Golf 7 Lounge R-line

hemi24

Forumguru
@Canon-Eye : klopt, heb ik ook al aan zitten denken: van Mad, leverancier van hulpveren, heb je ook van die balgen die in de hoofdveer komen (zie bijgevoegde afbeelding).
Echter heb ik het idee dat ze meer aan slijtage onderhevig zijn dan dat ik er profijt van ga hebben, voor die paar dagen in het jaar…

1690369408227.png
 

JeSko

Forumguru
Wellicht een te dure optie voor die één keer per jaar maar een schroefset kan je zo zetten zoals je wilt, en ik denk dat de ietwat betere merken perfect met de belasting van een caravan overweg kunnen.

Maar ik begrijp dat het één, te duur is voor die paar keer.

En twee, zonde is van je OEM onderstel dat zo al knap staat en het dus blijkbaar ook wel aankan.

Zo'n hulpveer in de huidige draaien enkel voor vakantie lijkt me ook te veel gedoe, en die balgen gaan inderdaad goed afzien vrees ik.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Schroefset heb je altijd plezier van. Al zal het bij de Golf GTI niet direct nodig zijn. Bij mijn Polo GTI voelde ik ook de behoefte niet
 

Tees

Donateur
Hij hangt wel wat op z'n kont met die caravan erop, maar dat is niet meer dan normaal lijkt me. Zolang je geen problemen ervaart met de veerweg e.d. dan zou ik er niets aan doen! Ik heb wel hulpveren onder m'n O2, maar dat was omdat ie op elke hobbel de bumpstops raakte bij volle bepakking. Als dat niet was geweest had ik t ook niet gedaan.
 

hemi24

Forumguru
Gisteren een dagje Boedapest gedaan, wat ik persoonlijk een hele mooie stad vond!
Op de heenweg trouwens veel (stilstaande) lange files, waar ik met behulp van de online verkeersinfo van de navigatie heel goed omheen ben geleid. :thumbsup:

Wat mij op de terugweg opviel is hoe vaak de auto toch (ongemerkt) naar de 2-cilinder modus schakelt bij 130 km/h (cruise op 133).
Voor m’n gevoel echt veel vaker en langer dan dat ik dat van de Kodiaq gewend was.
Op zich ook wel weer verklaarbaar als je naar formaat en gewicht van beide wagens kijkt, maar toch…
 

CharlesTucker

Forumguru
Bij 130km/u constant zal het meer de stroomlijn en het frontaal oppervlak zijn dan het gewicht wat er voor zorgt dat ie zo weinig vermogen nodig heeft dat 2 cylinders ook wel genoeg is. M'n Octavia rijdt inderdaad ook vaak op 2 cyclinders bij een hoge snelheid, zo lang die snelheid maar constant is.

En inderdaad, helaas richting Budapest vaak files, zowel als gevolg van ongevallen als zonder duidelijke oorzaak. Er wordt ook vaak als gekken gereden, met hele grote snelheidsverschillen, sommigen zeer ver boven de toegestane snelheid, maar ook Istvan met z'n ouwe trabant die de 70 km/u nauwelijks haalt.
 

hemi24

Forumguru
Er wordt ook vaak als gekken gereden, met hele grote snelheidsverschillen, sommigen zeer ver boven de toegestane snelheid

Inderdaad een paar van die “pareltjes“ tegengekomen onderweg, van de bewuste 3e of 4e generatie met Nederlandse leasewagens die onderweg waren naar “hun” Turkije…
Mogen wat mij betreft wel aan de oostkant van de Bosporus blijven, daar mis je niks aan, zulke linksklevende wegpiraten..!
 

hemi24

Forumguru
Vanavond eens een beetje verdiept in wat er mogelijk is met de head-unit en de stoute schoenen aangetrokken en de unit gepatched.

Resultaat van deze knutselactie:

- Spraakbediening vrijgeschakeld;
- Performance Monitor vrijgeschakeld;
- App Connect vrijgeschakeld (Android Auto / Mirrorlink);

Om ook Apple Carplay te kunnen gebruiken, moet er nog een andere USB-poort geplaatst worden.
 

Kanerr

Forumguru
Echt de uitklapbare achteruitrijcamers zijn the best. Ik heb op de Tiguan (5N0) een camera zitten maar die is open en bloot en met dit weer heb je daar echt he-le-maal niks aan
 

MacRembrandt

Forumguru
Op mijn Tiguan Allspace zit wel zo’n sproeier. Werkt goed.

Zou je nu met die nieuwe camera ook trailer assist kunnen vrijschakelen? Of is dat een stap te ver?
 

hemi24

Forumguru
Trailer assist heeft een aantal voorwaarden, één daarvan is volgens mij aanwezigheid van Area View, maar ook park assist (PLA 3.0?)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan