Fabia combi 2007 gevonden - diverse vragen

Banden zijn Continentals van 2011, zien er goed uit, vanochtend gebalanceerd op een dynatrack met rol (dus niet alleen onbalans gemeten). Er zit 195-50-r15 op, op staal, lijkt me normaal?
 

ArjanGr

Senior Member
Mijn auto heeft ook al jaren last van een lichte trek naar rechts als je op de snelweg rijdt.
Een bekende kwaal kan ook nog zijn dat je achterste draagarmrubber van je voor-as versleten is. Maar dan zou je als je over klinkers rijdt ook een klapperend geluid moeten waarnemen.
 

turboturbo

Forumguru
Opgelost door in de auto te zitten inderdaad.

Tijdens het uitlijnen staat de auto op de velsranden of assteun, dat weet ik niet meer precies dus dacht dat het gewicht niet uit maakte.

Het werd me zelf aangeboden door de uitlijner.

De motor moest idd stationair draaien kan ik me herinneren, dit vanwege de stuurbekrachtiging denk ik.

Normaliter zetten ze een klem tussen de vloer en het stuur, maar van onder/opzij is niet goed te zien of het stuur dan wel keurig recht staat.

Overigens spoorde mijn Fabia verder kaarsrecht, alleen dus met iets scheef stuur. Dat is toen dmv zelf plaats nemen in de auto en het stuur stevig vasthouden in de middenpositie (ik mocht absoluut niet bewegen) gecorrigeerd.

Het oorspronkelijke probleem betrof een verkeerde wielvlucht, overigens. Waardoor de auto ook naar een kant trok.
 
Hmmm... ik hoorde in het andere topic al dat de uitlijning op zich okay was, maar mn auto trekt nog steeds naar rechts. Stuur staat ook een tikje naar rechts bij rechtuit rijden...

Nog tips mbt mijn uitlijnrapport als ik terugga naar de uitlijner?
 

turboturbo

Forumguru
Aangezien het uitlijnrapport geen vreemde zaken laat zien volgens de leden hier die er verstand van hebben, zou ik het niet weten.

Ik zou iig terug gaan met de klacht die je hebt!
 
Okay straks even terug naar de uitlijner.

Net nog even de monteur gesproken die de Fabia in onderhoud heeft en de ophanging heeft geen gebreken zegt 'ie. Geen kromme armen of uitgelubberde rubbers.

Wel las ik nog van de speling op het stuurhuis, die kan mogelijk 'te strak' staan, omdat ik ook last heb dan mn stuur niet altijd netjes terug naar het midden komt na een bocht, blijft soms een beetje 'plakken' in de zojuist gemaakte richting.
Ik heb dus geen speling/dood stuk in het midden van het stuur, maar misschien zelfs te weinig ruimte...? Iemand ooit van gehoord?
 
Nieuw rapportje. Stuurstand is gecorrigeerd. De uitlijner wilde nog geen 'trucjes' uithalen zoals banden wisselen.
Vanmiddag op de snelweg even proberen offie nu goed rechtuit wil.

Het gevoel van een stuur wat niet helemaal lekekr terug naar het midden wil blijft. Iemand die iets weet over die speling op het stuurhuis?
 

Bijlagen

  • IMG_20160308_153445.jpg
    IMG_20160308_153445.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 5

woutr

Forumguru
Op zich zou je nog kunnen proberen of het verschilt wanneer je je achterbanden naar voren haalt
 

turboturbo

Forumguru
Joepie! Gefeliciteerd!

Uitlijnen best ook altijd te doen met nieuwe banden. Maar ja dat kan nu eenmaal niet altijd, dat snap ik.
 
Jawel, heb ook een modje een bericht gestuurd.

Misschien zoiets als: Fabia combi gevonden - diverse vragen
 
Bovenaan Onderaan