Achteruitcamera werkt niet na update

Sel007

Lid
30 mrt 2024
8
10
13
Goedendag,

Heb sinds 2 maanden 2020 Superb combi, black pearl.
Na 1 maand heb ik via Ali een achteruitcamera aangeschaft, zal wel een bekende versie bij velen zijn. Zonder installatie, gewoon plug-in tussen de 2 originele kabels. 1maand lang heeft het goed gewerkt. Bewegende lijnen etc.

De cruise control viel uit en andere digitale storingen.. camera bleef werken, dus daar zal het niet aan liggen.
Tevens viel me op dat ik een oude software versie had en wifi wilde hij niet updaten.

Ik had met de Skoda dealer afspraak gemaakt. Ze hebben problemen verholpen, onderdeel vervangen en een grote nieuwste update gedaan.

Nu komt het, de achteruitcamera werkt niet.
Houd deze nieuwe software de camera op een of manier tegen?

Heeft iemand tips? Die plug-in uittrekken en opnieuw pluggen?

Op YouTube zag ik ook dat men geen plug-in ging gebruiken, maar kabeltje in de originele plaats solderen. Heb daar geen kennis van uiteraard.

Alle tips zijn welkom, alvast ontzettend bedankt.
 
Laatst bewerkt:

Alexander68

Senior Member
16 jun 2014
130
93
38
56
Daarom koop ik voor dat soort dingen geen ali express spul, net als usb stekkers enzo ... veiligheid en omzeilen van CE normen zijn er niet voor niets...

Ik zou eens contact opnemen met Antera van het forum...
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera en Sel007

EdK

Forumguru
5 jan 2007
34.754
21.339
123
Word denk ik tijd voor een orginele ( OEM ) camera.
En na dit gelezen te hebben hou ik me hart vast voor de andere die zo'n camera hebben geplaatst die zonder inleren het schijnt te doen....
Maar die digitale storingen ....... wel verbaast me niets dat de oorzaak vanuit die ALI camera gegenereerd werden....
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera en Alexander68

Alexander68

Senior Member
16 jun 2014
130
93
38
56
Iets met goedkoop is duurkoop en zo... en dat hoeft niet te betekenen dat je maar meteen het duurste moet kopen , maar je weet dat je ergens ooit de prijs betaalt (letterlijk / figuurlijk ) voor iets wat te mooi is om waar te zijn... en dat is niet alleen zo met auto onderdelen ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera, Sel007 en EdK

Sel007

Lid
30 mrt 2024
8
10
13
Bedankt voor de reacties.

Ik zal straks die verloopstekker maar uithalen, dat had wellicht toch de boosdoener kunnen zijn van de electronica storingen.

Ik woon in Zuid Holland. Mocht iemand dit kunnen oplossen icm dan maar goed inleren, dan hoor ik dat graag. Ik denk dat de camera op zn plek kan blijven met de kabel helemaal naar voren. Die verloopstekker (plug) ga ik straks weghalen.

De volgende namen komen vaak voor als aanbeveling.
@Antera
@Rainesh

Kan je iets voor me betekenen, dan hoor ik dat graag.

Nogmaals bedankt
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
5 jun 2007
17.698
8.947
133
9581
Misschien helpt het als de camera even spanningsloos wordt gemaakt.
Vrijwel zeker dat hier verder niks aan te coderen valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera

Sel007

Lid
30 mrt 2024
8
10
13
Dat zou kunnen.

Ik overweeg wel toch naar een originele manier van aanpak. Zoals deze.
Vanaf 7:50
 

Rainesh

Forumguru
19 dec 2015
940
544
103
Plaats gewoon een originele camera die erbij hoort......kun je overigens ook via ali kopen. Netjes erbij coderen, parametriseren en klaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera

Sel007

Lid
30 mrt 2024
8
10
13
Misschien helpt het als de camera even spanningsloos wordt gemaakt.
Vrijwel zeker dat hier verder niks aan te coderen valt.
Hoi, bedankt voor deze tip. Ik heb vanmiddag zowel de camerakabel als de plug-in stekker even losgekoppeld en opnieuw geplaatst.
Het werkt weer :)
Toch goed voor mijn portomonee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter-036 en hemi24

1983jeroen

Forumguru
10 mei 2022
615
483
73
40
Betuwe
In mijn vorige O3 heeft het ook prima gewerkt in de 1,5 jaar dat ik de auto had.
Origineel zal vast beter zijn, maar om nu meteen te zeggen dat de rest troep is...

@Sel007 fijn dat het zo simpel op te lossen was!
 
  • Leuk
Waarderingen: Herperduin en Sel007