Automatisch Op Slot bij X Km/h

Hallo allen,

Mijn Scala bevalt tot op heden bere goed. In mijn vorige auto, had ik dat bij 15km/u mijn deuren automatisch op slot gingen, en bij het verwijderen van de sleutel uit contact, de deuren weer van slot gingen. Een collega van mij had dit aangezet met OBDeleven.

Via OBDeleven kan dit dus voor mijn Scala ook weer, echter, moet ik die functie, dus ook in het menu zelf aanzetten.
Echter de menu optie ''Openen & Sluiten'' blijft de melding geven dat deze niet beschikbaar is, bij contact uit, contact aan én draaiende motor.

Nu heb ik zo snel geen idee waar ik dit zoeken moet, het is ook voor het eerst, dat ik zo'n uitgebreid menu heb :LOL:.

Wie heeft er tips en tricks voor mij?
 
Bij deze auto nog NIET met OBDeleven bezig geweest.
Het zou standaard, vanuit het Openen & Sluiten menu, aan te zetten zijn.

Echter het menu Openen & Sluiten geeft de melding, dat het niet beschikbaar is.
 

EdK

Forumguru
Stilstaand met de auto of rijdend ?

Maar in algemeen is dit een functie die een dealer met hun apparatuur nog wel eens wil instellen
En anders naar Breda rijden (op afspraak) en @Antera het laten instellen en misschien nog wel andere dingen die mogelijk zijn
 
Had je de auto nieuw, of kan een vorige eigenaar mogelijk iets hebben veranderd?
De auto is niet nieuw, heeft hiervoor in de lease bij Skoda gereden.

Stilstaand met de auto of rijdend ?

Maar in algemeen is dit een functie die een dealer met hun apparatuur nog wel eens wil instellen
En anders naar Breda rijden (op afspraak) en @Antera het laten instellen en misschien nog wel andere dingen die mogelijk zijn
Stilstaand met de auto, werkt het menu niet. Rijdend niet geprobeerd, omdat ik er van uit ga dat dat ook niet zal werken.

Ik heb zijn naam en info voorbij zien komen inderdaad, wellicht eens een berichtje aan wagen!
 

hemi24

Forumguru
Echter het menu Openen & Sluiten geeft de melding, dat het niet beschikbaar is.
Kun je daar eens een foto van schieten en hier plaatsen?

Als ik dit mag geloven, is er iets fout gegaan bij een update:


@Rainesh : zegt jou bovenstaande (fout)melding iets?
 

Antera

Donateur
Ik ben hier ook bekend mee het lijkt ene software bug te zijn waardoor dit voorkomt. Heb al meerder auto’s gehad zoals ook de nieuwe Polo.

Ik heb het nog niet kunnen uitvinden of dit codeerprobleem zou zijn en de oplossing daarmee ook niet, maar dit kwam bij 2 auto’s na een update bij de dealer maar er blijkt een nieuwe update ervoor te zijn want 1 dealer heeft het bij me klant toen opgelost Met een nieuwe update.

Weet niet van welk deel van de auto helaas maar vermoed de Central electric module
 

jesse_s93

Donateur
Oplossing (kan zijn): Auto van het stroom halen.

Bij de Kamiq van m'n ouders was het hele menu weg en kon ook de binnenverlichting niet meer worden aangepast (slider in het infotainment). Eerst een software update uitgevoerd, helaas niet de oplossing. Vervolgens ergens gelezen over het loskoppelen van de accu. Halve minuut eraf gehouden en weer terug aan gekoppeld en het menu was er weer.
 
Ik ben hier ook bekend mee het lijkt ene software bug te zijn waardoor dit voorkomt. Heb al meerder auto’s gehad zoals ook de nieuwe Polo.

Ik heb het nog niet kunnen uitvinden of dit codeerprobleem zou zijn en de oplossing daarmee ook niet, maar dit kwam bij 2 auto’s na een update bij de dealer maar er blijkt een nieuwe update ervoor te zijn want 1 dealer heeft het bij me klant toen opgelost Met een nieuwe update.

Weet niet van welk deel van de auto helaas maar vermoed de Central electric module

Ik had je gisteravond een appje gestuurd, zie alleen dat ik nog niet heb terug gereageerd, excuses daar voor.

Ik heb een jaar garantie op de auto, dus wellicht is even een belletje naar de dealer een goede optie om er naar te laten kijken?
 

jesse_s93

Donateur
@AlexxvD ik vrees dat je voor diagnose wellicht nog wel snel terecht kunt bij de dealer maar voor ze het echt kunnen verhelpen vrees ik dat je lang moet wachten. Ruim 2 maanden is niet vreemd meer, hoewel ik dit zelf belachelijk vindt. Ik zou eerst eens proberen om de auto spanningsloos te maken en te kijken of dat het oplost. Zo niet, kun je altijd nog een afspraak maken. Scheelt weer tijd voor het brengen, halen, etc.
 
Ik heb de dealer een mail gestuurd, zal morgen eens proberen om spanningsloos te maken. Als dat het oplost, zou dat perfect zijn!
 
Vanmorgen even met een collega via OBDeleven het een en ander aangezet, waaronder de auto lock/unlock, zoals op mijn vorige auto. Het werkt nu! Auto gaat van binnen uit op slot.

Enkel het menu, is nog niet toegankelijk, dus daar zou ik nog even achteraan moeten.
 
Bovenaan Onderaan