Hoodsteun bijrijder stoel

Hallo,

Ik ben fanatiek windsurfer en sjouw voor het surfen de nodig sjizzle mee naar het water. Op dit moment rij ik met veel plezier een Octavia. Om alles mee te kunnen krijgen schuif ik de bijrijders stoel helemaal naar voren en draai ik vervolgens de leuning helemaal naar achteren. De vorige eigenaar had de stoel zo gemodificeerd dat de hoofdsteun verwijderd kan worden. Op deze manier krijg ik twee boards, 5 zeilen, 1 giek, twee masten en de nodige zooi mee naar het water .... krap aan maar het past zonder gevaarlijke situaties.

Nu ben ik me wat aan het oriënteren voor een Superb (2019-2020), welke naar verwachting wat meer ruimte en comfort zal bieden.

Weet iemand of de hoofdsteun, net als bij de Octavia, verwijderd kan worden ?
 

Coled

Senior Member
Die hoofdsteun loopt helemaal door in de stoel bij de sportline. Bij de Laurin&Klement durf ik dat niet met zekerheid te zeggen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Een gewone stoel hoeft toch niet te worden gemodificeerd om de hoofdsteun eruit te kunnen halen? Sportstoelen hebben vaak een geïntegreerde hoofdsteun (bij de Sup III ook?), geen idee of dat gaat passen inderdaad - maar de Superb heeft wel meer beenruimte achter.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Ach bij een SuperB hoef je de hoofdsteun niet meer te verwijderen .... sterker nog de stoel hoeft niet eens naar voren en evengoed schuif je dan 4 boards in de breedte erin..... :koffie:
 

Herperduin

Forumguru
Vroeger (toen lucht nog blauw was en vrouwen nog rein…dus heeeel lang geleden) draaide ik bijrijder stoel mét hoofdsteun juist helemaal in lig-stand waardoor ik heel veel surf meuk mee kon nemen in een auto veul kleiner dan de SuperB…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan