Hoi
PROBLEEM1:
Ik heb een vaag probleem met Octavia II 1.4 tsi met zo'n 60.000 op de teller.
Een paar dagen geleden merkte ik dat de auto veel minder vermogen had, gewoon alsof er 20 PK miste. Duidelijk te merken bij acceleren en ook topsnelheid was zo'n 20 Km/h lager dan normaal (rijdt vaak in Duitsland). Vervolgens moet ik tanken omdat hij echt leeg was.
Hierna rijd ik weer verder en na zo'n minuut gaat hij ineens weer als de brandweer.
Navraag gedaan bij benzinepomp of er iets met de benzine was maar dit werd ontkend uiteraard. Aan de andere kant tank ik daar ook al jaren en nog nooit iets gehad. Vervolgens naar de dealer die een foutcode 12480 P30C0 uitleest. Een onbekend code maar PON heeft wel antwoord: 'Brandstof kwaliteit onvoldoende Sporadisch' . Geef idee wat het betekent maar blijkbaar iets met de benzine. Lijkt ook te kloppen met mijn probleem.
Echter vandaag rij ik naar mijn werk, eerst getankt bij dezelfde pomp, en merk niks op de heenweg. De auto rijdt eigenlijk als een speer.
Terugweg merk ik ineens weer dat hij niet vooruit te branden is. Dit keer niet tussendoor getankt.
Ra ra wat kan dit zijn mensen?
PROBLEEM2:
Een ander probleempje wat ik heb (of denk te hebben) is dat de auto lijkt iets in te houden nadat je zeg maar van zijn 6 naar 5 terugschakeld en veel vol gas geeft. De auto accelereert, maar niet vol overtuiging. Hetzelfde als je in zijn 5 het gas loslaat en weer gas geeft. Pas na een seconde of 4-5 komt hij echt los. Dit gebeurt eigenlijk bij iedere toeren. Dit komt dus niet doordat ik te laag zit in de toeren en de turbo nog aan moet slaan.
Wie heeft hier nog meer las van? of is dit gewoon standaard? turbogat? (al weet ik niet precies wat dit inhoudt)
Bougies zijn al 2x vervangen maar maakt niks uit.
groetjes
PROBLEEM1:
Ik heb een vaag probleem met Octavia II 1.4 tsi met zo'n 60.000 op de teller.
Een paar dagen geleden merkte ik dat de auto veel minder vermogen had, gewoon alsof er 20 PK miste. Duidelijk te merken bij acceleren en ook topsnelheid was zo'n 20 Km/h lager dan normaal (rijdt vaak in Duitsland). Vervolgens moet ik tanken omdat hij echt leeg was.
Hierna rijd ik weer verder en na zo'n minuut gaat hij ineens weer als de brandweer.
Navraag gedaan bij benzinepomp of er iets met de benzine was maar dit werd ontkend uiteraard. Aan de andere kant tank ik daar ook al jaren en nog nooit iets gehad. Vervolgens naar de dealer die een foutcode 12480 P30C0 uitleest. Een onbekend code maar PON heeft wel antwoord: 'Brandstof kwaliteit onvoldoende Sporadisch' . Geef idee wat het betekent maar blijkbaar iets met de benzine. Lijkt ook te kloppen met mijn probleem.
Echter vandaag rij ik naar mijn werk, eerst getankt bij dezelfde pomp, en merk niks op de heenweg. De auto rijdt eigenlijk als een speer.
Terugweg merk ik ineens weer dat hij niet vooruit te branden is. Dit keer niet tussendoor getankt.
Ra ra wat kan dit zijn mensen?
PROBLEEM2:
Een ander probleempje wat ik heb (of denk te hebben) is dat de auto lijkt iets in te houden nadat je zeg maar van zijn 6 naar 5 terugschakeld en veel vol gas geeft. De auto accelereert, maar niet vol overtuiging. Hetzelfde als je in zijn 5 het gas loslaat en weer gas geeft. Pas na een seconde of 4-5 komt hij echt los. Dit gebeurt eigenlijk bij iedere toeren. Dit komt dus niet doordat ik te laag zit in de toeren en de turbo nog aan moet slaan.
Wie heeft hier nog meer las van? of is dit gewoon standaard? turbogat? (al weet ik niet precies wat dit inhoudt)
Bougies zijn al 2x vervangen maar maakt niks uit.
groetjes