Even voorstellen

Okkie2017

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en vond het hoog tijd worden om me voor te stellen.

Ik ben Robert en ben 42 jaar. Ik ben sinds januari 2023 in het bezit van een zwarte O3 combi FL.
Het is een 1.4 TSI 150 pk Greentech Style Business uit 2017 met 105.000 km op de teller.

Dit is mijn 1ste Skoda en moet zeggen dat de auto zeer goed bevalt. Inmiddels heb ik er 11.000 km mee gereden.
Vorige zomer zijn we naar Italië geweest. In 2 weken tijd hebben we er ongeveer 4000 km mee gereden.

Hieronder een lijstje met updates die ik al gedaan heb

Exterieur:
- ramen vanaf B-style getint (20% lichtdoorlaat)
- ramen in voorportieren en voorraan getint (80% lichtdoorlaat)
- Clim-air dark windschermen voorportieren
- zwart embleem motorkap
- zwart embleem achterklep
- letters achterklep verwijderd
- LED mist/bochtverlichting
- LED achteruitrijverlichting
- LED knipperlichten achter
- Dynamische knipperlichten spiegels
- Gasveren motorkap
- Ventieldopjes met Skoda logo

Interieur:
- LED voetverlichting
- LED interieurverlichting
- LED kofferbakverlichting
- LED verlichting dashboardkastje
- LED deurverlichting (rood)
- RVS pedalen
- RVS voetplaat
- RVS donker chrome instaplijsten
- Ali afdekkapjes op de deurscharnieren
- Ali deurslotcovers
- Dashcam voor en achter (voeding moet nog op zekeringkast aangesloten worden)
- Nieuwe velourse mattenset (voor de zomermaanden)
- Nieuwe rubberen mattenset (voor de wintermaanden)

Motorisch:
- K&N inlegfilter
- Tuning JD Engineering 150pk en 277Nm naar 195pk en 345Nm (RON98)

Toekomstige updates
- auto verlagen (30 - 30/40mm) en uitlijnen (veren van Eibach heb ik al in huis)
- achterklepspoiler
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240203_165314_Gallery.jpg
    Screenshot_20240203_165314_Gallery.jpg
    550,6 KB · Weergaven: 60
  • 32667419-6.jpg
    32667419-6.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 59

EdjeB

Actief lid
Hoi Robert en welkom! Mooie Octavia, vooral die velgen zien er goed uit in combinatie met de kleur.

Net als jij in januari ook mijn eerste Skoda gekocht en inmiddels ook bezig met de installatie van mijn dashcam. Ik zit te denken om deze gewoon via zekering adapters in mijn zekeringkast te plaatsen. Die van mij moet op zowel contact- als batterijstroom... geen idee of jouw dashcam hetzelfde is en of er verschillen zitten in de zekeringkast van de Octavia en Superb... Ben in ieder geval benieuwd hoe jij het wil installeren!
 
Welkom! Leuke aanpassingen gedaan op de Skoda! Jou toekomstige aanpassingen staan bij mij ook op m'n lijstje. Ben alleen nog zoekende naar een mooie spoiler, tot nu toe nergens een te vinden..
 

Okkie2017

Actief lid
Hoi Robert en welkom! Mooie Octavia, vooral die velgen zien er goed uit in combinatie met de kleur.

Net als jij in januari ook mijn eerste Skoda gekocht en inmiddels ook bezig met de installatie van mijn dashcam. Ik zit te denken om deze gewoon via zekering adapters in mijn zekeringkast te plaatsen. Die van mij moet op zowel contact- als batterijstroom... geen idee of jouw dashcam hetzelfde is en of er verschillen zitten in de zekeringkast van de Octavia en Superb... Ben in ieder geval benieuwd hoe jij het wil installeren!
Ik heb een extra kabel besteld die speciaal voor het aansluiten in de zekeringkast is.

Aan de zwarte draad zat een oogje. Die kon dus makkelijk achter een boutje. Aan de rode en gele draad zat een zekering van 10A. Ik moest alleen even uitzoeken welke zekering constant 12v had en welke een geschakelde 12v had. Daarna simpelweg zekering eruit en zekering aan de draad erin steken.

Let daarbij wel op dat je de draad die op de zekering zit aan de afgaande kant plaatst. Als de zekering doorbrandt dat dan ook de dashcam spanningsloos wordt. Anders is de dashcam niet afgezekerd.
c6c660f88e3256146bca0c7e9cde0779.jpg
c63e17803f4492fd295a43a9ba2393d3.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
 

Okkie2017

Actief lid
Welkom! Leuke aanpassingen gedaan op de Skoda! Jou toekomstige aanpassingen staan bij mij ook op m'n lijstje. Ben alleen nog zoekende naar een mooie spoiler, tot nu toe nergens een te vinden..
Klopt. Daar was ik ook al achter gekomen.
Een achterkleospoiler geeft een net wat stoerdere look aan de achterkant

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
 

EdjeB

Actief lid
Bedankt @Okkie2017, ik ga het inderdaad op dezelfde manier doen. Ik heb ook zo'n hardwire kit, alleen zaten daar niet de zogenoemde 'piggybacks' bij, dus die heb ik inmiddels besteld en binnen.

Overigens ook goed opletten dat de zekering die je erin doet voor de dashcam, niet hogere A waarde heeft dan de oorspronkelijke zekering waar je de piggyback in plaatst. Had ik ook ergens gelezen.
 

Okkie2017

Actief lid
Hallo,

De afgelopen week weer wat leuke updates aan de auto gedaan.

Vorige week vrijdag is de auto voorzien van Eibach pro kit verlagingsveren. De Octavia is daarmee voor en achter 3cm omlaag gegaan.
Het rijgedrag vind ik hiermee stukken beter. Hij stuurt veel directer en je voelt dat je meer contact met de weg hebt. V.w.b. het comfort is de vering iets stugger geworden maar zeer goed te doen. Volgende week zaterdag staat een afspraak gepland voor het uitlijnen van de wielen.

Afgelopen week druk bezig geweest om de remklauwen te voorzien van een sportief kleurtje.

Hieronder de foto van het eindresultaat van beide.
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-08 om 22.56.58_6614811e.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-08 om 22.56.58_6614811e.jpg
    348,3 KB · Weergaven: 40

Arjan1985

Senior Member
Leuk en subtiel zo! Heb je 18 inch eronder?
De velgen lijkt exact die er bij mij ook onder zitten. Ik zie ze weinig onder andere Octavia 3FL. Vaak 17 of 19.
 

Okkie2017

Actief lid
Er zit inderdaad 18 inch onder de auto. Persoonlijk vind ik dit ook 1 van de mooiste originele velgen voor de Octavia.

V.w.b. de verlaging. Ik hoef niet super laag te rijden. De auto moet ook praktisch blijven. Ik wil er wel normaal mee op vakantie kunnen. Het ging mij er alleen om dat de opening tussen de wielen en de auto iets kleiner zou worden.

Aankomende vrijdag komen er 19 inch wielen onder en dan worden hier winterbanden op gezet. Zodra ik de auto gewassen heb zal ik foto's maken en hier plaatsten.
 

Okkie2017

Actief lid
Laatste weken heb ik niet stil gezeten.

De auto is eerst verlaagd d.m.v. Eibach verlagingsveren.

De remklauwen heb ik rood gemaakt en de remschijven in het midden en aan de zijkanten zwart gemaakt zodat de lelijke roestkleur weg was.

Daarna een nieuwe set 19"met Pirelli Pilot Sport 5 eronder laten zetten.

Logo's op de velgen worden nog vervangen voor hoogglans zwarte. Heb er al 1 gedaan.

Hieronder het eindresultaat.
fd30d4a7f44d970e7712a484a823d26d.jpg
9700c8acca487fdcbb22f85568d0b5ad.jpg
 
Bovenaan Onderaan