Winterbanden icm sneeuwkettingen (en bijbehorende leuke velgen).

s-line

Forumguru
Ik vind het een vreemd verhaal over ruimte, bij skoda heb je inderdaad normaal gesproken ruimte zat bij de wielkasten en schokbrekers! :maakmegek:
 

Tallguy

Forumguru
Daar hebben we de Forum Bazaar voor. Graag daar dan een goede posting te plaatsen (zie regels van de bazaar).
 

andrehj

Forumguru
Nog even een bijpassend plaatje... Ik had echt ruimte zat over.
Dit plaatje zegt natuurlijk helemaal niets. Bij een stilstaande auto heeft zelfs @Corné de Kluijver nog ruimte over... Het gaat erom of het wiel ook bij maximale invering en maximale stuuruitslag overal nog vrij loopt. Dan ziet je plaatje er heel anders uit (waarbij ik niet wil zeggen dat het dan niet past, want dat kan ik vanaf hier niet controleren).
 

Frank

Forumguru
Bij de tourans is het een gelijkaardig probleem: niet elke bandenmaat lukt met kettingen. Het past allemaal wel, maar je kettingen schuren tegen de ABS metertjes. Gevolg: ABS stuk...
 
D

Deleted member 12693

Inmiddels is de winter voorbij. Heeft iemand al misschien wat meer ervaringen mbt de sneeuwkettingen op de wielen?
 

micky

Forumguru
Als je Spikes Spider monteert heb je nergens last van, die komen niet aan de achterkant van de band, maar alleen op het loopvlak, die kunnen zelfs bij behoorlijk verlaagde auto's toegepast worden, ik gebruik ze zelf al meer dan 10 jaar en het leuke is, je hoeft bijna nooit nieuwe aan te schaffen omdat ze instelbaar zijn en zo doorgaans ook weer op de nieuwe auto passen. de prijs is er wel naar trouwens.
 

Joske

Forumguru
5 a 600 euro voor sneeuwkettingen is niet mis.. maar als je er je leven lang geniet van kan hebben misschien wel het overwegen waard ;)
 

micky

Forumguru
Ik heb de eerste set nog steeds en gebruik ze bijna elk jaar wel door de ligging van ons huisje. Overigens heb ik een 2de grotere set voor de Allroad gekocht op marktplaats 75 euro :)
 

TL@

Forumguru
Mijn wagen wordt geleased door ALD en die voorzien velgen voor de winterbanden, gelukkig.

Ik zal dan tegen dat de winter (als de RS dan al geleverd is) eens bellen met ALD om de wintervelgen en banden in de maat 205/50-R17 te laten regelen.

16-duimers kunnen niet op een RS, toch? Hoop het alleszins want het zou geen zicht zijn.
 

tib888

Actief lid
Kan er hier iemand bevestigen welke velgen + banden de Octavia RS combi maximaal aankan icm sneeuwkettingen?
 

Vanenkelen

Forumguru
Zelf geen RS dus voor echte praktijkervaring moet iemand anders bijspringen. Maar als je het originele instructieboekje hebt staat daar ergens een tabelletje in met toegestane wielmaten en of daar sneeuwkettingen op mogen.
 

tib888

Actief lid
Ik moet hem nog bestellen maar was benieuwd of ik m'n huidige winterbanden (225/45/17) kon blijven gebruiken.
 

andrehj

Forumguru
Die maat kun je bij geen enkele Skoda gebruiken icm met sneeuwkettingen. Officieel zijn alleen 205/50R17 (op een 6J velg), 205/55R16 (op een 6J, 6.5J en sommige 7J velgen) en 195/65R15 (tot velgmaat 6.5J?) vrijgegeven voor sneeuwkettingen.
 

tib888

Actief lid
Heb je soms een link naar een voorbeeld van een velg 6J 17"? Minimum is overal blijkbaar 7J ...
 
Bovenaan Onderaan