View Full Version : twijfel: een nieuwe fabia of een 206 sw
john
22 oktober 2005, 13:39
hallo ,ik ben van plan mijn 2 jr oude fabia combi in te ruilen.
nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe fabia equipe of een 206 sw air-line of quicksilver.( benzine of diesel)
de fabia is me op zich wel goed bevallen ,maar de 206 is sportiever.
wat zijn jullie ervaringen en ook ten op zichte van de fabia diesel ( 1.4 of 1.9 tdi)
gr john
ericb
22 oktober 2005, 18:45
Hoi,
Over de Fabia kan ik niets zeggen, over de 206 sw wel.
Mijn vrouw heeft een 206 sw gti. Een fantastische auto als het gaat om wegligging en prestaties. Wat je van het uiterlijk vindt is natuurlijk persoonlijk maar ik vindt hem mooier dan de fabia.
De technische kwaliteiten laten echter nogal te wensen over.Binnen 2 jaar na aankoop en 15000 km zijn de volgende problemen opgetreden:
Voorruit vervangen, de coating liet los
Remschijven en blokken vervangen
CD wisselaar werkt niet meer goed
Alarm gaf problemen, nu een aantal sensoren zijn uitgeschakeld is het probleem weliswaar niet verholpen maar gaat het alarm niet meer onnodig af.
Kijk maar eens in de laatste autoweek naar de tevredenheidscijfers.
Dutch4x4
22 oktober 2005, 21:11
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Kijk maar eens in de laatste autoweek naar de tevredenheidscijfers.
[/ QUOTE ]
Mijn stelregel, die elke keer weer wordt bevestigd door verhalen van mensen om mij heen en in het groot door bovenstaande onderzoeken:
Koop. Niet. Frans.
PietvanderVlist
23 oktober 2005, 01:27
Hallo , ik heb een Peugeot 206 1.6 16V Griffe SW en die ga ik inruilen voor een Octavia Combi 1.8T voor : grotere kofferbak , meer laadvermogen , minder kraakjes , minder plastic onderdelen meer auto gevoel en de goede naam van de Octavia Combi 1.8 T . Als de Fabia net zo goed is als de Octavia zou ik het niet doen .m.v.g. PB vd V.
john
23 oktober 2005, 10:36
is ook geen eerlijk vergelijk want de octavia valt in de klasse van de 307 sw, en dan vind ik persoonlijk de 307 sw mooier en ruimer ( meer mogelijkheden ).
mijn fabia had/heeft toch wel last van stugge vering, kraakjes schokdempers/rubbers( bekend probleem fabia). maar voor de rest wel een goede auto alleen niet sportief/saai interieur.
gr john
Hetzer
24 oktober 2005, 22:58
206 niet doen want de 206 = piepjes,kraakjes,defecten,korte voerstoelen en de 206 sw is, heeft gewoon minder binnenruimte dan de Fabia combi en last but not least ITS FRENCH!!!! /forum/images/graemlins/grin.gif
rickske
25 oktober 2005, 20:19
Ik zou ook voor de skoda gaan want ik vind alles wat Franse auto's betreft zéér meuk.
Wiseguy
28 oktober 2005, 11:49
De keuze is inmiddels al gemaakt.... zie de andere 3 draadjes.... /forum/images/graemlins/smile.gif
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.