Distributieketting problemen 1.2 / 1.4 TSI topic

Chris,

Heb je er iets van gemerkt dat de bobine niet goed werkte? Bij mij loopt de motor nu wel heel stil maar stationair (750 toeren) zit er een schokje in.
Voor de vervanging van de ketting was dit er soms ook, maar dit werd naar de achtergrond gedrukt door de ketting.
Je hoort het schokje niet maar ik voel het wel, had jij dit misschien ook voor dat de bobine was vervangen?
 
Nou mensen hij zit erin"...
merk vooralsnog geen verschil in rijden, maar wel met starten, voor zolang als....
het verdiend geen schoonheidsprijs, de kit(lees pakking) puilt overal tussen uit. Maar ja, je rijdt niet met de motorkap open.
wel goed in de gaten houden...
 

dj.verhulst

Forumguru
@Gorefest deze is echt naar de bliksem,, zou er niet mee door rijden, als ie verspringt heb je de boel aan splinters.....
 
Hmm ik moet pas volgende week naar de garage, ze kenden dit soort problemen en hebben de onderdelen op voorraad.
 

dj.verhulst

Forumguru
ik lees elders dat de 1.4 ook wel wat problemen kent met de nokkenas kettingspanners die vast blijven zitten, en die ketting zelf dan, en de nokkenastimming verstelling schijnt ook wel eens op te spelen.

maar ik zou ze er niet om laten staan
 
Nieuwe Tactiek?
Ook ik heb een Fabia 1.2 TSI met een reutel bij de koude start. Ik ben daar twee weken geleden mee naar de dealer gegaan, en daar werd het geluid geconstateerd. Omdat de auto inmiddels een paar maanden uit garantie is, was ik wel benieuwd naar de reactie.
Men hield zich vooralsnog erg op de vlakte en gaf aan om met Pon te gaan overleggen. Ze hadden toevallig ook een Octavia met hetzelfde euvel langs gekregen.
Na twee weken niks gehoord te hebben, gisteren maar eens gebeld. Ze verzochten me om a.s. maandag de wagen langs te brengen om te "verlenging" van de distributieketting op te meten. Ze vertelden dat ze dat bij de Octavia inmiddels hadden gedaan en daarbij konden volstaan met het vervangen van de kettingspanner!
Ik krijg nu het donkerbruine vermoeden dat dit wel eens een truuk kan zijn om het probleem vooruit te schuiven.
 

EdK

Forumguru
misschien handig dat als het ook bij alleen de kettingspanner blijft voor jou hierover je twijfels naar de dealer uit te spreken !
En uiteraard op papier om later als toch moch blijken dat de ketting nog verder is uitgerekt met eventuele gevolgen je hun dit onder de neus kan wrijven.
Ga er vanuit dat een ketting in principe een wagen lang mee zou moeten gaan , althans dit wordt altijd verkondigd.

Ze mogen jouw donkerbruin vermoeden uiteraard uitvoeren maar niet ten koste van jou.
 
Nou dat liep heel anders dan verwacht! Vandaag de auto ingeleverd om de speling te laten onderzoeken en eventueel de kettingspanner te laten vervangen. Ik heb duidelijk laten weten dat ik zo'n oplossing niet kon tegenhouden, maar dat ik daar niet gelukkig mee zou zijn. Jeroen van garage Sneeuwbal verzekerde me dat de octavia die ze onlangs hierover behandeld hadden géén speling op de ketting had, maar dat de spanner wel degelijk vervangen moest worden.
Verder zei hij dat ze in ieder geval de eventuele speling op de ketting zouden meten, en Pon zouden contacten indien ze die zouden aantreffen. Gezien mijn goede ervaringen met Jeroen en de garage was ik toch wel enigszins gerustgesteld.
Wordt ik vanmiddag opgebeld; Pon heeft afgelopen vrijdag een circulaire doen uitgaan met een nieuwe set serienummers met Fabia's met slechte kettingen. En die van mij zat er bij!
Aanstaande vrijdag wordt de ketting en de spanner onder volledige garantie vervangen! Jay!!
 
Bovenaan Onderaan