Zijn nieuwe auto's te duur?
Blijven we langer met een auto rijden?
Of zijn er andere redenen?
Wat denken jullie?
Privé sprekend denk ik nadat we de recessie net achter de rug hebben mensen eerst gewacht hebben en nu wel kijkende zijn maar nieuw gewoon nog te duur vinden en derhalve door blijven rijden of naar jonge 2e hands gaan kijken.
Als ik voor mezelf kijk, rij nu de Yeti met die mooie ronde DLR lichten, die ik toendertijd voor een acceptabele prijs kocht.
Als ik nu kijk voor de Yeti met dezelfde optie's dan schiet de prijs met een 4 a 5k naar boven.
En ondanks dat ik het zou kunnen betalen is het bedrag onder aan de streep mij te hoog voor een wagen.
Onlangs moest ik even een VW polo terugbrengen naar de dealer en mijn bedrijfswagen ophalen, en was blij verrast over de polo en zijn weggedrag en pit mbt optrekken en rijgedrag.
Dus had zoiets van dit zou wel eens een vervanger kunnen zijn voor de Yeti.
Tot ik op de site van VW terecht kwam en de wagen die ik had gereden ging samenstellen en op een bedrag van 25K terecht kwam..... ja doeiiiiii 25K ga ik niet neerleggen voor een polo !
Maw ondanks dat de dealers klagen dat men weinig tot niets verdiend aan een nieuwe wagen....???
Vraag ik me toch echt af of dit werkelijk zo is !
Of komt het doordat in de loop van de jaren de showrooms een luxe moeten uitstralen die van mij niet hoeft maar uiteindelijk ook door ons betaald moeten worden ?
Maar ook als je rekent vanuit een basiswagen die je dan gaat aankleden.
De basis is in algemeen nog redelijk in prijs, maar dan gaan we de boel aankleden met een schamele luxe...
Opeens schieten de prijzen dan de pan uit !
Moet ik opeens na aanklikken van een optie van een basis naar een basisplus wagen toe waar ik dan opeens optie's bij krijg die ik helemaal niet wil hebben !
Vermoed dan ook dat de verkoop heden ten dagen meer gebasseerd word op basis van lease dan op partikulier !
Want hoe je het went of keert, leaserijden is heden ten dagen nog steeds goedkoper dan prive een wagen rijden en er dan uiteraard vanuitgaande dat we dit beredeneren vanuit een nieuwe wagen en vanuit zelfde merk en type.
dus appel met appels vergelijken en niet appels met peren !
Waar ik als privé rijder om verlegen zit is dat ik een basis wagen kan selecteren met de motor die ik wil en daar me eigen optie's bij kan voegen !
En niet dat ik bij een bepaalde modeluitvoering bijvoorbeeld al vastzit aan hun navigatie systeem wat ik niet wil mdat ik er een eigen merk in wil zetten vanwege bv diefstal !
Zitten we er nu echt allemaal ook op te wachten dat na een 4 jaar de wagen word geupgrade met gevolg dat hij duurder word maar excact hetzelfde model in de eerste versie meteen in prijs verder zakt omdat het zogenaamd een oud model is !?
En als we dan 2 a 4 jaar verder dezelfde wagen weer word geupgrade door de fabriek en we weer meer gaan betalen omdat de wagen een 20 cm langer of breder of weet ik wat is geworden...
Zitten we daar nu werkelijk met zijn allen op te wachten ?
En door al die dingen en met een recente recessie achter de rug waar veel mensen hun baan verloren en derhalve ook uit hun leasewagen werden ontslagen en er achter kwamen dat ze eigenlijk geen wagen konden betalen die ze via lease reden, zijn er opeens veel kleine wagens verkocht of sommige die geheel geen wagen meer konden bekostigen !
En tsja dat ga je nu dus nog zien in de verkoop cijfers mijn inziens