Foutcode 404 en stuurbekrachtiging eraf

JCW

Nieuw lid
Hallo allen, ik ben hier nieuw en heb een vraag. Mijn Skoda Fabia geeft, sinds er een nieuwe accu in ging, zo'n twee jaar geleden, af en toe een 'buzz' geluid, soms knippert het licht en soms gaat de stuurbekrachtiging eraf. Niet zomaar eraf, ik kan nauwelijks de auto aan de kant zetten, stuur blokkeert zowat. Dan stop ik, zet uit start weer en dan prima. Mijn garage heeft daar al vaak naar gekeken, gaat dat vandaag ook weer doen, de accunaam gewijzigd naar een die de Skoda herkent, maar het euvel blijft.
Voor wat het waard is, hij is van 2011, er zit 380.000 km op, hij is helemaal herbouwd na een v snaar die knapte en door de auto ging als een knikker in een flipperkast.
Heeft iemand hier ervaring mee? Dank!
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Foutcode P00404 heeft te maken met een motor van een schuifdak, dat zal het niet zijn..!
Zoek je op hexadecimaal 404, dan kom je uit bij P01028, wat gaat over het relais van de aanjager voor de ventilatie…

Wat doet bij jou een v-snaar in de kofferbak..?!?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JCW

Nieuw lid
Hoi, dank nee het was niet de kofferbak maar voorkant. Fautje. Ik heb het bericht aangepast. Die 404 code weet ik ook niet. Als ik het hier zo een beetje lees vraagt stuurbekrachtiging veel van de accu en het gebeurt bij kou en vertel bochtenwerk.
 

JCW

Nieuw lid
Dat weet ik niet. Er is indertijd een nieuwe ingegaan, dank tip, ik neem het mee als hij een weekje bij de garage blijft voor onderzoek
 

hemi24

Forumguru
Zit er wel de juiste accu in?
Een accunaam zomaar willekeurig wijzigen klinkt niet erg vertrouwenwekkend…
 

JCW

Nieuw lid
Ik moet helaas het antwoord schuldig blijven. Ik meen te hebben begrepen dat de naam veranderd was zodat Skoda weer kon praten met de accu, maar helaas ben ik een leek. Ik zocht verder op dit forum en iemand had in 2015 de oplossing gevonden in de verbrandingsplaat van de egr klep. Geen idee of dit bij mij ook zo is maar het is het vermelden aan de garage waard. Het zijn daar slimme jongens maar dit is voor hun een raadsel. Ik heb wel een egr vervanging gehad rond zelfde tijd dat de dynamo, accu en Godweetwatnog meer vervangen werd. Na die klus kreeg ik dus dit euvel.
 
iwat bij mij storing gaf maar niet vergelijkbaar, maar simpel om te checken, de plaatzekeringen in het accudeksel, die willen nog wel eens scheuren agv tordering van het deksel, bijna niet te zien, kosten een drol om te vervangen. Zou bij het vervangen accu gebeurd kunnen zijn bv, al weet ik niet of deze zekeringen ook jouw probleem kunnen veroorzaken.
 

Bijlagen

  • accu_zekering.JPG
    accu_zekering.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 0
  • Leuk
Waarderingen: JCW
Bovenaan Onderaan