Antenne kabel verloop

smutzkanone

Forumguru
Ik ga een kenwood radio in de fabia 2 bouwen.
er zat een standaard swing in.
Nu heeft de swing ( en dus ook de fabia) een dubbele antenne aansluiting (dubbel fakra genoemd volgens mij)
uiteraard heb ik ook het verloop van quadlock naar iso nodig.
Nu zie ik veel setjes aangeboden van en het quadlock verloop + de fakra naar (ik geloof) din verloop in een.
waarbij de fantoomvoeding al is aangesloten.
vw-en-skoda-radio-verloopkabel-met-antenne-verloop.jpg

Echter,meestal is het maar een enkele fakra,terwijl in de auto standaard een dubbele zit.
Er zijn ook dubbele verlopen te koop
$_85.JPG

Wat is beter?
Maakt skoda gebruik van 2 antennes,dus als ik er maar eentje aansluit heb ik dan de helft minder ontvangt,om het ff lomp te zeggen?

ik zie can-setjes te koop,echter ik heb geen stuurbediening en ook geen maxi-dot.het enige wat de auto met de radio kan communiceren is denk ik de buitentemp.Heeft dzon can-set dan toegevoegde waarde?
 

Ridley

Forumguru
Fabia heeft twee antennes: 1 in de voorruit en 1 spriet op het dak. Dat zal de reden zijn.
 

smutzkanone

Forumguru
Ik heb een losse quadlink naar iso adapter en een dubbele dakra naar din antenne kabel besteld,morgen komt ie binnen,dan kan ik meteen kijken of het werkt.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens communiceert een radio meer met de auto dan je denkt, denk bijvoorbeeld ook aan automatische volume aanpassing van de audio bij hogere snelheid/hoger toerental.
 

smutzkanone

Forumguru
Dat is iets waar ik sowieso niks van wil weten, en als de optie er is zet ik dat ook uit.
Ik bepaal het volume,niet de auto.
Dimmer als de verlichting aan gaat net zo, aangezien ik altijd wel met de lampen aan rijd.
 

Bakkertje

Forumguru
Je hebt sowieso zo'n verloop nodig omdat de originele antenne draad de versterker in de antenne van stroom voorziet. Op de foto staat dan ook een phantoomvoedingsadapter en daarmee moet het goedkope.

De overige zaken zitten in het quadlock naar ISO verloop hooguit dat je de geschakelde en constante plus om moet draaien (afhankelijk van de radio die je inbouwt).
 

smutzkanone

Forumguru
Zo ver was ik al voor ik dit topic plaatste :geek:

Het ging mij erom of ik echt de dubbele fakra nodig had, aangezien 90% van alle gecombineerde ( met quadlock erbij) "setjes" een enkele fakra aansluiting heeft.
oftewel : is meer, beter?
Het setje wordt vandaag afgeleverd,dus als ik er aan toe kom zal ik vanavond meteen posten of het werkt.
Misschien zelfs ff experimenteren wat er gebeurd als ik maar 1 stekker aansluit,en welke dan de beste ontvangst heeft.
 

EdK

Forumguru
Heb ook een dubbele antenne in de Yeti waarvan 1 als antenne en 1 in één van de zijraampjes.
Heb deze op de Zenec niet met verloop hoeven aansluiten maar voorheen bij een Kenwood wel en wel toen beide antenne's gebruikt
Orgineel schijnt het zo te zijn dat de antenne met sterkste signaal gebruikt word door de radio unit.
Of je derhalve afkunt met 1 antenne aansluiting zal je proefondervindelijk achter moeten komen.
Kan zijn dat je thuis bij inbouwen perfect ontvangst hebt maar dat als je een rit gaat maken naar andere kant van Nederland ( voorbeeld ) dat de ontvangst in eens bagger is.

ik zie can-setjes te koop,echter ik heb geen stuurbediening en ook geen maxi-dot.het enige wat de auto met de radio kan communiceren is denk ik de buitentemp.Heeft dzon can-set dan toegevoegde waarde?

Als je hiermee de losse kastjes bedoeld die je er tussen stekkert achter je unit dan is die eigenlijk alleen bedoeld voor wat betreft de stuurbediening die je niet hebt zoals je zegt
Bij Zenec word deze wel standaard meegeleverd maar bv bij kenwood moest ik hem los erbij aanschaffen.
Vaak is op de site van leverancier terug te vinden welke functies deze kastjes oppikken.
Maar in geval van jou met geen stuurbediening en geen maxidot zal er weinig en vermoed geheel geen meerwaarde te behalen zijn en als je hem dan ook nog los moet aanschaffen zou ik dit in eerste instantie niet doen en mocht het uiteindelijk toch nodig zijn kun je hem alsnog aanschaffen en ertussen pluggen ( is echt stekkeren )

Kastje bij mij geeft in Yeti de meerfuncties van stuur functies ( gaat voor jou niet op )
In maxidot geeft hij navi pijlen weer en indien radio geselecteerd de zender aan die op staat !
Laatste geval zou nog kunnen zijn dat dit weergegeven zou kunnen worden bij jou met de minidot....
 

smutzkanone

Forumguru
Zo alles werkt,in elk geval hier op de inrit. radio ontvangt is perfect (tot nu toe)
Waar ik wel tegenaan ben gelopen is dat de quadlock geen geschakelde plus heeft.
Wat ik al wist van mijn parrot waarbij ik met zon dubbele zekering uit de zekeringkast de geschakelde plus moest pakken.
Waarom ik ervanuit ging dat de kenwood dat automatisch zou doen,als een fabrieks radio weet ik niet, maar achteraf logisch dat ie dat niet doet.
Dus de dubbele zekering van de parrot die ik er net uit had gehaald,kon weer terug,kabeltje trekken,stekkertje knijpen en we hebben : een geschakelde plus.
Verre van ideaal, maar daar vind ik nog wel een keer een oplossing voor.For now werkt het
 
Bovenaan Onderaan