Amundsen Het grote Amundsen-topic

dj.verhulst

Forumguru
Misschien een domme vraag. Maar heb je dan ook een vw kaartje nodig? #durftevragen
nee met een skoda kaartje doet ie het prima.

ben van 2110 naar 2210 , en heb kaart 5 genomen , een compacte kaart is veel sneller .

maar wat moet je doen dat ie iedere kaart vreet ? ik weet dat je met een moderne VAG com wat kan doen, maar als je zo'n ali express kaartje koop waarom doen die het wel dan ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

Rallye

Forumguru
Je zegt “ een compacte kaart is veel sneller” - heb je een micro SD gebruikt? Dat wordt toch afgeraden in verband met de trillingen in de auto? En waar heb je die snelheid voor nodig?
 

gjhu

Senior Member
Even een andere vraag mbt Amundsen. Waarom hebben sommige Octavias zwart witte icoontjes en andere gekleurde icoontjes in het amundsen scherm? Zie dit bij autos die allebei uit 2018 komen. Iets met modeljaar en zoja is het aan te passen?
 

Antera

Donateur
@hemi24 Vanaf 2015 zit er al een MIB2 in :-) alleen geen glas scherm.

@gjhu je bedoeld de een een raster en de andere niet? Dit kan je instellen in je menu. En je kan alle VW,SEAT of Skoda kaarten gebruiken mits je unit is vrijgegeven voor vreemde SD kaarten. Dan ben je niet meer daarvan afhankelijk en kan ik je mee helpen
 

Slider

Forumguru
maar wat moet je doen dat ie iedere kaart vreet ? ik weet dat je met een moderne VAG com wat kan doen, maar als je zo'n ali express kaartje koop waarom doen die het wel dan ?
Die Ali kaartjes hebben een geldige CID meteen er op geprogrammeerd gekregen en daarom slikken navigaties die gewoon als origineel. CID is een code die op de SD kaart is ingebakken, op enkele uitzonderlijke (en fout geproduceerde) kaartjes na, is dat niet meer naderhand aan te passen. Ali aanbieder kopen blanco SD kaartjes en zetten er eenmalig een goede CID op. Daarna zijn ze niet meer aan te passen.
Je kan van elke VW/Skoda SD kaart een geldige CID uitlezen en hergebruiken.

Ik zelf heb uit mijn Focus mk3 tijdperk (had ook CID checks ingebouwde navi) een speciale Samsung Evo Plus 64Gb gekocht. Er is een bepaalde Samsung Evo Plus serie geweest met een firmware bug, waardoor je de CID later kan blijven aanpassen. Dat hadden ze later gefixt, maar die serie kaartjes zijn nu speciaal hierdoor.

Ik heb mijn Amundsen niet hoeven aanpassen elke SD te slikken, maar wel mijn originele Skoda SD kaart CID over gezet op mijn speciale Samsung SD en daarmee werkt de navi dus ook perfect.
 

servies

Forumguru
16 GB is te weinig voor gans Europa , wel voor gedeeltelijke landen, Bij mij kon ik met mijn 16 B kaartje geen updates meer krijgen en was het ook niet meer bruikbaar, dus een nieuw besteld bij ALIEXPRESS
Heb je nog een AliExpress URL voor een bruikbare SD kaart?
 
Bovenaan Onderaan