Kodiaq vragen en weetjes

Eppiegrande

Actief lid
Volgens mijn lever je alleen diepte van de kofferbak in. Geen ruimte voor de 2e zir rij. Indie je de 3e zitrij gebruikt dan natuirlijk afankelijk van het formaat war op de 3e zitrik zit. Mikn zoon zeker langere benen dan een kinderzit zitter en die heeft gewoon ruimte over.
 

massis

Senior Member
Deaondanks nog genoeg been ruimte over voor een puber van 1.85.

Die zijn niet het probleem. Wel die 5-jarige achter mij die graag z'n beentjes naar voor strekt ;)
Wij zijn gelukkig met z'n 4 en kunnen alle kofferruimte gebruiken, geen 7 zitter voor mij dus!

Vanochtend was mijn dealer eindelijk uit verlof, dus even langsgeweest om afspraak voor aflevering te bevestigen en mij te excuseren voor een hoop gedoe met leasemaatschappijen enzo. Uiteraard ook even wezen kijken bij mijn beer die al 2 weken in de garage stond (en nu even op de parking).

Heb hem niet laten openmaken (hun autopoetser kwam vandaag langs om hem helemaal klaar te maken, maar nu eindelijk voor het eerst de half leder / half stof bekleding kunnen zien. In 1 woord: prachtig!
In mijn huidige Octavia (2012) is het stof lichtgrijs in een vrij druk patroon, en vlak. Niet verkeerd, maar zeker niet spectaculair.
Bij mijn Kodiaq is het effen zwart, maar gestikt in een diamantpatroon met relief. Erg luxe ziet het er uit naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Die zijn niet het probleem. Wel die 5-jarige achter mij die graag z'n beentjes naar voor strekt ;)
Wij zijn gelukkig met z'n 4 en kunnen alle kofferruimte gebruiken, geen 7 zitter voor mij dus!

Voor mij idem! Anders was ik ook voor de 7 zitter gegaan. Het is dat ik zelf tijdens het proefritten in Essen en Brussel geconstateerd heb dat ik in de 7 zitter niet achter mezelf kon zitten, want Skoda ontkent het verschil in beenruimte.
 

Canon-Eye

Forumguru
De relatie tussen beenruimte acgterin en totale lichaamslengte van de bestuurder is mede afhankelijk van de verhouding tussen de beenlengte en de romplengte, want dat kan per persoon nog behoorlijk verschillen. De ene persoon van 1.90 is de andere van dezelfde 1.90 niet...

Anderzijds is bv. mijn vrouw een behoorlijk stuk kleiner dan ik, maar dat zit voornamelijk in de benen. Prettig gevolg daarvan is, dat we in de Fabia alleen de stoel hoeven te verschuiven, de spiegels en gordelhoogte kunnen onveranderd blijven staan. Scheelt een boel gedoe bij het wisselen.
 

massis

Senior Member
Dus 7 cm meer achterbak bij 3e zit rij? Als je die 5 jarige dan op 3e zit rij zet heb je ook geen trappende voeyen in je rug

Hebben die 2 extra zetels isofix bevestiging dan? Want tot 12 jaar moet je wettelijk op een verhoogkussen zitten, onze oudste zit de komende jaren gewoon nog in zijn groep 3 ISOFIX autostoel.

Bovendien heeft die kleine ook een hoop zooi bij op vakantie, die dan niet meer in de koffer kan. Los van het feit dat ik niks heb aan 2 extra zetels en ze ook €1000 extra kosten.
Ik snap niet waarom iemand ooit 7 zetels in een auto zou nemen tenzij je die echt regelmatig nodig hebt.
Wij waren thuis met 5, mijn vader heeft in zijn eerste Renault Espace 7 zetels gehad, waarbij de 2 achterste zetels echt volwaardige zetels met voldoende ruimte waren, en je alle 5 achterzetels er per stuk uit kon nemen.
In alle jaren dat hij die auto had, kan ik me niet herinneren dat die meer dan 2x gebruikt zijn. Voor de rest van de tijd lagen die zetels in het tuinhuis...
 

Japanese Power

Donateur
Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Ik heb 5 jaar geleden voor ons gezin met 5 kids voor een 7-zitter gekozen, zelfde principe als de Kodiaq 7-zitter.
We hebben er welgeteld 3 x als gezin gebruik van gemaakt.
De achterste 2 stoelen liggen als verhoogde bodem altijd neergeklapt.
Om dezelfde reden nu voor een 5-zitter gekozen omdat het mij de geld niet waard is en je er ook meer ruimte door verliest.
 

Bakboord1

Forumguru
Om een vriendje of oma mee te nemen kan het wel handig zijn maar idd. ook ik heb het in de afgelopen vier jaar maar een paar keer per jaar gebruikt.
Mocht ik idd een kodiaq bestellen dan is het me de meerprijs niet waard.
 

duijt

Forumguru
Buitengewoon tevreden met de derde zitrij. Meerprijs meer dan waard. Zijn nu in Spanje en op de heenweg twee kids met alle ruimte op rij twee - konden lekker slapen daar 's nachts (wij rijden 's nachts lekker door, dan schiet het een beetje op) en de de derde op zitrij drie helemaal het rijk alleen. Beter geslapen in de auto dan ooit zei hij. Op de terugweg over een paar weken nog een vriendin van een van de kids mee terug, dus dan is rij drie zelfs onontbeerlijk. Ook eerder al bij ritjes voor voetbalteam en verjaardagsfeestje zitrij drie gebruikt. Zou niet meer zonder willen. En de beenruimte op rij twee is inderdaad iets minder dan in de vijfzitter maar blijkt in de praktijk meer dan genoeg.
 

massis

Senior Member
Buitengewoon tevreden met de derde zitrij. Meerprijs meer dan waard. Zijn nu in Spanje en op de heenweg twee kids met alle ruimte op rij twee - konden lekker slapen daar 's nachts (wij rijden 's nachts lekker door, dan schiet het een beetje op) en de de derde op zitrij drie helemaal het rijk alleen. Beter geslapen in de auto dan ooit zei hij. Op de terugweg over een paar weken nog een vriendin van een van de kids mee terug, dus dan is rij drie zelfs onontbeerlijk. Ook eerder al bij ritjes voor voetbalteam en verjaardagsfeestje zitrij drie gebruikt. Zou niet meer zonder willen. En de beenruimte op rij twee is inderdaad iets minder dan in de vijfzitter maar blijkt in de praktijk meer dan genoeg.

Dan hebben jullie weinig bagage bij :-P Ik had 2 kids op de achterbank richting Spanje (voor 2.5week), octavia combi koffer vol tot tegen de hoedenplank en een 410L dakkoffer op het dak die ook propvol stak.
Maarja, de jongste is nog geen anderhalf, dus wij hebben de buggy bij en dat is modelletje kinderwagen (dus niet zo'n klein plooiding), en om alle strandzooi te vervoeren overdag en de oudste wat te laten rusten 's avonds hebben we ook een bolderkar bij. Dat scheelt ook flink wat ruimte natuurlijk...

Dat is dus 580 + 410L (plus een hoop "onderweg"spullen in de auto), ruim 1000L zooi mee op vakantie :sterretjes:
 

duijt

Forumguru
@massis Weinig bagage mee, inderdaad. Meeste ligt al in ons huis in Spanje:deuk:. En achter zitrij drie ook nog genoeg ruimte om wat spulletjes mee te nemen. Maar als je veel bagage mee moet nemen wordt het een ander verhaal. Geldt overigens voor iedere zevenzitter volgens mij.
 
Ik ben net met een Renault Espace in Spanje geweest. Kinderen wilden niet op de 3de rij zitten ivm benauwd zijn (ventilatie kwam niet zo ver) en slechte zicht. Heeft iemand ervaring met 3de rij van Kodiaq. Hoe is het met ventilatie? Kan je vanuit de stoelen naar buiten kijken?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Bovenaan Onderaan