Krakende dempers of veren

Philleuh

Actief lid
Hallo,Ik heb mijn Fabia Combi sinds november 2011 en er staan nu 19500km op.Nu sinds dat hij +- 19000km heeft kraken mijn dempers of veren bij het inveren en uitveren na een verkeersdrempel.Anders heb ik er geen last van. Nu misschien een domme vraag maar dat lijkt me wel erg vlug of ben ik verkeerd?Of ligt de oorzaak elders? Alvast bedankt

bluskabouter

Forumguru
Philleuh:
je hebt dezelfde klachten als ik.
mijn fabia combi is van sept 2011 en deze klacht zijn ze al mee bezig sinds febr. 2012.
ondertussen zijn de veerpoot links voor, stabilisatiestangen en de reactiestang van de versnellingsbak(wat deze ook mag zijn) reeds vervangen maar de klacht is nog niet opgelost.
aanstaande dinsdag gaat de auto wederom retour dealer voor verder onderzoek, heb meerdere malen aangegeven dat het waarschijnlijk in de rubber zit maar deze zijn (nog) niet vervangen.
wordt vervolgd!!

groetn uut Enschede.

Skoody Boo

Actief lid
Ik heb het ook, Faab is nu net een jaar oud, maar hij h. Ik heb er geen werk van laten maken. @bluskabouter: als het tot een oplossing mocht komen hoor ik het hier graag.

bluskabouter

Forumguru
Ik heb het ook, Faab is nu net een jaar oud, maar hij h. Ik heb er geen werk van laten maken. @bluskabouter: als het tot een oplossing mocht komen hoor ik het hier graag.

zekers, ik houd je/jullie op de hoogte.
heb in eerste instantie ook gedacht van gaat wel over, maar vindt dat je dit van een "oude" auto mag verwachten, echter niet van een nieuwe.
heb dit daarom aangekaart bij de dealer en laat het hun oplossen.
wil wel vermelden dat ze alles proberen om dit irritante euvel te verhelpen en dan bedoel ik niet alleen een beetje smeermiddel sprayen op de rubbers.

piair1982

Forumguru
Bij mij identiek probleem. De bovenste draai lagers boven de veerpoot zijn bij mij vervangen.
De stabilisator stang rubbers. Probleem is ruim 12000 km weggeweest maar nu ook weer terug. Lijkt alsof de flexibiliteit van de rubbers afneemt naarmate de tijd verstrijkt.

Constructie foutje?

turboturbo

Forumguru
Lijkt alsof de flexibiliteit van de rubbers afneemt naarmate de tijd verstrijkt.
Volgens mij is dat op zich normaal. Dat de flexibiliteit van de rubbers afneemt naarmate de tijd en de kilometers verstrijken....

Of 12000 km (en hoeveel tijd?) weinig is, hangt denk ik af van welke eisen je stelt aan de kwaliteit van het onderdeel, en/of je eigen rijgedrag. Hoek je graag en ga neem je graag / verplicht (omdat je er bijv. woont) een route met drempels, dan hebben ze wel meer te verduren.

Er zijn in andere draadjes al verschillende alternatieve type's geopperd om de standaard 'kauwgum' mee te vervangen....

bluskabouter

Forumguru

zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden.
na het vervangen van de rubbers, zoals antera reeds postte, is de klacht verdwenen. zowel de draagarmrubbers als de stabilisatorrubbers zijn vervangen.
nu afwachten hoelang het "kraakvrij" .

groetn uut mooie twente.

Ik heb er sind de vrieskou van januari heel erg veel last van, maar laat het lekker zitten. Genoeg bij de garage gestaan het eerste jaar. De auto is nu 1,5 jaar oud en ben druk bezig met het bestellen van een Focus.

Voor mij geen VAG meer, gezien de tijd dat ik bij de garage heb gestaan.
De Fabia is van oktober 2011, toen heeft het 7 maanden geduurd voordat mijn airco het daadwerkelijk naar behoren deed...
De auto was na een reparatie niet meer startbaar. Moter deed helemaal niets meer...
Vervolgens op vakantie gegaan en de derde dag in Frankrijk viel de auto helemaal stil en deed niets meer. Electronisch nog helemaal naar behoren, dus geen accu probleem. Maar verder helemaal niks. 2 dagen op vakantie weg kunnen gooien en de rest van de vakantie in een hele gave IX35 rondgereden.

Toen terug in Nederland en eigenlijk viel het de afgelopen maanden wel mee kwa problemen, toen kwam alleen de kraak in het dashboard terug en een hele harde kraak bij het nemen van drempels, zowel voor als achter aan alle kanten...

Ik laat het nu lekker, ik ga wachten op mijn Focus :)

bluskabouter

Forumguru
het kraakvrij zijn heeft een week geduurd, ik ben een volhouder want ben van mening dat een auto, vooral een redelijk nieuwe kraakvrij moet zijn. dus terug naar de dealer.

Philleuh

Actief lid
Sinds vorige week is het krakend/piepend geluid weg. Helemaal niets aan gedaan of laten doen.
Nou mij hoor je niet klagen dan. :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan