Kodiaq 2022 met Matrix LED headlights

Pietdevries

Actief lid
Hallo,

Ik ontvang volgende week mijn nieuwe Kodiaq, besteld uit voorraad dus kon niet de opties kiezen. Nou heeft dit model Matrix headlights, als ik het goed begrijp betekent dit per definitie dat de camera achter de spiegel er dan op zit toch? Zou ik in dat geval andere functies die de camera gebruiken als Lane Assist en verkeersbordherkenning aan kunnen zetten met coderen? Ik heb verder namelijk geen assistentie functies. @Antera heb jij deze situatie eerder gezien?
 

Pietdevries

Actief lid
Zie mijn intro post voor meer details over de auto:

 

hemi24

Forumguru
Verkeersbordherkenning zou kunnen, ik weet niet of de besturing voor Lane Assist ook zo in de wagen zit.
 

Pietdevries

Actief lid
Ja dat staat ook zeker in de planning, zodra ik wat meer weet over wat er wel/niet mogelijk is en/of er al standaard in zit maar niet geactiveerd is.
 

Pietdevries

Actief lid
Gezien je de nieuwe type camera krijgt, zal verkeersbordenherkenning niet gaan (licentie) maar lane assist weer wel :)

Bedankt voor je rappe reactie :)

Huh, dat had ik niet verwacht... Leuke verassing want verkeersborden zie ik in principe in Waze ook wel :), dan is Lane Assist nuttiger. Wat voor licentie is dit dan? Staat er copyright op van een andere automaker ofzo?
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Maar VBH zou al leuk zijn natuurlijk.
Leuk misschien wel.
Betrouwbaar? Dat is een ander hoofdstuk. Eerst maar eens goed opletten hoe het systeem omgaat met meervoudige maximumsnelheidsaanduidingen zoals die vaak na opritten van snelwegen staan, of (en hoe) het reageert op onderborden zoals "Bij nat wegdek", snelheidszônes, snelheidsborden aan een ventweg die niet gelden voor de hoofdrijbaan waar je zelf op rijdt, etc. Dit zijn allemaal zaken waar het VBH-systeem in mijn Leon steevast verkeerd mee omgaat.
Je mag hopen dat nieuwere versies het inmiddels beter doen, maar ik vrees toch het ergste...
 

Pietdevries

Actief lid
Dat heb ik inderdaad gehoord, maar als het (afgezien van codeer kosten) gratis is zeur ik niet, kan het altijd uitzetten/niet naar kijken. Ik heb geen ACC dus hoef ook niet bang te zijn dat die verkeerd reageert.
 

Pietdevries

Actief lid
Hij is inmiddels opgehaald. Vanavond nog even snel met de OBD11 geprobeerd, even needle sweep aangezet als eerste test, dat ging goed. Maar voor de ingrijpende veranderingen ga ik toch liever bij @Antera of @Rainesh langs :) Zit inderdaad de driehoek camera in trouwens.
 

Pietdevries

Actief lid
Ik heb nog geen tijd gehad om langs te gaan. Ik begrijp uit je signature dat jij ook nieuwsgierig bent naar wat er allemaal kan?
 
Bovenaan Onderaan