Phonebox groot genoeg voor 5,5inch smartphone?

xplain

Forumguru
Ik speel met het idee om een HTC Desire 820 aan te schaffen omdat die MirrorLink ondersteunt en ik zo Waze kan gebruiken op het touchscreen van m'n Columbus. Dat is een 5,5inch smartphone die dezer dagen in de aanbieding staat. 5,5inch is dezelfde grootte als de iphone 6 plus en ik vraag me af of deze smartphone in de phonebox past met aangesloten USB en klepje toe? Zijn er hier nog mensen met zo'n grote smartphone (of zelfs groter) en krijgen jullie het klepje toe?
 

Reggiereg

Nieuw lid
Beste xplain, heb zelf de iphone 6s Plus en deze past in de phonebox en de klep kan gewoon dicht.
Moet wel zeggen veel ruimte over in de lengte heb je niet maar hij past.
 

Superbst

Senior Member
Ben zelf in blijde verwachting van mijn Superb en heb inderdaad al horen zeggen dat een grote telefoon net niet past met de gewone standaard "rechte" oplaadkabels...

Dit zou je dan kunnen oplossen door een 90°/haakse kabel te kopen, zoiets:
20cm-font-b-90-b-font-font-b-degree-b-font-Short-font-b-Micro-b.jpg

Dan zou het mogelijk wel net passen?

Ter info, Waze is nog steeds (al lang sprake van, maar...) niet beschikbaar voor Android Auto. Laatste nieuws/reden: http://nseavoice.com/cars/waze-android-auto-delays-caused-by-privacy-invasion-tool-920022151.html
 
Ben zelf in blijde verwachting van mijn Superb en heb inderdaad al horen zeggen dat een grote telefoon net niet past met de gewone standaard "rechte" oplaadkabels...

Dit zou je dan kunnen oplossen door een 90°/haakse kabel te kopen, zoiets:
20cm-font-b-90-b-font-font-b-degree-b-font-Short-font-b-Micro-b.jpg

Dan zou het mogelijk wel net passen?

Ter info, Waze is nog steeds (al lang sprake van, maar...) niet beschikbaar voor Android Auto. Laatste nieuws/reden: http://nseavoice.com/cars/waze-android-auto-delays-caused-by-privacy-invasion-tool-920022151.html
Nee hiermee ook niet, ik heb een 7 plus en deze pas met zijn hoesje erom net erin misschien dat er 1cm ruimte is maar meer zal het niet zijn denk ik.. hij ligt er behoorlijk strak in
 

CDK

Forumguru
Wat is het voordeel om je telefoon daar in te leggen als hij niet draadloos op te laden is :pieker:
 
Wat is het voordeel om je telefoon daar in te leggen als hij niet draadloos op te laden is :pieker:
Phonebox werkt doormiddel van een inductie antenne welke verbonden is met de draden in de achterzijruit(en) óf met de antenne op het dak. Dit om zo een beter signaal aan de terminal te bieden. Vraagstuk blijft alleen nog op welke frequenties deze phonebox werkt.
 

xplain

Forumguru
Het voordeel is dat ik een iphone heb waarmee ik wil/moet blijven werken en deze Android zal dienst doen als mediaplayer en enkel daarvoor. Die blijft dus steeds proper in de gesloten phonebox zitten. Iphone zal dan enkel ingesteld worden om te bellen en de Android voor mirrorlink of Android auto omdat Android dat gewoon beter voor mekaar heeft dan Apple met hun carplay.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Android auto is een drama, wat mij betreft. Mijn LG G3 maakt alleen bij de eerste keer connectie met de Superb via Android auto. Als ik het een tweede keer probeer krijg ik alleen maar een bericht dat de telefoon niet geschikt is. Dat moet ik Android Auto verwijderen van de telefoon, cache verwijderen van de telefoon, Android Auto opnieuw installeren en instellen en dan werkt het wederom maar alleen de eerste keer. Waardeloos! Ik ga een volgende keer voor de IPhone met Apple carplay.
 

Rallye

Forumguru
@xplain Ik heb geen ervaring met Android Auto, dus misschien is het volgende voor jou geen probleem, maar bij Apple Carplay wordt als je een iPhone aansluit de bluetooth uitgeschakeld. Als dat bij Android Auto ook zo zou zijn ben je dus bij een aangesloten Android telefoon (voor muziek en Waze) je carkit voor je iPhone kwijt.....
 

stratos

Actief lid
Mijn LG G3 maakt alleen bij de eerste keer connectie met de Superb via Android auto. [...] Waardeloos! Ik ga een volgende keer voor de IPhone met Apple carplay.

Eer je overloopt naar een ander ecosysteem, zou ik toch eens een up-to-date CyanogenMod ROM installeren op die G3. Wedden dat ie het dan wel doet?


Ik koop altijd een Motorola met zo goed als stock android op. Sindsien heb ik geen nood meer aan CyanogenMod of andere ROMs.

'k Heb nu de Moto Z Play, kost nog niet de helft van een iPhone 7 Plus en moet er eigenlijk niet voor onderdoen. http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8310&idPhone2=8065
De batterij gaat makkelijk twee dagen mee.

Oon topic: aangezien het ook een joekel is vrees ik wel een beetje dat het phonebox-klepje ook niet dicht zal kunnen. Afwachten tot die Superb voor de deur staat.
 

Superbst

Senior Member
Nee hiermee ook niet, ik heb een 7 plus en deze pas met zijn hoesje erom net erin misschien dat er 1cm ruimte is maar meer zal het niet zijn denk ik.. hij ligt er behoorlijk strak in
De iPhone 7 Plus is met zijn 158,2 mm lengte natuurlijk wel 1 van de langste 5.5" smartphones die er zijn (relatief grote boven en onder bezels) ...

Desalniettemin heb je volgens mij met die overblijvende 1cm ruimte misschien nog wel net genoeg voor een compact haaks kabeltje?
 

Superbst

Senior Member
Nog ter info, je kan trouwens ook zo'n soort inductie-spoel toevoegen om hem gewoon draadloos op te laden in de phonebox:
Universal-Qi-Wireless-Charger-Receiver-For-Wireless.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

xplain

Forumguru
Nog ter info, je kan trouwens ook zo'n soort inductie-spoel toevoegen om hem gewoon draadloos op te laden in de phonebox:
Universal-Qi-Wireless-Charger-Receiver-For-Wireless.jpg

Niet van toepassing als je Android Auto wil doen want dan moet je hem aan de usb aansluiten en ben je sowieso aan het opladen.
 
Bovenaan Onderaan