Distributieketting problemen 1.2 / 1.4 TSI topic

Allemaal leuk en aardig maar wat gaat er hier in NL met de duizenden TSI rijders gebeuren ?
Ik ben ook in het bezit van zo'n TSI in mijn allereerste Skoda maar voel het net alsof ik meedoe aan een spelletje russische roulette...wanneer kom ik aan de beurt voor die rekening van vele duizenden euro's door aankoop van een inferieur produkt terwijl mij wijsgemaakt was dat Skoda topkwaliteit is ?????
Heb dit in 30 jaar autorijden nog nooit meegemaakt , zelfs niet bij enkele Lada's in de jaren '80 waarvan gezegd werd dat minder niet kon....
Ik hoop dat er nu eindelijk eens een eerlijke oplossing komt voor de steeds weer ontkende problemen , de kans dat er ooit een tweede Skoda bij me komt wordt met de dag kleiner...
 
Hadden ze maar originele Skodamotoren moeten gebruiken !!!!
Rijd al jaren Skoda, maar nog nooit een distributieketting hoeven vervangen !!!
Skoda op zich is goed alleen die rommel die ze van het VAG concern krijgen om de auto's mee te maken is rommel.
Zelfde geld voor de ramen , bij VAG op kunststof gemonteerd , breekt af raam klapt naar beneden, Skoda metalen bevestiging was beter, maar ivm productiekosten mag het niet meer !!!
 

floyd2

Forumguru
in dat autobild stond ook nog iets dat de oliezeef zo vervuild.
Dat zou ik als ik een 1.4tsi zou rijden ook niet zo'n fijn gevoel vinden.
En dat er extra hitteisolatie gemaakt is om de olieleiding naar de turbo.
Dat zou ik als eerste halen en aanpassen.(voorkomen is beter)
 

ertromp

Forumguru
In de Autoweek: Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?

Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?
m1dywh4b1kdd_600.jpg

26 april 2012 | 10:24 | Tekst: Cornelis Kit
Een distributieketting hoort een autoleven mee te gaan. Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas niet zo te zijn.


Naast signalen die we zelf kregen, komen bij ons Duitse zusterblad AutoBild bovengemiddeld veel alarmerende berichten binnen van Volkswagen- en Skoda-rijders over problemen met distributiekettingen. Het zou met name gaan om 140 pk 1.4 TSI’s. Reparatie betekent een flinke kostenpost die in de duizenden euro’s kan lopen. Volgens de Volkswagen-fabriek zou één en ander te wijten zijn aan een kwaliteitsprobleem bij de kettingleverancier.
Bij de Nederlandse Volkswagen-importeur herkennen ze deze problemen bij de 1.4 TSI niet. Een woordvoerder van de importeur meldt wel bekend te zijn met opgerekte kettingen bij een reeks auto’s met 1.2 TSI-motor van modeljaar 2010. Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen. Van de 941 auto’s (Golf, Polo, Golf Variant en Golf Plus) die het in Nederland betreft is inmiddels 85 procent al in de werkplaats geweest.

Heb je ook problemen gehad met de distributieketting van een TSI-motor, laat het ons weten en stuur een e-mail naar: autoweek@autoweek.nl onder vermelding van ‘TSI distributieketting’.



Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar? | Autonieuws - AutoWeek.nl
 

darkprojectx

Forumguru
Beetje een sensatie bericht, kostenposten van duizende euro's, alarmerende berichten etc..

en dan onderaan het bericht:

"Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen."

Gewoon even navraag doen dus bij de garage/dealer als je auto voor een beurtje gaat en alles is in orde.
 

sitechris

Donateur
De Autobild is nu al 3 weken bezig, er zijn wel degelijk problemen. En VAG doet moeilijk over coulance en geeft beperkt openheid van zaken. Deze problemen schijnen trouwens ook voor te komen bij 1.8 en 2.0 TSI blokken. Ik ga volgende week overigens wel even naar de dealer, mijn auto loopt stationair zeker niet perfect (hij nagelt best wel als ik kap opendoe). Toch maar even de ketting laten dubbelchecken.
 

LT83

Forumguru
Problemen zijn zeker bekend, vooral de 1.4tsi-tjes met 160/170pk schijnen erg veel problemen te hebben.
@ Chris, dat komt door al die pk's joh....een M3 loopt toch ook niet mooi rustig stationair ;) Overigens vind ik dat de 2.0 TFSI/TSI
zowieso erg "dieselachtig" stationair loopt, niet zo mooi rustig dus.
 

LT83

Forumguru
@ Chris, ja ik heb dat ook. Alle 2.0TFSI's die ik heb horen lopen vind ik een beetje nagelen. In het begin schrok ik er ook wel van, maar volgens mij kan dat geen kwaad. Een 20vt bijvoorbeeld loopt veel rustiger rond.
 
Mijn rs nagelt ook een beetje bij starten. In het begin overigens meer, nu na 13000 km veel minder, zeker als de motor warm is hoor ik niet meer dat die loopt stationair.
 
E

Ex-lid 2926

De laatste zin in het Autoweek artikel luidt: Heb je ook problemen gehad met de distributieketting van een TSI-motor, laat het ons weten en stuur een e-mail naar: autoweek@autoweek.nl onder vermelding van ‘TSI distributieketting’.

Van een journalist mag je verwachten dat die "hoor en wederhoor" toepast. Dus ik verwacht berichten van gedupeerden en een verklaring van de importeur of fabrikant.
 

piair1982

Forumguru
Ik heb verteld over de problemen die ik had en hoe ze onder garantie verholpen zijn. Ze moesten bij Autoweek snel foto's hebben en hebben onder andere mij geselecteerd voor wat foto's van mijn auto en mij.
 
Vorig jaar een weekend naar Duitsland geweest met een aantal garagisten van Alfa. Daar hoorde ik al verhalen over TSI problemen. Schijnen redelijk veel na +/- 160d gereviseerd te moeten worden. Nou waren ze uiteraard iets bevooroordeeld, maar over de TSI hadden we weinig positieve woorden... (Vraag me niet alles te herhalen, zo technisch ben ik ook weer niet... ;))
 
Bovenaan Onderaan