Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

EdK

Forumguru
Wat is de reden dat PON die krengen moet inbouwen ?
Kan een beetje dealer dat niet ? Gaat zo'n aflevering een stuk sneller lijkt me ?
Als er straks een storing aan is dan moet de dealer het toch ook opknappen en doet PON of zijn neus bloed
 

mister9

Actief lid
Takke!!! Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn octavia (1.6 TDI DSG) en zie nu dat je de eerte 1000 km niet met een aanhangwagen mag rijden. Ik heb zaterdag dus wel met een aanhangwagen gereden. Niet heel lang (uurtje)...

Crap!
Wat kan het gevolg zijn?
 

RoelF

Forumguru
Besteld op 11 augustus. Net een email van de dealer. De auto stond gepland voor 6 januari, maar is al binnen en mag nu 28 november geleverd worden. Lekker!
 

Octavia0112

Forumguru
Besteld op 11 augustus. Net een email van de dealer. De auto stond gepland voor 6 januari, maar is al binnen en mag nu 28 november geleverd worden. Lekker!

3 dagen later dan mij besteld en nu al bekend wanneer geleverd best rap moet ik zeggen. Week 38/39 zou onze octavia gemaakt worden maar heb verder nog niks mogen vernemen van of ie al geproduceerd is en of ie al onderweg is naar pon.
 
3 dagen later dan mij besteld en nu al bekend wanneer geleverd best rap moet ik zeggen. Week 38/39 zou onze octavia gemaakt worden maar heb verder nog niks mogen vernemen van of ie al geproduceerd is en of ie al onderweg is naar pon.

Ik heb ook nog steeds niets vernomen, zou eerst in week 37 komen, toen week 40 deze week dus, maar nog steeds niet duidelijk wanneer hij nu echt komt en afgeleverd wordt. Nu al 24 weken aan het wachten:(.
 

mister9

Actief lid
Even mijn eerste ervaringen. Ik heb de mijne sinds afgelopen vrijdag en nu (3,5 dag later) staat er 1015 km op de teller...

Uiterlijk
Super blij mee. Ik heb de Combi 1.6 TDI DSG - Style Business. Ik heb o.a. het techpakket gekozen en wat ben ik daar blij mee. De 18 inch wielen staan m geweldig (ben elke keer weer blij als ik er naar toe loop), en het sportstuur ligt heerlijk in de hand. De bekleding is erg prettig en zit fijn. Het pano-dak is prachtig. Vrouw en kinderen zijn er elke keer weer blij mee. Ook de optie om de interieurverlichting aan te passen scoort een hoop punten.
Ik heb trouwens de kleur Quartz Grey Matallic en daar heb ik geen seconde spijt van.

Motor
De 1.6 TDI met DSG dus. Wat een fijne combi! Ik om uit de 1.5 dci icm de renault megane. En dat vond ik al erg soepele.
Maar deze combinatie is wel heel fijn. Voelt een stuk sneller aan, en schakelt perfect. Dit is mijn eerste automaat, en wat ben ik blij dat ik 'm genomen heb. Van schakelen merk je bijna niets. Nog niet de behoefte gehad om de flippers of manueel schakelen te gebruiken. Wel even getest, werkt prima.

Interieur
Staat op een hoog niveau. Alles zit op de goede plek en zijn van fijne materialen. Stoelen zitten prima, ook op langere stukken. Het is een genot dat de armsteun zo goed verstelbaar is, zowel naar voren als de hoogte. Top!
Navigatiesysteem is prima en snel, hoewel ik nog wel wat zaken mis (goede verkeersinformatie met aanbod van alternatieve routes bv).
De ruimte is ongeevernaard. Geweldig wat een bak ruimte. Achterbak maar ook de achterbank is echt heel ruim.

Kortom, ik ben superblij met de keuze. Zit met veel plezier in de wagen, en die rijdt super. Voor een comfortabele auto is de wagen dynamisch genoeg voor me. Ligt strak op de weg en bochten kun je hard genoeg door met een zeker gevoel.
Wat een topwagen!
 

RoelF

Forumguru
Ik heb ook nog steeds niets vernomen, zou eerst in week 37 komen, toen week 40 deze week dus, maar nog steeds niet duidelijk wanneer hij nu echt komt en afgeleverd wordt. Nu al 24 weken aan het wachten:(.
Wel apart idd. Zou het verschil in de motorkeuze zitten? Succes met wachten!
 

Mali

Forumguru
Telefoontje van de dealer, uw auto is klaar maar van de contractbeheerder van het leasebedrijf mag ik hem nog niet uitleveren dat mag pas na 23 oktober. Grrr.
Auto staat nu op 184.000 km maar mag ook geen beurt uit laten voeren , nog meer grrr.
Mijn wagenparkbeheerder laten bellen met leasebedrijf , of bestaande auto beurt uit laten voeren of de nieuwe Skoda uitleveren. .
Gelukkig mag ik de nieuwe Skoda nu toch gewoon vrijdag ophalen .
 

Octavia0112

Forumguru
Telefoontje van de dealer, uw auto is klaar maar van de contractbeheerder van het leasebedrijf mag ik hem nog niet uitleveren dat mag pas na 23 oktober. Grrr.
Auto staat nu op 184.000 km maar mag ook geen beurt uit laten voeren , nog meer grrr.
Mijn wagenparkbeheerder laten bellen met leasebedrijf , of bestaande auto beurt uit laten voeren of de nieuwe Skoda uitleveren. .
Gelukkig mag ik de nieuwe Skoda nu toch gewoon vrijdag ophalen .

Fijn dat je vrijdag toch mag ophalen wat een gedoe bij jou zo zeg:thumbsdown:
 

Japanese Power

Donateur
Auto staat nu op 184.000 km maar mag ook geen beurt uit laten voeren
Snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant: je werkgever betaalt wel de maandelijkse kosten. En in de kleine lettertjes van het contract staat dat jij verplicht bent het onderhoud tijdig te laten uitvoeren, anders kunnen ze je bij ernstig misbruik hiervoor beboeten. Al moet je dan wel ernstig uit de pas lopen.

Ik heb 2 weken geleden een 135K beurt laten uitvoeren en de auto gaat over 2 weken de lease uit...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali
Nou he, he.
Volgende week donderdag mag ik na 25 weken wachten eindelijk mijn nieuwe
Skoda Octavia Combi style business DSG7 1.0 tsi ophalen bij de dealert.

Bestelde opties:
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Functie pakket
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Travel pakket
 

anbu

Nieuw lid
Nou he, he.
Volgende week donderdag mag ik na 25 weken wachten eindelijk mijn nieuwe
Skoda Octavia Combi style business DSG7 1.0 tsi ophalen bij de dealert.

Bestelde opties:
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Functie pakket
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Travel pakket

Lekker! Zit goed in de opties ook, dat gaat genieten worden :jaja:
 

Octavia0112

Forumguru
Nou he, he.
Volgende week donderdag mag ik na 25 weken wachten eindelijk mijn nieuwe
Skoda Octavia Combi style business DSG7 1.0 tsi ophalen bij de dealert.

Bestelde opties:
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Functie pakket
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Travel pakket

Werd tijd ook voor jou 25 weken pfff, maar gelukkig mag je hem op gaan halen. Alvast veel plezier gewenst en kijk uit naar een paar foto's ervan
 
Werd tijd ook voor jou 25 weken pfff, maar gelukkig mag je hem op gaan halen. Alvast veel plezier gewenst en kijk uit naar een paar foto's ervan

Werd zeker tijd. Ga er zeker van genieten @Octavia0112, foto's volgen zsm na volgende week donderdag.
Zal ik ook die rare duiker als profiel foto weghalen;).
Zie dat jij je toekomstige auto ook leuk hebt aangekleed.
Alvast veel plezier.
 

Octavia0112

Forumguru
@rnstolk dank je wel alleen wanneer hij komt is nog steeds niet bekend zou in week 38/39 geproduceerd worden maar tot op heden niks gehoord of ie nu al daadwerkelijk is gemaakt en of zelfs onderweg is.
Maar moet toch wachten tot januari maar zal als ie bij de dealer staat al wel vast fotos maken.
 
Bovenaan Onderaan