Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45
Allen,

Even hier een centraal topic naar aanleiding van wat berichten in dit topic.
Ik heb mail contact met TVS aangaande een meeting bij zijn bedrijf.

De bedoeling is om een (dubbele) group-buy op gang te zetten voor op een nog nader te bepalen dag.
Het zal sowiezo op een zaterdag plaatsvinden. Mogelijk, mits voldoende animo, 2 dubbele zaterdagen achter elkaar.

Ik wacht nog op reactie van TVS voor de mogelijkheden per dag qua tijd.
Maar het zal er vanaf hangen van wie zich voor wat aanmeld bij deze group-buy
Alles neemt zo zijn tijd in beslag, het een meer dan het ander en zo blijft er dan dus minder/meer tijd over.


Een group buy resulteert in een korting op de alle diensten :)
- 25% MQB modeljaren 2013 t/m heden op de standaard pakketprijzen.
- 10% modeljaren 2009 t/m 2013. De pakketprijzen zelf zijn voor deze bouwjaren wel zo'n 20% goedkoper.
- Oudere bouwjaren hebben geen extra korting. De pakketprijzen voor deze bouwjaren zijn al gereduceerd.

Van de onderstaande genoemde prijzen gaat het korting percentage nog vanaf.



De prijslijst welke ik heb ontvangen is zeer zeer uitgebreid. En wat omslachtig te lezen.
Ik zal het meest gangbare hier vermelden. Bij eventuele vragen kun je die hier stellen.
Genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief de bovengenoemde kortingen. Die gaan er nog af.
Als ik het fout heb of als het fout in de lijst staat dan zal ik dat later vermelden bij navraag.
Sommige pakketen bieden meer opties, voor zelfde of minder geld. Geen idee: maar zo staat het in de lijst.

Uiteraard zal bij elke definitieve afspraak tzt een prijs controle worden gedaan van wat men moet betalen.
De originele prijslijst ga ik niet delen omdat ik niet weet of TVS dat wel wil ja of nee ;)


Iedereen die gebruikt maakt van een tuningpakket mag gratis op de rollerbank :thumbsup:
Iedereen die alleen langskomt krijgt een korting voucher !!
Als je alleen wilt rollen is de actie prijs van 65 naar 29 euro. (ex btw?)



Prijslijst voor de volgende motorisering:
1.6 TDI / 1.9 TDI / 1.2TSI / 1.4 TSI / 1.8 TSI / 1.6 FSI -- Met of zonder DQ200 DSG-7.


Alleen motor:
MQB 2013-heden:
Stage 1: Motor aanpassing; geen. Custom chip; geen: 499
Stage 2: Motor aanpassing; geen. Custom chip; light: 599
Stage 2+: Motor aanpassing; Mild upgrades DP/CAI. Custom chip; volledig: 699

2009-2013:
Stage 1: Motor aanpassing; geen. Custom chip; geen: 399
Stage 2: Motor aanpassing; geen. Custom chip; light: 499
Stage 2+: Motor aanpassing; Mild upgrades DP/CAI. Custom chip; volledig: 599


Alleen DSG:
MQB 2013-heden:
Life Extender + Driveabillity, max 280nm: 499
Stage 1: Geen LE + DRV, max 350nm: 299
Stage 2: Geen LE + DRV, max 350nm: 399
Stage 2+: Inclusief LE + DRV, max 350nm: 699

2009-2013:
Life Extender + Driveabillity, max 280nm: 499
Stage 1: Geen LE + DRV, max 350nm: 199
Stage 2: Geen LE + DRV, max 350nm: 299
Stage 2+: Inclusief LE + DRV, max 350nm: 499


Motor met DSG combinatie:
MQB 2013-heden:
Stage 1/2 met DSG Life Extender + Driveabillity, max 350nm, 999
Stage 2+ met DSG stage 2+ (is inclusief LE + DRV, max 350nm) 999

2009-2013:
Stage 1/2 met DSG Life Extender + Driveabillity, max 350nm, 799
Stage 2+ met DSG stage 2+ (is inclusief LE + DRV, max 350nm) 999




Prijslijst voor de volgende motorisering:
2.0 T(f)SI / 2.0 TDI / 3.2‐3.6 V6 / 1.9 TDI / 1.4 TSI / 1.8 TSI -- Met of zonder DQ250 DSG-6.


Alleen motor:
Stage 1: Motor aanpassing; geen. Custom chip; geen: 499
Stage 2: Motor aanpassing; geen. Custom chip; light: 599
Stage 2+: Motor aanpassing; Mild upgrades DP/CAI. Custom chip; volledig: 699

2009-2013:
Stage 1: Motor aanpassing; geen. Custom chip; geen: 399
Stage 2: Motor aanpassing; geen. Custom chip; light: 499
Stage 2+: Motor aanpassing; Mild upgrades DP/CAI. Custom chip; volledig: 599

Alleen DSG:
MQB 2013-heden:
Life Extender + Driveabillity, max 350nm: 499
Stage 1: Geen LE + DRV, max 410nm: 299
Stage 2: Geen LE + DRV, max 500nm: 499
Stage 2+: Inclusief LE + DRV, max 500nm: 699

2009-2013:
Life Extender + Driveabillity, max 350nm: 399
Stage 1: Geen LE + DRV, max 410nm: 199
Stage 2: Geen LE + DRV, max 500nm: 399
Stage 2+: Inclusief LE + DRV, max 500nm: 599


Motor met DSG combinatie:
MQB 2013-heden:
Stage 1/2 met DSG Stage 1 (Geen Life Extender + Driveabillity), max 410nm, 799
Stage 2+ met DSG stage 2+ (is inclusief LE + DRV, max 500nm) 999

2009-2013:
Stage 1/2 met DSG Stage 1 (Geen Life Extender + Driveabillity), max 410nm, 599
Stage 2+ met DSG stage 2+ (is inclusief LE + DRV, max 500nm) 799




Dag indeling nog niet bekend.
Vermoedelijke startijd waarschijnlijk zo rond 9/10 uur en eind tijd waarschijnlijk ergens rond 16.00.
Lunch is niet/word niet geregeld; zelf mee nemen of 10min rijden naar een fastfood keten ;)
Koffie is er wel. En die is uiteraard van TVS. En dat is vast de beste toch ? :cheer:
 

Bijlagen

  • Software specifications DQ250 v16 9-2016.pdf
    107,3 KB · Weergaven: 44
  • DQ200 uitgebreide uitleg symptomen v1.1.pdf
    145,3 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:

sandurtjuh

Forumguru
Leuk! Ik zie voor de 2.0 TSI alleen stage 2 (met DSG), is dat niet alleen in combinatie met grotere downpipe, luchtinlaat e.d.? Vermoed niet dat dat bij de prijs zit inbegrepen, of zeg ik nu toch wat stoms?
 
Leuk! Ik zie voor de 2.0 TSI alleen stage 2 (met DSG), is dat niet alleen in combinatie met grotere downpipe, luchtinlaat e.d.? Vermoed niet dat dat bij de prijs zit inbegrepen, of zeg ik nu toch wat stoms?

Terwijl ik dit bericht aan het typen was komt prijslijst versie 14 in de mail binnen (ik had 12)
Ik heb de openingspost aangepast, wellicht is het zo duidelijker. Maare downpipe zit er niet in; dan dien je een stage2+ pakket af te nemen bij ze..
 
Laatst bewerkt:

Tallguy

Forumguru
Wil je niet nog een optie in de poll voor mensen die alleen komen buurten voor de gezelligheid? Want ik was dat nl wel van plan qua aanwezigheid :)
 
Indien je de pol invult graag even een reactie hier in het topic.
Ik kan niet zien wie de pol invult namelijk zodat ik alvast een schatting heb voor de aanmeldingen.

Ikzelf ga voor de DSG tuning.
@vleier voor een stage2 motortuning
@sandurtjuh een stage2(+?) met dsg tuning (nice!)

Zal even vragen bij TVS of dit zeg maar zo haalbaar is.
Heb tot op heden nog steeds geen overzicht van wat ze nou kunnen per dag.. ;)
 

Rallye

Forumguru
Ik heb me (voorlopig) aangemeld voor de gezelligheid. Ik moet wel zeggen dat ik de site wat onoverzichtelijk vind, mogelijk ook omdat ik geen Facebook heb. Waar zou ik kunnen vinden wat een bepaalde stage doet voor mijn 2015 Octi RS benzine?
 

Octavia32

Forumguru
Als het doorgaat. dan reken mij er maar bij. En dan voor de stage 2 alleen de motor dus.

Zou wel DSG willen maar heb ik helaas niet dus dat werkt dan niet echt
Stage twee is niet alleen motor tuning, stage gaat meestal gepaard met een uitlaat systeem (milltek ofzo)

Stage 1 is motor tuning
Stage 2 dus icm milltek of anders
Stage 3 kan al turbo aanpassingen zijn
Stage 4 alles custom inlaat uitlaat turbo het hele pakket.

Succes
 

vleier

Forumguru
Stage 2+ is mild upgrades en dan een custom chip. zo staat het goor die van mij er (2009-2012)
 

Joske

Forumguru
ik kan moeilijk geloven dat ze op zo een dag een cold air intake of dieselpartikelfilter gaan verwijderen hoor...

Een chipje tot daar aan toe en wat DSG aanpassingen, maar dan mag je blij zijn dat ze er een stuk of 7 kunnen doen die dag. Als ze meer gaan doen zal de kwaliteit in het gedrang komen, vandaar dat er op vorige meets al eens met zgn vouchers gewerkt werd zodat je op een later, zelf te plannen, moment kan terugkomen. Als je zo een ingrijpend iets aan je auto laat doen zou ik persoonlijk ook de voorkeur geven om dat op een ander moment te doen en niet op een meeting. Maar ja, echt een meeting kan je dit voorlopig niet noemen natuurlijk.. :)
 

micky

Forumguru
kan ik als Passat rijder ook meedoen en geldt de 25% dan ook op de 2.0TDI (190pk) die ik heb? ik denk er namelijk over om te gaan chippen..
 
ik kan moeilijk geloven dat ze op zo een dag een cold air intake of dieselpartikelfilter gaan verwijderen hoor...

Een chipje tot daar aan toe en wat DSG aanpassingen, maar dan mag je blij zijn dat ze er een stuk of 7 kunnen doen die dag. Als ze meer gaan doen zal de kwaliteit in het gedrang komen, vandaar dat er op vorige meets al eens met zgn vouchers gewerkt werd zodat je op een later, zelf te plannen, moment kan terugkomen. Als je zo een ingrijpend iets aan je auto laat doen zou ik persoonlijk ook de voorkeur geven om dat op een ander moment te doen en niet op een meeting. Maar ja, echt een meeting kan je dit voorlopig niet noemen natuurlijk.. :)
Dergelijke grote werkzaamheden zullen ze vast niet verrichten op een groupbuy. Het is ook geen meeting. Maar als er een man of 4/5 voor aanpassingen komen en het zelfde aantal om te komen kijken kunnen we wel spreken over een mini meeting ;)

Iedereen die langs komt met zn auto heeft recht op een korting voucher.
 
kan ik als Passat rijder ook meedoen en geldt de 25% dan ook op de 2.0TDI (190pk) die ik heb? ik denk er namelijk over om te gaan chippen..
Jazeker! De prijzen gelden voor alle auto's met in de openingspost genoemde motorisering. Kom je bijv met een 4x4 transporter dan kan dat ook. Alleen vallen die in een andere prijsgroep. Maar voor jouw passat is de bovenstaande lijst van toepassing.
 

sandurtjuh

Forumguru
Ik heb Ronald even gevraagd (oude auto is ook daar gechipt met dsg) wat het vermogen/prijs doet van een stage 1 en stage 2 (met alle benodigde spullen, downpipe, luchtinlaat e.d.). Dan ga ik de afweging maken of het zinvol is uberhaupt een stage 2 te nemen (als er maar 20pk inzit voor 1000 euro extra bijvoorbeeld) op dit moment of nog even te wachten. Maar ik zou dan bijvoorbeeld wel stage 1 met volledige DSG aanpassingen als optie hebben, of liever voor de voucher gaan. Daarnaast ook meteen gevraagd wat Life Extender & Driveability precies is.
 
Bovenaan Onderaan