Aankoopadvies gevraagd...

Hallo Iedereen,

Ik zal mij even voorstellen ik ben Rene kom uit het zuiden, getrouwd en een zoon van 13 jaar.
Ook 2 honden een teckel en een mini Aussie en de andere hobby is fietsen op de racefiets.

Mijn auto geschiedenis is eigenlijk teveel om op te noemen ik heb nu ongeveer 20 jaar mijn rijbewijs en ook al meer dan 20 autos in bezit gehad.
Ook ten tijde dat ik hier lid was in een Skoda Fabia 3 gereden, toen die eruit ging ben ik gewoon blijven meelezen omdat het het toch wel een actief en gezellig forum is. De laatste auto wissel was van een Mercedes CLS 350 naar een Audi A6 Allroad 3.0 TDI Quattro.
Hier heb ik me eigenlijk heel erg aan verkocht maarja niet te lang over nadenken heb veel gegokt maar dit was een keer de verkeerde gok zal ik maar zeggen.
Deze heb ik bij mij in de buurt aan een handelaar verkocht voor veel te weinig geld maar goed hij was weg ik ben blij dat ik het gedaan had.

Dus toen had ik ineens geen auto en ben ik gaan kijken naar private lease maar met het aankopen van het huis in het voorruitzicht is dat ook niet slim, maar nu had ik iets gevonden dat is korte termijn lease. Op dit moment lease ik dus een Citroen C3 voor 459,25 per maand en die is na 6 maanden elke maand opzegbaar.
Nu komt eigenlijk een beetje een dilemma na voren want einde van dit jaar ga ik dus mijn huidige woning wat ik nu huur van een particulier aankopen.

Ik zou dus tot eind van dit jaar kunnen rijden dan de auto eruit doen en dan het huis aankopen maar op dat moment ben ik dus met 2 zaken tegelijk bezig en ik weet niet of ik dat wel wil. Nu ben ik erover aan t denken om de private lease eruit te gooien na 6 maanden en gewoon weer een auto te kopen.
Dit zou dan eind juli zijn dat ik de auto in zou moeten leveren dus vanaf begin Juli zou ik op zoek moeten gaan naar een auto maar wel met een beperkt budget.

Nu heb ik al veel auto's gekocht maar nog niet echt met zon beperkt budget vandaar hier de vraag om advies wat jullie voor autos zouden aanraden uiteraard zullen dat Skoda's zijn maar het mogen ook gewoon andere merken zijn, liefst een beetje een grotere auto dus geen C1 of 107 ofzo maar vanaf de skoda fabia station zou wel kunnen zeg maar.
Mijn budget zal ergens tussen de 2500 en - 3250 euro liggen en de bedoeling is hier de komende 2 a 3 jaar in te kunnen rijden zonder enorme kosten.
Wij rijden ongeveer een 12.000 km per jaar, de staat en onderhoud van de auto is belangrijker voor mij als de km stand.

Dus mocht er iemand tips hebben of een auto te koop hebben of in de toekomst zijn auto gaat verkopen dan hoor ik het graag.
Hoop dat ik het allemaal een beetje duidelijk heb opgeschreven ben niet zon held in verhaaltjes te typen hahaha.

Nog een fijne zondag en tot horens.

Rene
 

Tees

Donateur
Voor dat bedrag kan je dan volgens mij prima een F1c kopen met een matige kilometerstand. Zeker als je weinig kosten wilt hebben, zou ik eerder voor een F1c gaan dan een F2c met hogere km-stand, die vaker een TSI motor heeft. Een TSI rijdt heerlijk, maar er zitten nou eenmaal meer dingen aan die kapot kunnen (zoals de turbo, maar ook de distributieketting is een stuk duurder te vervangen dan een distributieriem). En de F1c is in mijn ervaring een auto die redelijk bulletproof is. Een F2c is natuurlijk wel een stukje nieuwer en dat merk je wel in het rijgedrag.

Als ik even online zoek, dan zie ik F1c's met zo'n 140-150k km op de teller, daar kan je best nog een paar jaartjes mee rijden. Ik zou dan wel checken dat de distro vervangen is (normaliter rond 110-130k km), dat kost alweer snel €700. Schokdempers is altijd een ding bij deze leeftijd, maar minder cruciaal dan een distro, en airco is ook altijd een dure reparatie (maar ook niet kritiek).
 
Bovenaan Onderaan