Kleine storingen / irritaties

reinierh

Senior Member
200km op de teller. Maar eerste mankement, veertje van het klepje achterin bij de 12 en 230 voltaansluiting sprong weg bij het voor het eerst openen van het klepje. Hopen dat dit het enige probleem gaat worden de komende 3 jaar.
 

reinierh

Senior Member
Niet in je oog hoop ik?;)
Nee gelukkig sprong deze onder de stoel. Vraag me wel af of ik het wil laten repareren. Lijkt me wel handig met de kids achterin dat het klepje vanzelf open blijft. Of hoort het klepje ook uit zichzelf open te kunnen blijven staan?
 

EdK

Forumguru
Lijkt me wel handig met de kids achterin dat het klepje vanzelf open blijft.
Ja want dan kunnen ze zelf hun vingers in de gaatjes stoppen.......
Maw kleppie is een stukje veiligheid voor vingertjes van kleinere koters, maar ook dat er geen voorwerpen in kunnen komen tijdens een rit.

Kortsluiting kan vonken geven....
 

dirkr

Senior Member
Iemand deze "irritatie" al voorgehad?
Is me nu al een keer of 3 voorgevallen. Vraag me af of het komt doordat ik de lampjes heb vervangen door Led's maar zo me verbazen.

Komt gewoon opeens op dat zo goed als alles in storing gaat en na een tijd verhelpt het zichzelf

Toch maar eens langs de garage passeren..

 

dirkr

Senior Member
Lijkt me ook zoiets.
Hoop alleen maar dat het niet komt door een of andere kortsluiting omdat ik die alieexpress ledjes er in heb zitten :)
 

EdK

Forumguru
Lijkt me ook zoiets.
Hoop alleen maar dat het niet komt door een of andere kortsluiting omdat ik die alieexpress ledjes er in heb zitten :)
Tsja kwestie van de oude lampen er weer inzetten en kijken of probleem is verholpen......
 

dirkr

Senior Member
Tsja kwestie van de oude lampen er weer inzetten en kijken of probleem is verholpen......

Daar begin ik niet meer aan tenzij ik ergens volledige behuizingen op de kop kan tikken.
De lampjes van ali passen amper en de volledige behuizingen voor de koffer krijg je voor geen meter ergens anders erin geduwd.

Hopen op het beste zeker
 

Middag

Forumguru
Ja want dan kunnen ze zelf hun vingers in de gaatjes stoppen.......
Maw kleppie is een stukje veiligheid voor vingertjes van kleinere koters, maar ook dat er geen voorwerpen in kunnen komen tijdens een rit.

Kortsluiting kan vonken geven....

De Superb is niet altijd even solide.. skiluikontgrendeling, ventilatierooster achterin en bagagefixeer hoekje is al kapot. Auto heeft 30k gereden
 

reinierh

Senior Member
Ja want dan kunnen ze zelf hun vingers in de gaatjes stoppen.......
Maw kleppie is een stukje veiligheid voor vingertjes van kleinere koters, maar ook dat er geen voorwerpen in kunnen komen tijdens een rit.

Kortsluiting kan vonken geven....
Gelukkig is de kleinste bij mij 10. Het klepje kan verder gewoon dicht maar wordt niet meer door de veer dicht gedrukt. Dat dichtdrukken lijkt me ook niet handig met de fragiele laadkabels tegenwoordig..
 

Tuulster

Forumguru
Als je het artikel goed leest, was al eerder gepost, had deze man zijn gaspedaal volledig ingedrukt toen ze hem eruit haalde...... cruise controle probleem met als gevolg blinde paniek en in een reflex gaspedaal vol intrappen...... ?? zou de eerste niet zijn!
 

BWK

Lid
Heb al 2x (heb auto pas 6 weken in bezit) een soort van alarmmelding gehad met auto in het rood op de MFD
het lijkt er dan op of je een aanrijding hebt gehad of zo, een soort paniekstand.
Op dat moment stond ik voor de kruizing te wachten net uit een (lange) bocht komende en aan alle kanten staat een auto opgesteld. Radar in paniek zeg maar.
Iemand anders dit ook al gehad?
En iets anders dan de 'normale' front assist melding, die eerst alleen 2 kleine autojes tegen elkaar laat zien met uitroepteken of als je echt te dicht erop komt een grote melding STOP! of REM! geeft....
 

Renkie

Forumguru
Dat is volgens mij ook onderdeel van de Front Assist. Uiteindelijk zal de auto zelf gaan remmen.
Heb ik 1x gehad toen een auto afsloeg en halverwege half op de weg bleef staan. Ik wilde er achter langs sturen, wat ook makkelijk kon, maar de auto vond het nodig om vol te remmen (ABS ging kort aan).

En op zich is er wel wat voor de zeggen want het is dan op het randje van "lekker vlot doorrijden" maar handig vind ik het niet.
 

willemk

Senior Member
@BWK ik heb ook al een keer gehad dat een voetganger plots vantussen twee auto's de wegover stak, dat mijn superb het sneller had gezien dan ikzelf en vanzelf remde (was s'ochtends !! nog vroeg). Dan ben je blij dat het systeem werkt. Ook bij aanrijden op een rij stilstaande auto's voor een rotonde had ik blijkbaar nog te veel snelheid want toe verscheen het rode panieksymbool ook. De twee auto's met uitroepteken heb ik regelmatig wanneer ik te dicht op de voorganger nader. Ik ben blij met deze actieve veiligheidssystemen, en ja er zal wel eens een keer een situatie zich voordoen dat de sensoren het beter hadden moeten weten, maar dat moeten we voor lief nemen vind ik. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan