Iemand chip op maat1.8t AUM ervaringen?

Wie van jullie heeft zijn octavia voorzien van een chip op maat? Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Misschien accelleratie tijden. Of misschien wel negatieve punten. Ik hoor het graag.
Ben van plan die van mij naar Lucas te brengen. Maar hoor graag nog wat ervaringen.
 

Antera

Donateur
Hallo,

Ik heb mijn auto laten chippen op maat. Maar dit is pas echt verstandig als je ook meer aan je motor hebt gedaan dan standaard. Als je een andere downpipe met uitlaat plaatst en daarnaast een andere drukregelaar enz dan is het pas nuttig om dit op maat te laten doen. Met standaard spullen is het eigenlijk niet extreem veel extra en is het zonde van je geld.
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met chip op maat krijgt mijn nu 150pk octavia 200+pk en een groot verschil in koppel. Dit lijkt mij best wel een significant verschil. Veel hoger kan het toch niet zonder het aanpassen van andere dingen als verstuivers, pompen, remmen enz.
 

Antera

Donateur
Ik heb geloof ik nergens gezegt dat geen geen 200+ haalt met custom chip


Standaard chip geeft al rond de 190 pk +/- 315nm.

Dus leg mij even uit wat chip maat dan voor meerwaarde heeft volgens jouw op standaard motor en de standaard kleine k 03 turbo max is meen ik wel 210pk

Met een chip maat word de motor meer geoptimaliseerd aan de hand van de aanpassingen die aan de motor gedaan zijn. Meer vermogen zonder aanpassingen aan bijvoorbeeld de uitlaat , downpipe , injectoren, brandstof , turbo heeft weinig zin omdat die het niet goed verwerken kunnen. Ook is bijvoorbeeld met een fmic ook de inlaat temperatuur lager te houden wat bij dat extra vermogen enz ervoor zorgt dat de motor koeler blijft waardoor ook bij veel vermogen blijven vragen het vermogen niet te veel zakt Door een te hoge inlaattemp. Daardoor is er meer uit te halen

http://www.jdengineering.nl/volkswagen/
 
Laatst bewerkt:

vRS

Actief lid
Voordeel van een maatchip is dat hij later wel makkelijk aan te passen is aan andere modificaties.
 

CDK

Forumguru
@vRS ???????

op maat is bij een standaard auto niet een echte meerwaarde, maar bij VAG Techniek doen ze standaard op maat afstellen toch? dus als je naar Lucas gaat komt het tip top in orde @frankie1980, je hebt geen voucher gescoord op 6 september toch? dat had je veel geld kunnen besparen.......
 

Antera

Donateur
Dat bedoelde ik inderdaad te zeggen weinig meerwaarde maar natuurlijk is iedereen vrij om te doen wat ze willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Met de standaard chip van lucas gaat het vermogen naar ongeveer 190pk, met het verder afstellen op maat gaat ie ruim over de 200pk. Dus hoezo geen nut? Met een goede auto ongeveer 220pk. Dat is 30pk meer dan de standaard chiptuning.
 

polf

Senior Member
:ot:
images
images

......Standaard Chip........................................Chip op maat...........

Sorry about this, back on Topic
 

VEEJAY

Forumguru
Gewoon een standaard chip nemen en genieten= beste "bang for the buck" met nog wat marge over.

Alle PK's daarboven (hardware aanpassingen) gaat exponentieel in de papieren lopen en is het imho niet waard op een auto van leeftijd die je als daily driver hebt.
 

Fean

Forumguru
1.8t geeft maar 190pk.. is dat misschien dan het 150pk blok? Is dat AUM?

De 1.8t 160pk loopt naar de +-210 en op maat +-225.

Inderdaad Veejay die laatste had volgens mij juist de meeste (en beste) "bang for buck".. is mij ooit verteld
 

Noord26

Forumguru
Met de standaard chip van lucas gaat het vermogen naar ongeveer 190pk, met het verder afstellen op maat gaat ie ruim over de 200pk. Dus hoezo geen nut? Met een goede auto ongeveer 220pk. Dat is 30pk meer dan de standaard chiptuning.

Dus jij staart je blind op maximaal vermogen? De opbouw daar naar toe is veel belangrijker. Zo kon ik onze bolide ook op 235pk af laten stellen, geen probleem (als topvermogen). Maar daar heb je geen fluit aan. Nu dmv een chip-op-maat (ivm niet gangbare brandstof) heb ik vanaf 4000tpm al 200pk beschikbaar en dat blijft tot aan red-line. Maximaal circa 215pk. Die 20pk op het einde zou ik wellicht kunnen voelen als verschil. Ware het niet dat in de praktijk niemand in elke versnelling door haalt tot 6000tpm en je aan dat maximale dus getal dus weinig inhoudelijk zegt over de kwaliteit en afstelling van de tuning..
 
Ik staar me zeker niet blind op maximale pk's. Ik wilde alleen maar ervaringen van mensen die hun 1.8t hadden laten voorzien van een chip op maat. De waardes die ik gaf zijn de waardes die van de website komen van twee goede tuners. Die zullen mijn auto echt wel de juiste pk's met juiste koppelkromme kunnen geven. Daarnaast werd hier verteld dat chip op maat geen nut heeft voor een auto zonder mechanische aanpassingen. Daarom kwam ik met de verschillende waardes.

Dus graag mensen die vertellen wat hen ervaringen zijn en geen aannames van wat ik misschien zou denken.
 

Noord26

Forumguru
@frankie1980: als je geen aanpassingen aan je auto hebt laten doen, of niet op een niet-standaard brandstof rijdt, is een maatchip geld over de balk gooien. Het zal niets toe voegen. Want een goede tuner zal ook een standaard programma/chip volledig na lopen op jou auto en kleine wijzigingen doorvoeren waar nodig. We praten gelukkig hier niet over een ABT chip welke zonder controle in wordt geladen en succes ermee.
 
Misschien heb ik het dan een verkeerde titel gebruikt. Het had moeten zijn: "tunen bij een goede tuner met vermogensuitdraai". Dat was duidelijker geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Chip op maat voor jouw geen zin

Een chip op maat word in de ecu geschreven en aan de hand van de mechanische aanpassingen zal de chip dat worden afgesteld op de bank totdat je een mooie koppelkoers krijgt.

Mijne en @Kippie-style onze uitdraai is helaas niet van toepassing aangezien wij met een k03s rijddn maar kan je wel een indicatie geven wat het doet. Ik rijd nu met zo'n 238 pk en 380nm nadat deze op maat gechipt is Door jd. Kan verder maat dan zou ik nog wat andere kleine aanpassingen moeten doen

Ga je meer dan 350 nm zal je ook je koppeling moeten gaan vervangen want deze kan dat niet aan en gaat stuk.
 

Antera

Donateur
Ik dacht AUM K03. En AUQ een S. Als je inderdaad een k03s hebt dan kan je leuke waardes halen afhankelijk van wat je wilt aanpassen of niet want dat gaat bepalen wat je bereiken kunt en volgens mij haal je dan ook hele leuke waardes met standaard chip

De grote vraag wat wil je precies gaan doen en vind je die paar honderd extra voor alleen op maat + de aanpassingen het waard? Je krijgt wel een lekker koppel extra ervoor terug en word sommige porsches pesten ook ineens leuk.

Reken op de volgende kosten als je de aanpassingen wilt doen:

Koppeling met vast vliegwiel 460
Uitlaat met downpipe 700 a 1000 ( afhankelijk welk merk)
Andere injectoren vanaf 100 euro ( 2 de hands)
Of 4 bar druk regelaar 40 euro

En als je nog verder wilt gaan

Gt35 turbo of K04
FMC



Dan de montage van bovenstaande.
 
Bovenaan Onderaan