Bestuurders deur gaat niet van slot.

Zündapppie

Actief lid
Daarom was de keuze voor een nieuwe draadboom snel gemaakt. Sommige draden waren al meerdere keren gerepareerd en nu alweer groen uitgeslagen dus zou wachten worden op de volgende storing. Nu weet ik dat ik weer een flink aantal jaren probleemloos kan genieten wat het bestuurdersportier betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Highway

Forumguru
Top dat je terugkoppelt dat het probleem is opgelost en ook hoe :thumbsup:

Voor wat betreft de eerdere reparatie - wat een slechte reparatie! De reden dat de kabels daar kapot gaan, is de draden iets te kort zijn en daardoor te veel buigen iedere keer dat je de deur opent en dicht doet. Door een kabel in het gedeelte waar deze moet buigen te repareren, buigt die daar niet of moeilijker. Dus nog meer stres op de rest van de kabel.

Ik heb mijn kabelboom uit de deur gehaald en alle kabels aan de connector kant op ongeveer 30cm vervangen (en iets langer gelaten om de stres te verminderen) incl. nieuwe connector pinnetjes om in de connector te schuiven. Het volledig vervangen van de kabelboom is een nog mooiere optie (was voor mij toen te duur en ik heb het gereedschap liggen om te repareren).

Goed bezig, met deze reparatie heb je het probleem degelijk aangepakt!
 

Zündapppie

Actief lid
Ze verkopen tegenwoordig ook reparatiesets. Dan heb je een nieuwe thule, stekker en alle draden met stekker pootjes er aan en kan je het oude afknippen en het nieuwe weer aan het oude solderen.
 

Highway

Forumguru
Ze verkopen tegenwoordig ook reparatiesets. Dan heb je een nieuwe thule, stekker en alle draden met stekker pootjes er aan en kan je het oude afknippen en het nieuwe weer aan het oude solderen.
Dat is handig te weten! Mijn bijrijdersdeur kabelboom en mogelijk de achterdeuren wil ik ook nog aanpakken.

Haal je deze sets bij de dealer of bestel je ze via een andere leverancier? De stekker pootjes en draden heb ik al, echter maakt het de hele operatie een stukje makkelijker als ik ook de stekker (voor niet al te duur) kan kopen.
 

Zündapppie

Actief lid
Dit is de stekker met bedrading.

Of deze bij Ali.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231227_100423_Chrome.jpg
    Screenshot_20231227_100423_Chrome.jpg
    247,6 KB · Weergaven: 9
  • Screenshot_20231227_100821_AliExpress.jpg
    Screenshot_20231227_100821_AliExpress.jpg
    284,6 KB · Weergaven: 8

Zündapppie

Actief lid
De doorvoerthule of zoals etka zegt, vouwbalg met steunframe zit hier niet bij.
Wel los te bestellen volgens etka.
1K0 959 843 C
 
Bovenaan Onderaan