenaan Onderaan