montage kit???

Hetzer

Forumguru
In de automobielbranche gebruiken ze een soort montage kit (o.a kleur zwart) die niet helemaal hard word, maar flexibel blijft en niet helmaal hard word,

iemand idee wat dit voor soort is en waar je dat kan kopen??
 
Van die kneedbare gom? Dat is toch gewoon bij de grotere bouwmarkt te koop?
Belangrijker is, waar wil je het voor gebruiken?

Edit: zoiets als 3M Strip-Calk
Ook gebruikt bij schadeherstellers, Vepreda moet dus best wel wat hebben liggen :)
 

Ronnie

Forumguru
Wij gebruikten in het schadebedrijf voor bijna alle verlijmingen de normale autoruitenkit(plm.€10), zit voor altijd muurvast! (wel even met thinner ontvetten vooraf, en een beetje primer gebruiken) De patroon even een half uurtje in een patroonverwarmer of in heet water leggen, dat verwerkt gemakkelijker.
Voor het lijmen van gebroken bumperdelen enz. is er van 3M Scotch een 2 k. lijm (zwart/grijs/wit) in een dubbele kleine spuitklare patroon welke automatisch mengt.(duur spul)
Ook is er voor het repareren van plastic delen een soort lijmpistool met diverse kleuren vloeibaar plastic welke de delen verlijmt. (matige ervaringen mee)
 

Hetzer

Forumguru
Nee ik ben echt op zoek naar dat spul , wat elastisch blijft na uitharding, met een super sterke hectingskracht, om kunstof op kunstof of kunstof op staal te monteren.
ikneem aan dat die 3m scotch,hard word, na uitharding :icon_smile_question, denk dat ruitenkit of nadenkit wel goed is voor mij,iemand ervering met een beplaald merk :icon_smile_question
 

Ronnie

Forumguru
De ruitenkit blijft inderdaad een beetje flexibel, merk maakt niet zoveel uit.
Wij gebruikten van Innotec, dit was de goedkoopste.
Ruitenkitten zijn allemaal op dezelfde (voorgeschreven) specificaties samengesteld op een Cyano-acrylaat basis en uitgehard in plm. 45 min.(indien warm gebruikt). Uit gereageerd en eindvast in 6 uur.

Edit: gebruik wel latex/vinyl handschoenen, die troep krijg je niet meer van de vingers, het moet eraf slijten!
 

EdK

Forumguru
Weet niet wat je excact wil plakken cq kitten, maar wij gebruiken op bedrijf van 3M de garagekit.
Dit zit in een langwerpig doos en met meerdere lagen strookjes van deze kit.
Voor verwerking even in de hand de kit op lichaams temperatuur brengen en dan aanbrengen in sliertjes op te plakken object.

Wij plakken hiermee verschijnende dingen vast, en voordeel is dat met beleid het ook weer los te krijgen is en de kit te verwijderen.
Mocht je excact de gegevens willen weten dan hoor ik het wel en schrijf ik de gegevens wel even op !
 
Bovenaan Onderaan