Deurrubbers

Fabia 123

Forumguru
Beste forumgenoten,

Het is nog mooi weer nu maar er komt weer een winter aan.

De afgelopen jaren smeerde ik de rubbers van mijn Fabia 2 in met vaseline tegen vastvriezen in de winter.
Insmeren zo eind van de zomer, dan is de vaseline lekker vloeibaar.
Ik vraag me af of er ook andere middelen zijn om rubbers soepel te houden?
Wat is de beste tijd om dit te doen?
Ik heb net een nieuwe Fabia 3. Is het nu al gewenst om deurrubbers te beschermen tegen vastvriezen.

Wie heeft ervaring?
 

ertromp

Forumguru
Niet gaan klooien met vaseline want daar blijft van alles aan plakken
Zeker als je naar een wintersportgebied gaat rubbers goed behandelen.
Het goedje voor een dergelijke behandeling wat ik gebruik:

20160830_184521_resized.jpg

20160830_184534_resized.jpg

20160830_184609_resized.jpg

Dus VAG nummer 000 096 310 B
 

fonzamundo

Forumguru
Bij een autohandel kan je dit zeker krijgen (hier bv bij Vale Autoparts in Brugge - België)
Kost iets van een 6 euro zonder btw (21%) :cheer:
 

ertromp

Forumguru
Helaas niet zoiets van Wurth bij een NL autoshop gezien en om nu naar BE te moeten rijden voor die €1,50
Dan toch nog maar bij de plaatselijke VW dealert
Stelletje mazzelaars daar in BE :D
 

Fabia 123

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik wist niet dat ook nog middeltjes zijn voor onderhoud aan rubbers, en ik kom ook regelmatig in Belgie, dus daar is vast wel aan te komen. Inderdaad blijft aan de vaseline alles plakken. Bedankt voor alle advies.
 

turboturbo

Forumguru
Ik gebruik ook dat busje dat @ertromp tipt. Würth spullen kun je als particulier niet krijgen. Ik heb wel eens een setje ruitenwissers gekocht en dat ging 'zwart' als ik me goed herinner, dat was al problematisch.

Het kan zijn dat het aan de slijtage van de deurrubbers van mijn auto ligt, maar ik vind de standtijd niet erg lang. Na een paar dagen 'kleven' de deuren al weer. Gek genoeg ook, of juist, in de zomer (als de auto een paar dagen niet is gebruikt dan wordt het erger)
 

Cordoba

Forumguru
Ik vind dat niet vreemd: zonder middelen plakt rubber in de zomer (hitte) juist meer. Mogelijk dat onder invloed van hogere temperatuur het middel ook sneller migreert ín het rubber in plaats van erop.
 

Fabia 123

Forumguru
Na alle advies heb ik voor €6.99 bij de Halfords in Nederland een flesje Sonax Rubberreiniger gekocht. Er staat op dat het werkt tegen vastvriezen.
We gaan het zien.
 

Level42

Forumguru
Ik heb echt nog nooit wat op mijn deurrubbers gedaan en in de 30 jaar :nailbiting: dat ik nu auto rij heb ik nog nooit gehad dat mijn deuren niet open gingen.....misschien omdat ik veel rij ? :D
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
zelf ook nooit last van gehad.

En vaak kun je bij tussenhandels ook wel als peraticulier dit soort middeltjes halen. Maar dan betaal je ook wel wat meer.
 
Bovenaan Onderaan