Mijn Fabia Monte Combi GL BL -> Toch niet wit

Quagga

Lid
Candy-white.jpg
Helaas word mijn auto niet meer wit, maar toch platin grey. Blijkbaar ging het fout tussen de dealer en fabriek. Ik mag daarvan uitgaan (vind ik) dat ik niet hoef op te draai voor de €450 prijsverschil. Met de dealer (Skoda Utrecht, door Athlon) heb ik tot nu toe nog prima contact. Mijn insteek was dat ik het prijsverschil spendeer op "pimpen" van mijn 14%'ertje (gril, velgen, spiegelkappen). Ik vraag mij alleen af of het even goed staat in het grijs...
Platin.jpg
Het mag niet verbaast dat mijn vrouw 'm liefs verkiest gewoon zoals af-fabriek geleverd (met besparing van een tientje of zo).
Skoda 01 stock.jpg

Ziet er goed uit. De dakrails zouden ook zwart moeten zijn (in my humble opinion)... Ik vermoed dat je die velgen er zelf hebt op gekleefd? En heeft de Monte Carlo ook geen Zwarte voorlichten?

Soit ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad, maar dan met elektrische en getintte ruiten achterin die er niet op zaten. Ik heb daar een korting + rechtzetting voor gekregen (sunnyboy's).

Fabia

† In Memoriam
Dat is knap balen zeg. Ik zou knap pissig zijn. Ik vind het bij een grijze Fabia minder staan dan bij een witte. Misschien moet je dan toch maar gaan zoals íe de fabriek uitrolt. Misschien kan je wel antraciet grijze velgen nemen.

Quagga

Lid
The Full Monte

@Kyomity Klopt! Gewoon ge'shopped van een plaatje van wwww.skoda-auto.com. Er zat grotere velgen eronder en de dakrail is half zilver. Overigens lijkt 'ie wel best veel op de NL versie.
@Fabia Ik vind het verzoeking groot om 'm gewoon zsm af te laten leveren, dus standaard. Wij kunnen het altijd achteraf uitzoeken met accessoires.
Een Britse exemplaar, Antraciet kleuring.
attachment.php

Voor zover ik weet is de Monte Carlo pakket een dealer optie van circa €1500, exclusief montage (vermoed ik). De pakket hoort eigenlijk bij de RS modellen, maar pas op elke willekeurige (facelifted) Fabia. Bij de "Full Monte" hoort er een zwarte gril, koplampen, mistlampen, spiegelkappen en wielkasranden. En uiteraard de mooie 17" Gigaro velgen! Ik heb nog geen "echte" (dus RS) MC gezien zonder een zwarte dak. Of überhaupt een Combi RS met MC pakket.

Fabia

† In Memoriam
Ik zelf zou het nooit accepteren dat ik opeens een grijze fabia zou hebben. Maar goed dat is mijn mening.

Noord26

Forumguru
Ik moest zelf de kleur ongegeven op het koopcontract van de auto. Dan kon de dealer niets verweten worden als hij per ongeluk een andere kleur leverde. Kortweg gezegd hoef je de auto niet te accepteren, want het is niet wat je besteld hebt, cq voor getekend hebt.

Quagga

Lid
Ik ben toch erg teleurgesteld. Zeker gezien de tijd ik erin gestoken heb om de *perfecte* uitvoering (voor mij dan) uit te zoeken. Maar helaas kan het altijd fout gaan... "Mijn" verkoper nam echter gewoon verantwoordelijkheid voor de fout (alhoewel 't mijns inziens bij de fabriek fout ging). Daarvoor heb ik veel waardering. Ik gaan daarvan uit dat ik mijn poot stijf kunnen maken en weer 5 maanden wachten op een plaatsvervanger, maar daar heb ik echt geen zin in. Zolang er geen extra kosten bij mij in rekening gebracht worden (en daar is er ook geen sprake van) zeg ik: vooruit met de geit. Dat mijn vrouw Platin mooi vind is mooi meegenomen.

Ridley

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik de MC grill niet vind misstaan bij de platin uitvoering! :xyxthumbs: wel icm zwarte velg.

Skoody Boo

Actief lid
Poot stijfhouden zorgt voor later afleveren wat weer voor hogere tax kan zorgen. Zou ik ook niet doen. Je hebt nou wel metallic lak voor noppes. Ik zou geen zwarte spiegelkapjes nemen bij grijs. Donkere velgen vind ik nog steeds wel mooi passen bij de zwarte grill. Dakrails.... ja, die vind ik sowieso niet mooi...

Quagga

Lid
@piair1982 Ja hoor, en een hele mooie MC vind ik ook. Jouw auto was trouwens een van mijn inspiratiebronnen!@Ridley Ik vind dat de zwarte gril sowieso erop moet, maar over de velgen ben ik er nog niet uit. Misschien liever zwart als antraciet? @Skoody Boo Vanmorgen verwacht ik een telefoontje van de dealer, dan hoor ik de finale beslissing over mijn "gratis" metaallak. Interessant dat jij de spiegelkappen dan weer in standaard afwerking verkiest. Ik ga even wat opties voorbereide met Photoshop. Bedankt voor alle reacties! Wat leuk is het om ergens mijn verhaal kwijt te kunnen :xyxthumbs:

Quagga

Lid
Net een telefoontje gehad van Skoda Utrecht en (zoals verwacht) nemen ze de meerprijs voor de metaal lak voor hun eigen rekening. Ik vraag mij af of ik "recht" heb op een type van vergoeding? Wat zou eerlijk zijn?

Ridley

Forumguru
Ze kunnen op zijn minst de MC grill leveren voor het ongemak en de blunder! Daarnaast zwarte velg staat mooier dan antraciet, die gaat wegvallen tegen het platin grey van de auto en daar koop je geen lm voor, toch?

Fabia

† In Memoriam
Het zou belachelijk zijn als je de meerprijs voor metallic lak nog had moeten betalen. Ik zou het nu nog ff over een compensatie hebben, je moet ten slotte de komende jaren tegen grijs aankijken ipv wit.

reeseend

Forumguru
Ik ben zelf klant (prive)bij Skoda center Utrecht, maar ik hieb hier op het werk al 3 collega's met een niet juist afgeleverde skoda. Of extra's zijn niet juist of de kleur is verkeerd, dit zijn lease bakken.
Een keer een fout maken dat kan ik inkomen maar het lijkt bijna meer regel dan uitzondering. Wordt eens tijd dat ze de boel wat proffesioneler gaan aanpakken.

Zelf ben ik weltevreden als klant, maar heb alleen nog maar occasions gereden.

Quagga

Lid
Hierbij dan mijn Faab, in Platin Grey. Lelijk is anders, alleen de vraag is of "pimpen" nog zin heeft. Ik vind dat de MC "look" best staan bij wit, zwart en groen. *even 'shoppen* Fabia CB Dhr. Smuts 02.JPG Fabia CB Dhr. Smuts 03.JPG

Ik zou het zeker doen! Maar 'k zou er eerst nog de chinese achterlichten en zwarte voorlichten inlepelen. Wel nog even het greentec logotje van de zijkant afhalen. Ook geen zwarte velgen maar mat donkergrijze velgen zouden er onder vliegen. Dan nog een tikje verlagen en je hebt een serieuze auto :D.

Bovenaan Onderaan