Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Darkside

Forumguru
Wel grappig zo'n forum. Vroeg me ook af waarom dak niet volledig opent in 1e instantie (ben een man dus lees geen handleiding, we vragen toch ook niet de weg als we verdwaald zijn :cool:).

Toch handig zo'n handleiding. :lezen::maakmegek:

Ik zelf ben ook geen lezer. Meestal vooraf voordat ik de auto krijg als "voorpret"
 

JoofHolland

Nieuw lid
Heeft er iemand iemand ervaring met het laten tonen van de plaatsnaam i.p.v. de gemeentenaam. Het is vrij frustrerend als je op de kaart ziet:
- Midden-Drenthe (Beilen)
- Aa en Hunze (Gieten)
Ook als je inzoomt zie je de plaatsnaam niet.

Het zou natuurlijk in de manual kunnen staan, maar misschien weet iemand hoe je dit goed zet. In de instellingen heb ik het niet gevonden?
 

mscholten

Nieuw lid
Hi,
Vrijdag nieuwe OC GLBL afgeleverd gekregen. Super blij mee, maar heb een vraag over de Columbus icm iPhone. Klopt het dat als je via bluetooth muziek afspeelt, je niet door je albums, artiesten, etc. kan bladeren? Via USB kabel gaat dit wel..
Alvast bedankt voor reacties!
 

martijn.dutch

Senior Member
Ander vraagje, ik heb een Android telefoon, maar als ik een wisselgesprek krijg zie of hoor ik hier helemaal niets van op de columbus. Heeft iemand ook deze ervaring?
 

Evilcomputing

Senior Member
Geen idee, zal eens op letten wanneer mijn android is gekoppeld, bij de iphone (van werk) is het vrij duidelijk en zie je een 2e opneem venster.
 

Darkside

Forumguru
nog even over de apple connectiviteit op een EBL. Daar staat dat de functies van de reguliere USB vervalt.
Betekend dit nu dat je geen Externe HD meer kunt aansluiten als je een EBL kiest.

ben nl niet van plan om apple spul aan te schaffen.
Ik was van mening dat je nu ook apple spul rechtstreeks op de USB aansluiting kon aansluiten en geen mitsumi aansltuiting meer nodig had.
De dealer wist het zo 1,2,3 niet. En had alleen een Ambition en green line staan om eea te testen
 

Joske

Forumguru
Ik interpreteer het als volgt:

de USB aansluiting ondersteunt vanaf nu Apple-spullen zonder dat je idd een aparte aansluiting nodig hebt, maar het blijft een USB aansluiting.. Dus alle andere compatibele usb-apparaten kan je gewoon blijven aansluiten.
 

mscholten

Nieuw lid
Hi,
Vrijdag nieuwe OC GLBL afgeleverd gekregen. Super blij mee, maar heb een vraag over de Columbus icm iPhone. Klopt het dat als je via bluetooth muziek afspeelt, je niet door je albums, artiesten, etc. kan bladeren? Via USB kabel gaat dit wel..
Alvast bedankt voor reacties!

iemand?
 

Rene C

Forumguru
Sorry - heb wel een Iphone, maar slechts 16Gb en daarom geen muziek erop gezet. Voor de muziek gebruik in een 32Gb SD kaart in h1 van de slots.

Wanneer ik een ipod aansluit op de USB kan ik zoals je zelf aangeeft wel door albums etc. bladeren.
 

mscholten

Nieuw lid
Jah.. dat werkt bij mij ook. Bij collega's die geen VAG auto hebben werkt het allemaal perfect via Bluetooth, albums, artiesten, nummers selecteren. Het enige wat werkt is nummers vooruit en achteruit spoelen en naar het volgende nummer gaan. Maar een overzicht krijg je niet..
 

Darkside

Forumguru
Een vraagje voor Columbus bezitters. De muziek databbase werkt die over de 2 SD kaartjes?
Dus als je 2 SD kaartjes met Muziek hebt. Kan je dan bladeren door 1 database?
Zit er namelijk aan te denken om mijn externe HDD te vervangen voor een SD kaartje.
Maar mijn HDD is nu 320 GB en heeft nog ruimte genoeg voor een groeiende muziek collectie.
Een 128GB SD kaart is relatief duur tov mijn portable HDD. Maar wil als de 128GB bereikt is best een 2e SD kopen maar dan niet hoeven na te denken op welke sd welke CD staat.
 

Darkside

Forumguru
Ja ik weet dat je moet kiezen. Maar dat is als je per bron bekijkt.
Dan zie je de "kale" mappenstructuur. Net als ik nu op mijn oude columbus zie.
Maar de Nieuwe columbus kan ook overweg met een Database op basis van ID-3 tags.
Het lijkt me logisch dat hij deze database opbouwd vanuit de beschikbbare bronnen.
Maar zeker weten weet ik dat niet.
Misschien ga ik als test maar eens 2 kleine SD kaarten scoren en testen.
 
Bovenaan Onderaan