Adapter-ringen voor Superb II met SoundSystem?

Eemspoort

Forumguru
Hoi luitjes,

Ik heb eens een rondje gezocht op het WWW, maar kon eigenlijk niets vinden over adapter-ringen om after-market luidsprekers in te kunnen bouwen in een Superb II.

Ik heb met veel enthousiasme een systeem bij elkaar gescharreld, die ik graag in mijn Superb zou schroeven. Mooie 3-weg compo van Hertz, 4 versterkers teneinde de compo actief aan te kunnen sturen, een Alpine DSP en een 12" Xetec subje.

Net even een deurpaneel eraf gepakt om te kijken hoe alles nu zit.
En dan vind je dus een 16,5 cm luidspreker in een enorm diepe korf die tegen de deur ge-popnageld zit.
Fijn... Daar gaat dus niet ongestraft een after-market luidspreker in passen.
En die korf uithollen en hergebruiken zie ik ook niet echt zitten.
Dusss....

Zijn er adapter-ringen voor de Superb II te krijgen?


Gr. Ed
 

Eemspoort

Forumguru
Kijk eens aan!
Die kabel-adapters zal ik naar alle waarschijnlijkheid niet nodig hebben, daar ik vrijwel alles nieuw ga aanleggen.
Waar heb je die adapter-ringen vandaan en/of van welke fabrikant zijn die?
En als ik het goed begrijp zitten er in de achterdeuren dus ook van die maffe dingen?

Gr. Ed
 

Bakkertje

Forumguru
En bedankt! Ook maar eens 2 setjes van bestellen dan. :)

Ik zou eerst maar eens ergens gaan luisteren of het wel jouw smaak is ;)
Het 3 weg compo setje past overigens niet in een standaard deur, daar zit een twee weg systeem in. Of je moet ergens op de sloop ofzo, de panelen kunnen vinden van een Superb met soundsysteem. Daar zit wel een 3 weg set in. Dan heb je het ook echt goed voor mekaar.
Want als je het mij vraagt is de plek van 16,5 cm speaker bijzonder slecht gekozen en los je dat pas echt goed op als je de middentonen voorin de deur maakt.
 

Eemspoort

Forumguru
@Bakkertje "der lesen kann ist klar im vorteil" zoals de Duitsers zeggen. Ik heb reeds het SoundSystem erin zitten, maar wil mijn 3-weg Hertz compo-set erin schroeven.
En met "2 setjes bestellen" doel ik dan ook op die adapter-ringen, niet op de luidsprekers. ;)
En om de minder goed gekozen plaatsing van de kick te ondervangen ga ik dus actief aansturen met een DSP, opdat ik wat spelen kan met de "sound stage".
 

Bakkertje

Forumguru
Ahaaa, lezen is nooit mijn sterkste kant geweest ;)
Dan heb je het wel dik voor mekaar! :thumbsup:
Grote ergernis (en reden om niet meer voor de Superb te gaan) was toch wel de onmogelijke plek van de luidsprekers.

Mooi die 3-weg set monteren, dan gaat het helemaal goedkomen!
 

oco1979

Forumguru
MDF ringen maken.
Heb al een paar websites gevonden die voor een redelijk prijs deurpaneel opzet stukken maken om dergelijke luidsprekers te monteren.
Je raad het nooit voor de skoda superb. niet beschikbaar :mad:.
Had ik nu maar meer tijd,kon ik me eens toeleggen om zo drieweg in te bouwen met zelfgemaakte deurpaneel.
www.steven-sailer.com is bekijken om ideekes op te doen.
of www.carsystems.be :rockon:tis maar een tipje.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat de doelgroep voor adapterringen in een Superb dermate klein is dat niemand daar iets voor gaat maken / verkopen. ;)
 

Eemspoort

Forumguru
Nu ja, er zijn dus adapter-ringen leverbaar. Dat volstaat. En het zal je nog verbazen voor wat voor auto's adapter-ringen gemaakt worden. De keuze is reuze! :D
 

andrehj

Forumguru
@Eemspoort : Ik begrijp dat je nu een S2 met sound system hebt. Dat betekent dat er ook een versterker onder je bestuurdersstoel zit.
Het vervangen van de luidsprekers is dan nog een zuiver mechanisch feestje, maar hoe ga je die versterker vervangen en dan vervolgens de opvolger in het audiosysteem integreren? Die huidige versterker zit er elektrisch namelijk nogal uitgebreid tussen, en heeft o.a. een eigen aansluiting op de CAN-bus.
Mijn tip: Verdiep je grondig in de elektrische schema's van je auto, voordat je hier aan begint.
 

Eemspoort

Forumguru
Oh sjips.... Dat zal ik dan zeker eens even gaan doen, want ik zit zeker niet op gezeur met het CANbus systeem te wachten. Maar zit die versterker dan onder de vloerbedekking? Want direct onder mijn stoel zit geloof ik niks...
Maar ik zal er spoedig eens naar kijken.

De andere versterkers worden met een pas gemaakte pre-out kabel aangesloten via de DSP.
In feite hoef ik dus niets aan de eventueel bestaande versterker te doen, daar ik nieuwe luidspreker-kabels wil trekken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan