Dilemma's

Ridley

Forumguru
Die 1.8 is wel een lekkere motor hoor! Proefrijden = verkocht vermoed ik. En je werkgever zal je nu toch wel matsen voor die jarenlange inzet van je?
 

Bakkertje

Forumguru
Is onderstaande dezelfde auto?
http://www.autowereld.nl/skoda/superb-combi/1-8-tsi-comfort-business-line-9562058/foto.html#foto-4

Als dat zo is, dan hier mijn bedenkingen:
- Oude amundsen ipv Amundsen+/Columbus
- Geen parkeersensoren voor
- Geen stoelverwarming en toch leer, is volgens knap koud in de winter..
- Geen elektrische stoelverstelling
- Geen soundsysteem
- Geen Xenon met ALS
- Geen chromen dakrails
- Geen alarm
- 37.000 km meer gelopen

Zonder het leer is het eigenlijk gewoon een comfort edition en dat is, voor een Superb, een vrij kale uitvoering.

En dat voor 5000 minder dan eentje die het allemaal wel heeft..
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken en op je lijstje van wensen en eisen. Verder weet ik niet hoeveel je rijdt per jaar en hoeveel km-ers je per jaar maakt.

Kijk anders ook eens over de grens.. Wat te denken van een 3.6 bijvoorbeeld voor 17.900 met 60 dkm..
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=256498430&asrc=st|as
Of liever een combi:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=257886973&asrc=st|as
 

Tafkah

Forumguru

Mooie bakken, maar ik vind zwart geen mooie kleur voor een SII.
Die 'poepbruine' kleur is veeeeeeel chiquer (zoals mijn 'oude' SII of die van @Corné de Kluijver )
 

Bakkertje

Forumguru
@piair1982 Ik ben bang dat je met een verwachte inruilwaarde van 10000 echt aan de hoge kant zit. De fabia's worden rond die prijs aangeboden, bijvoorbeeld: http://www.autowereld.nl/skoda/fabi...rhouden-slechts-17-621km-9600874/details.html

Op autoweek.nl vind je bij jouw model dat die nu 9100 euro zouden doen als occasion, en aangezien een handelaar er ook wat aan moet verdienen ligt de inruilwaarde daar vaak weer een stuk onder.

Als ik dan je onderschrift lees heb je er echt jouw auto van gemaakt en ik verwacht dat mensen die op zoek gaan naar een 2010 fabia juist een originele auto willen.
 

piair1982

Forumguru
Ik kan hem weer helemaal origineel maken. Heb alle chrome onderdelen nog. Overigens heb ik op de leds na alles met originele onderdelen van Škoda gedaan. (Monte Carlo delen)

Maandag ff rekensommetje maken. ;)
 

kansberg

Forumguru
@s-line: Ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Mijn vrouw rijd in een Peugeot 107 met zwart exterieur en beige (stoffen) interieur. Destijds moest ze uitwijken naar een andere uitvoering omdat bleek dat de 'Urban Move' (met zwarte bekleding) uitvoering niet meer leverbaar was, dus werd het een XS in genoemde kleurstelling.

Op advies van mij heeft ze het beige interieur gekozen. Dat vond mijn vrouw ook erg mooi, maar was in de eerste instantie ook bang dat het erg besmettelijk was. Maar nu, na 6 jaar en 60K is het nog als nieuw en de vlekjes die er in de loop der jaren op gekomen zijn, waren simpel met een interieurreiniger uit te halen.
Het valt mij op dat de interieur bekleding zo sterk is in de 107. Het blijft in zekere zin toch een 'budget auto.'
Persoonlijk vind ik het een erg fraaie combinatie, een zwarte auto met licht interieur, maar smaken verschillen uiteraard.
 

s-line

Forumguru
Mijn vrouw heeft een polo gehad met een licht Grijs interieur en zelfs de regendruppels gaven vlekken.
 

kansberg

Forumguru
@s-line: waar het aan ligt durf ik niet te zeggen, maar ook mijn vorige auto, een Astra, had hier last van, de bekleding werd erg snel 'smoezelig' en vlekken waren er moeilijk of niet uit te krijgen.
Ik denk dat de Fransen een andere (betere?) kwaliteit bekleding gebruiken want ook mijn Citroëns hadden allen een smetteloos interieur, ook mijn eerste XM die destijds met 263K wegging was zowel van binnen als van buiten nog in uitmuntende staat.
 

s-line

Forumguru
Vw heeft waarschijnlijk een slechtere kwaliteit bekleding als skoda dan.:pieker:
Toen ik mijn Superb kocht stond er een Superb in de showroom met zo'n mooi lichtbeige lederen interieur alleen was de bestuurderstoel al blauw,van iedereen die er met een spijkerbroek even in was gaan zitten. Stond nog maar 2 weken in de showroom, misschien nog wel te reinigen maar de stikkels worden er zeker niet mooier van. Ik heb in huis ook 2 van die mooi beige ledereren stoelen wat een drama, uiteindelijk niet meer schoon te krijgen.:cry:
 

fiestaman

Forumguru
Vroeger wou ik dat ook, maar aangezien heel de auto beige is, ook aan de voeten nooit gedaan.
Alcantara is hetzelfde een beetje, zit je daar vaak met een jeansbroek op, slijt het ook af en verkleurd.
Ik reed daarom met handdoeken op de zetel.

Maar met een goed kuisproduct krijg je veel weg, niet alles natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan