View Full Version : Tips voor plaatsen PDA in octo II
octofreak
18 mei 2005, 21:25
Ik heb nu een lekkere octo 1 met PDA en TOMTOM. Deze ingebouwd middels een strak hoekplaatje die achter de middenconsole is bevestigd en de bestaande bevestigingen (schroeven) gebruikt. Nu heb ik ( eens skoda altijd skoda?) de octo II besteld met vast audience radio (wel modeljaar 2006 met o.a. software update). Hoe kan ik nu mmijn PDA bevestigen? De middenconsole openen zal nu wel niet zo makkelijk zijn... /forum/images/graemlins/blush.gif
Wie heeft TIPS?? /forum/images/graemlins/laugh.gif <font color="blue"> </font>
Oh ja, het wordt een combi 2.0TDI elegance met Xenon, 16" en nog wat spulletjes... en in Sahara Beige
Luciano
18 mei 2005, 23:02
Kijk maar eens op www.brodit.com (http://www.brodit.com)
Daar kun je alles vinden.
octofreak
19 mei 2005, 21:25
Ha dank je, ik heb al deels een brodit houder, maar nog niet die voor de auto (specifiek). Ik dacht misschien zijn er mooie creatie, maar gelijk heb je, dit is simpel, mooi en doeltreffend.
Karstieman
20 mei 2005, 08:04
Zou die houder ook passen als je gebruik maakt van een eigen radio met zo'n inbouw front ? Ik vind het namelijk erg verzorgd uitzien zo !
octofreak
20 mei 2005, 11:42
Karstieman,
die houder gaat (denk ik )gewoon passen, omdat Brodit houders levert die zonder enige schroef bevestiging gemonteerd kunnen worden. Brodit maakt gebruikt van de kleine ruimtes tussen de onderdelen en 'schuift' de voet van de houder (plat stuk metaal) als het ware in het dashboard tussen de dashboard delen in. Echter met een eigen inbouw front is het wel even de vraag of de ruimte niet te groot zijn geworden. Op de brodit site kun je de tekeningen en handleiding opvragen hoe de houder in de octo II gemonteerd dient te worden. Misschien kun je hieruit iets afleiden... Succes.
Hoppekee
23 mei 2005, 21:08
Ik ben zelf ook in afwachting van mijn (lease) O2. Heb ook al eerder een brodit houder in mijn focus gehad. De center mount van Brodit staat ook op mijn verlanglijstje. Maar ben nog aan het twijfelen welke ik zal nemen. De center mount of de angled mount die de PDA op een donker(der)e plek plaatst (beter leesbaar).
Heb al wel een mooie skoda theme gemaakt voor de pocketpc.
IPAQ 2210 – TomTom 3 – Checkpoint(flitspalen)
Hoppekee
26 mei 2005, 19:51
Kun je mij vertellen welke je hebt besteld? De center mount of de angled mount? Ben nog steeds aan het twijfelen. Ik ben even benieuwd of de radio nog goed te bedienen is met de center mount.
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Kun je mij vertellen welke je hebt besteld? De center mount of de angled mount? Ben nog steeds aan het twijfelen. Ik ben even benieuwd of de radio nog goed te bedienen is met de center mount.
[/ QUOTE ]
Ik heb beide besteld. De PDA komt op de Center mount en mijn telefoon op de angled mount.
Hoppekee
27 mei 2005, 12:30
Ga je de PDA ook nog als MP3 speler gebruiken? Ik heb begrepen dat er kabels te krijgen zijn die de PDA op de wisselaar ingang van de radio (Stream) aansluit (via AUX-IN). Dus MP3 vanaf de PDA en evt ook navigatiegeluid.
Kosten dezes: 99 eurie.
Ben benieuwd naar ervaringen. Mijn dealer weet van niets. Wellicht iemand hier wel?
Link (zie http://www.dension4u.de/shop/product_info.php?cPath=83&products_id=167)
Ga je de PDA ook nog als MP3 speler gebruiken? Ik heb begrepen dat er kabels te krijgen zijn die de PDA op de wisselaar ingang van de radio (Stream) aansluit (via AUX-IN). Dus MP3 vanaf de PDA en evt ook navigatiegeluid.
Kosten dezes: 99 eurie.
[/ QUOTE ]
Ik heb de Audience radio, dus MP3 heb ik niet nodig vanuit de PDA. Wat ik wel wil proberen of ik het geluid vanuit mijn navigatiepakket over de radio kan krijgen. Het zou natuurlijk mooi zijn als de radio bij elke aanwijzing even onderbroken wordt. De PDA kan wel aan de Parrot carkit gekoppled worden, maar dan blijft de verbinding steeds open staan.
En volgens mij moet je deze hebben: http://www.dension4u.de/shop/product_info.php?cPath=83&products_id=592
Over een paar weken ontvang ik mijn O2 - Elegance (kan bijna niet wachten).
Wat is de beste plaats om de GPS antenne voor de PDA te monteren?
Is de voorruit warmte werend?
In mijn Combi komt die tegen het zijraam tussen C- en D-stijl, plat (dus horizontaal)
octofreak
27 mei 2005, 14:20
IK heb de GPS nu gewoon op het dashboard in een knuffel van de kleine verwerkt. Staat nu een klein beestje op het dashboard en verder zie je niets. Maar de C - D stijl? Hoe laat je de kabel dan lopen Higgy??? Of is het de blauwe tand? /forum/images/graemlins/grin.gif
Achter bank omhoog, beetje wegfrutten achter bekleding, heel klein stukje kabel zichtbaar.
Ik huldig het principe "het moet er ook nog een keer uitkunnen" /forum/images/graemlins/smile.gif
Hoppekee
27 mei 2005, 16:26
Je hebt volkomen gelijk.. foute klik van mijn kant.
Hoppekee
27 mei 2005, 16:29
De voorruit is niet warmtewerend bij VAG produkten. Ik ben nog op wel op zoek naar een goede plaats. Dat zie ik volgende week wel als ik mijn octavia ophaal.
octofreak
27 mei 2005, 18:14
Achter bank omhoog, beetje wegfrutten achter bekleding, heel klein stukje kabel zichtbaar.
Ik huldig het principe "het moet er ook nog een keer uitkunnen" /forum/images/graemlins/smile.gif
[/ QUOTE ]
Maar dan dus wel via de middenconsole tussen de voorstoelen door? Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
De voorruit is niet warmtewerend bij VAG produkten. Ik ben nog op wel op zoek naar een goede plaats. Dat zie ik volgende week wel als ik mijn octavia ophaal.
[/ QUOTE ]
Mijn Standaard Vdo-gps ontvanger zit gewoon rechts achter de voorruit bevestigd (geplaatst bij aflevering door Dealer) dus dit argument over warmtewerende ruiten gaat volgens mij niet op, of heeft mijn dealer het aan het verkeerde eind /forum/images/graemlins/confused.gif
octofreak
28 mei 2005, 16:22
[/ QUOTE ]
Ik dacht toch dat alle nieuwe skoda octavia's voorzien zijn van warmtewerende ruiten? Of zijn de specificaties anders??
Karstieman
29 mei 2005, 09:17
Nee, dat is onjuist. Ik heb hiervoor speciaal met de dealer gebeld ! De nieuwe Octavia's hebben standaard geen warmtewerende ruiten. Het is wel als een optie te verkrijgen (sun pakket oid.)
octofreak
29 mei 2005, 10:49
IK heb ook nog even gekeken; het zijn standaard getinte ruiten. Das toch even iets anders dan warmtewerend...
Daniel_TDI
29 mei 2005, 21:07
Heb inmiddels de brodit houder (center, zoals boven in de foto) gemonteerd. Klusje van 2 minuten en het resultaat is zeer goed. De PDA zit zeer stevig, geen trillingen meer en het scherm is goed afleesbaar. Ook is het zicht beter omdat er geen zuignap meer op mijn raam zit. Wel vind ik de brodit houder vrij prijzig, maar ja goede spullen zijn duur. Klein minpuntje, de houder dekt nu 1 knopje van de radio iets af, voor mij niet storend en dit zal per houder verschillen natuurlijk. De voorruit is niet warmtewerend. Mijn vriendin heeft een 307 met warmtewerende voorruit en daar doet de GPS ontvanger als je die niet in de speciale uitsparing doet echt helemaal niets.
Nu wil ik als laatste de GPS ontvanger nog weg gaan werken. Eens ontdekken hoe het bakje bovenop het dashboard eruit moet. Nu "plak" ik de antenne op het rooster van de voorruitventilatie, die is van metaal en mijn GPS ontvanger heeft een magnetische voet. Ik zal mijn ervaringen met het wegwerken van de GPS ontvanger hier delen.
Daniel_TDI
29 mei 2005, 21:09
O ja, de brodit houder past prima met een niet originele Skodaradio, maakt niets uit.
octofreak
29 mei 2005, 23:04
O ja, de brodit houder past prima met een niet originele Skodaradio, maakt niets uit.
[/ QUOTE ]
ik zal de brofit houder voor de skoda ook maar eens gaan bestellen. De PDA houder van brodit heb ik al. By the way Daniel TDI, heb je nog gekeken naar de andere soorten mounts voor de Skoda? (is dit goed NL, ik geloof het niet /forum/images/graemlins/frown.gif )
Karstieman
30 mei 2005, 07:58
[/ QUOTE ]
Dan ga ik 'm ook bestellen. Waar hebben jullie 'm besteld ?
Daniel_TDI
30 mei 2005, 11:55
Ik heb hem besteld bij http://www.gpsplaza.nl/index2.htm
Bestellen, geld overmaken en binnen 2 dagen in huis, dus dat beviel prima. Ik was totaal 29 euro kwijt.
Ik heb niet naar andere mounts gekeken omdat die doorgaans allemaal universeel zijn. Deze is echt autospecifiek. Kijk wel even voordat je monteert/bestelt of je radiofrontje nog goed kan omklappen, bij mij past het precies.
Succes!
Karstieman
30 mei 2005, 12:49
Goede tip !
Ik heb 'm net besteld.
Bij Pdashop.nl is tie bijna 10 euro duurder /forum/images/graemlins/smile.gif
octofreak
30 mei 2005, 20:13
Ga hem ook bestellen. I.t.t. de angle en console mount lijkt dit de beste plaats.
bij mobileplaza kost hij 24.50 Euro
Karstieman
31 mei 2005, 12:57
bij mobileplaza kost hij 24.50 Euro
[/ QUOTE ]
+ 5 euro verzend = 29,50 euro. /forum/images/graemlins/grin.gif
octofreak
2 juni 2005, 20:45
Ga hem ook bestellen. Is overal rond 29 Euri incl verzending
Hoppekee
3 juni 2005, 19:42
Hmmm. Heb zojuist de tweede (Center mount, Angled mount had ik al) besteld. Bij pdaspullen.nl. Kost 21 euro ex verzendkosten (€ 5,50). Ben nu al tevreden met de service. Had nl. ook een screenprotector besteld voor mijn 2210. Zij hadden per ongeluk de verkeerde geleverd. Kwam er pas achter bij het plaatsen. Dus was ie gelijk niet meer bruikbaar.
Heb het gemeld en krijg gratis een nieuwe. Dat is toch erg netjes vind ik.
octofreak
4 juni 2005, 23:28
Dat scheelt toch weer een paar Euri.
Ga effe kijken daar. Dank.
Middelbrand
8 juli 2005, 12:15
Omdat mijn Octavia Combi over 1 maand gaat komen ben ik erg benieuwd of je de .tsk file voor de PDA al ergens geplaatst is. /forum/images/graemlins/grin.gif
Ben benieuwd.
Eric
octofreak
19 juli 2005, 14:52
Heeft iemand al een juiste plaats gevonden voor de GPS-antenne? Je zou het bakje boven de ventilatieroosters kunnen nemen, maar daar zal het snel te warm zijn en je zit nog met het wegwerken van de kabel. Ik heb namelijk een kabel eraan /forum/images/graemlins/frown.gif
Wiseguy
19 juli 2005, 15:17
Wat dacht je van achterin leggen... meestal een een wired muis gewoon te verlengen middels een PS/2 verlengkabel (voor muis en keyboard). Op dit moment heb ik de GPS muis op de hoedenplank vastgezet met klittenband. Kan ik 'm tenminste ook gemakkelijk loshalen als de hoedeplank eruit moet.
Heeft iemand al een juiste plaats gevonden voor de GPS-antenne? Je zou het bakje boven de ventilatieroosters kunnen nemen, maar daar zal het snel te warm zijn en je zit nog met het wegwerken van de kabel. Ik heb namelijk een kabel eraan /forum/images/graemlins/frown.gif
[/ QUOTE ]
Even het bakje eruit wippen en je hebt plek zat. Kabel kun je dan naar beneden laten lopen en onder uit het dashboard eruit laten komen. Ik heb nu een BT muis in het vakje liggen, maar ben niet helemaal kapot van de ontvangst.
Eens kijken of een externe antenne wat oplossing biedt. Ik heb nu wel een TMC antennekabel aan de radio zitten en de ontvangts is super !
Karstieman
20 juli 2005, 09:13
Dus je hebt de antennekabel -vanaf de dakantenne tot radio-vervangen met een TMC antennekabel en nu is de ontvangst wel goed ?
Dus je hebt de antennekabel -vanaf de dakantenne tot radio-vervangen met een TMC antennekabel en nu is de ontvangst wel goed ?
[/ QUOTE ]
Niet helemaal.. De antennekabel achter de radio gaat in een splitter en de ene kant gaat naar de radio door en de andere naar mijn TMC muis. Nu is de buitenantenne dus ook gelijk TMC antenne en dat levert een zeer goede ontvangst op. Je moet natuurlijk wel een muis hebben die geschikt is voor TMC ontvangst.
octofreak
20 juli 2005, 16:28
Even het bakje eruit wippen en je hebt plek zat. Kabel kun je dan naar beneden laten lopen en onder uit het dashboard eruit laten komen. Ik heb nu een BT muis in het vakje liggen, maar ben niet helemaal kapot van de ontvangst.
Eens kijken of een externe antenne wat oplossing biedt. Ik heb nu wel een TMC antennekabel aan de radio zitten en de ontvangts is super !
[/ QUOTE ]
Goed idee, wist niet dat het bakje er zo uit kon, maar de mindere ontvangst was wel te verwachten. Ik heb zelf een HiCom muis. Zal eens kijken of deze ook TMC kan.
En anders de suggestie van de hoedenplank is natuurlijk ook geen slecht idee. Ik heb zelfs nog wel een PS/2 verlengk. liggen.
Goed idee, wist niet dat het bakje er zo uit kon, maar de mindere ontvangst was wel te verwachten. Ik heb zelf een HiCom muis. Zal eens kijken of deze ook TMC kan.
[/ QUOTE ]
Alleen GNS maakt TMC muizen. Hicom in elk geval niet.
octofreak
21 juli 2005, 20:38
Ah, das jammer.
Dan een andere vraag nog even, hoe makkelijk was het om het bakje er uit te krijgen ?
Bij mij zit het ogenschijnlijk goed vast. Zit het met klemmen en is het een kwestie van iets er tussen zetten en omhoog wippen?
Ik neem aan dat het hele middenstuk dan eruit gaat, want hoe zit dat met de luchtkanalen?
Hoe is de ontvangst van de GPS antenne in het veel besproken bakje? Ik ben nl. nog aan het twijfelen of ik de antenne daar inbouw of middels een verlengkabel op de hoedenplank monteer.
VEEJAY
21 juli 2005, 21:14
Ik heb vandaag een bleutooth GPS muis gebruikt, ik zie geen verschil in ontvangst met het bakje gesloten. De pda zit links met een zuignap vlak onder de parkeerkaarthouder.
Je kunt er ook handsfree mee bellen, kan ik meteen die irritante bleutooth headset voor altijd in een la stoppen (vond het vervelend om elke week op te laden).
konehead
23 juli 2005, 15:27
Ik heb mijn auto nu bijna 6 maanden, omdat ik van de losse kabels af wilde in mijn nieuwe auto heb ik er voor gekozen om mijn PDA zelf in te bouwen.
Wat heb ik gedaan:
- Brodithouder besteld
- Houder voor op het ventilatierooster besteld
Die twee op elkaar gelijmd (kan niet standaard vanuit brodit) Voor de rest zie de foto’s
De muis heb ik rechts achter het dashboard geplaatst, ik heb altijd rond de 6 a 7 satellieten. TMC ontvangst valt alleen tegen, daarvoor moet ik nog een splitter voor kopen. Voor de stroom heb ik een extra stekker gemaakt bij het
zekeringenkastje.
Navigeren gaat erg goed, ik moest wel even wennen om links naar mijn schermpje te kijken i.p.v rechts.
http://home.hccnet.nl/wilko/houder.jpg.JPG
http://home.hccnet.nl/wilko/muis.jpg.JPG
http://home.hccnet.nl/wilko/overviewmuis.jpg.JPG
octofreak
23 juli 2005, 19:30
Daar hebben we wat aan, dank Konehead.
sunnyboy
23 juli 2005, 19:46
Heel mooi Konehead. Ik heb even gekeken hoe ik m'n handen aan het stuur heb. Ik vrees dat ik mijn linkerhand voor het schermpje van de PDA heb. /forum/images/graemlins/smirk.gif
influenza
23 juli 2005, 19:58
Ik zit ook te kijken naar die brodit houder (center mount). Nu kun je die nemen met vaste kabel of via aansteker aansluiting. Gezien de positie daarvan is de 1e optie een stuk mooier lijkt me. Nu ben ik zelf niet echt handig en vraag me af hoe makkelijk je die kabel dan aansluit (en waar).
Daniel_TDI
24 juli 2005, 20:33
Vandaag ook maar eens het bakje eruit gehaald en de GPS antenne onder het dashboard gemonteerd. De PDA zit nu met een brodit houder en car kit vast. De spanning is over het contact geschakeld. Nu is het een kwestie van de PDA in de houder schuiven en ik kan navigeren. Wat mij betreft een aanrader!
Middelbrand
24 juli 2005, 22:58
Hi Voor de liefhebbers van een skoda achtergrond op de PDA ben ik een beetje aan de slag gegaan met een aantal ontwerpen. Een en ander is te vindee op: http://home.hccnet.nl/eric.verbeek/MyDeviceThemes.zip
(misschien komt dit bericht 2 keer maar de eerste ging wat fout /forum/images/graemlins/tongue.gif )
octofreak
25 juli 2005, 08:26
Vandaag ook maar eens het bakje eruit gehaald en de GPS antenne onder het dashboard gemonteerd. De PDA zit nu met een brodit houder en car kit vast. De spanning is over het contact geschakeld. Nu is het een kwestie van de PDA in de houder schuiven en ik kan navigeren. Wat mij betreft een aanrader!
[/ QUOTE ]
Daniel TDI hoe heb je de permanente voeding gepakt? Gewoon een 12V gepakt en middels een verbindingsstuk gedeeld / gesplitst? Daar heb je namelijk hele handige klemmetjes voor.
Daniel_TDI
25 juli 2005, 12:52
Mijn GPS antenne heeft alleen een geschakelde voeding. Ik zou niet willen dat na 3 weken (vlieg)vakantie de auto niet meer wil starten vanwege een GPS ontvanger.
De draden heb ik gepakt van de radio. Bij mij zit er een after market radio in, dus heb geen last van Can-bus systemen.
Die klemmetjes die je bedoelt worden door verschillende "experts" afgeraden. Je snijdt met die klemmetjes namenlijk niet alleen een stuk isolatie weg, maar ook een aantal draadjes koper. Dit zorgt dan voor een dunne plek in de kabel met in het ergste geval een kabelbrand tot gevolg!
Beter is het om de isolatie een stukje vrij te maken met een hobbymesje en de draad ertussen te solderen. Dan goed aftapen met degelijk tape (niet de goedkoopste nemen, deze laten in de warmte makkelijk los).
Toen ik het bakje en de radio weghaalde kwam ik een aftakking tegen van de geschakelde plus van de radio, dus die aansluiting ging helemaal makkelijk. Voor de massa moest ik wel met een hobbymes aan de gang. Voor het wegsnijden van de isolatie midden in een kabel bestaan zogenaamde zijstriptangen. Deze zijn voor professioneel gebruik en hebben dus ook een bijbehorende prijs.
Als je geen aftermarket radio hebt schijn je van de airco bediening ook draden af te kunnen tappen.
Hopenlijk kan je hiermee verder.
Daniel_TDI
25 juli 2005, 12:57
Hoe is de ontvangst van de GPS antenne in het veel besproken bakje? Ik ben nl. nog aan het twijfelen of ik de antenne daar inbouw of middels een verlengkabel op de hoedenplank monteer.
[/ QUOTE ]
Bij mij zit de antenne niet in het bakje, maar er iets voor, onder het dashboard (plek zat). Ik heb de indruk dat de ontvangst een fractie minder is, nu haal ik 6 &#224; 7 satelieten (heel soms 8). Maar moet er wel bijzeggen dat ik in het verleden toen de GPS antenne nog gewoon op het dashboard lag ik ook niet de hele tijd zat te turen hoe de ontvangst was. De navigatie werkt gewoon, dus wat dat betreft funtioneel genoeg.
konehead
25 juli 2005, 14:04
[/ QUOTE ]
Bij mij zit de antenne niet in het bakje, maar er iets voor, onder het dashboard (plek zat). Ik heb de indruk dat de ontvangst een fractie minder is, nu haal ik 6 &#224; 7 satelieten (heel soms 8). Maar moet er wel bijzeggen dat ik in het verleden toen de GPS antenne nog gewoon op het dashboard lag ik ook niet de hele tijd zat te turen hoe de ontvangst was. De navigatie werkt gewoon, dus wat dat betreft funtioneel genoeg.
[/ QUOTE ]
Ik heb een vraag en een opmerking?
- Hoe haal je dat bakje er uit zonder je dashboard kapot te maken? Of heb jij de muis achter je radio geplaatst?
- Stroom kan je ook direct van je zekeringkastje tappen, dat heb ik ook gedaan. Een vrouwtje sigarettenaansteker gekocht bij de halforts en die aangesloten op het kastje. Werkt perfect via mijn contact.
Ik hoop dat iemand kan uitleggen hoe je dat bakje boven op je dashboard er uit kan halen.
Cheers, konehead
Daniel_TDI
25 juli 2005, 14:32
Bakje krijg je eruit door onder bij de horizontaal liggende wieltjes van de middelste ventilatieroosters een stukje plastic tussen te schuiven en dan langzaam omhoog wippen. Eventueel gaat het makkelijker als je hierbij het stukje plastic wat naar buiten beweegt (richting de hoeken)
Het geheel komt dan vrij gemakkelijk los.
Daar heb je namelijk hele handige klemmetjes voor.
[/ QUOTE ]Ah, beunblokken bedoel je? /forum/images/graemlins/grin.gif
Zie nou trouwens pas /forum/images/graemlins/blush.gif dat je (ook) uit Helmond komt. Dan moeten we elkaar toch onderweg al eens tegengekomen zijn. Zal de volgende keer naar je knipperen, mijn kenteken begint met ..-RL-.. en 't is een zwarte Combi (enne: niet knipperen naar m'n vrouw he? /forum/images/graemlins/smile.gif )
octofreak
25 juli 2005, 16:03
Geweldig.... beunklemmen... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
Was er zelf ook al niet kapot van, maar ergens moet je beginnen...
En tja, ik merkte dat je fan van V-car was dus dicht in de buurt zit je wel. Mijn auto begint met RR- en is sahara beige. Wie weet knipperen we naar elkaars vrouwen... /forum/images/graemlins/cool.gif
Zal de volgende keer naar je knipperen, mijn kenteken begint met ..-RL-.. en 't is een zwarte Combi
[/ QUOTE ]
Mijn auto begint met RR- en is sahara beige.
[/ QUOTE ]
Ik voel een mini-meeting opkomen... Mijn kenteken: higgy+1 - RL - ..
Oftewel de cijfers van higgy's kenteken +1 en de rest is hetzelfde.
VEEJAY
25 juli 2005, 16:18
Ik heb gewoon een cradle van 15 euro zonder snoeren links achter het raam, daar gaat mijn smartphone op. GPS receiver ligt in het (afgesloten) bakje op het dashboard (elegance)
De Qtec s100 wordt toch elke dag opgeladen, de adapt GPS receiver heeft een standby van 18 uur. Voor noodgevallen heb ik voor beidde een autolader.
octofreak
25 juli 2005, 16:42
- Stroom kan je ook direct van je zekeringkastje tappen, dat heb ik ook gedaan. Een vrouwtje sigarettenaansteker gekocht bij de halforts en die aangesloten op het kastje. Werkt perfect via mijn contact.
[/ QUOTE ]
Kun je dat nog eens toelichten... een sigarettenplug op een zekeringenkastje????
Geweldig.... beunklemmen... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
Was er zelf ook al niet kapot van, maar ergens moet je beginnen...
[/ QUOTE ]Ze lijken handig die beunblokken maar schijnen garantie te zijn voor slechte verbindingen
En tja, ik merkte dat je fan van V-car was
[/ QUOTE ] A joh! Waar leid je dat nou uit af? /forum/images/graemlins/wink.gif
dus dicht in de buurt zit je wel. Mij auto begint met RR- en is sahara beige. Wie weet knipperen we naar elkaars vrouwen... /forum/images/graemlins/cool.gif
[/ QUOTE ]Wie weet knipperen onze vrouwen wel naar elkaar, dat zou pas stom zijn... /forum/images/graemlins/wink.gif
octofreak
25 juli 2005, 21:27
De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor.... /forum/images/graemlins/tongue.gif
octofreak
27 juli 2005, 08:26
Die twee op elkaar gelijmd (kan niet standaard vanuit brodit)
[/ QUOTE ]
@Konehead
Zou je kunnen aangeven waar je de houder voor het ventilatierooster hebt besteld?
konehead
27 juli 2005, 19:59
Die twee op elkaar gelijmd (kan niet standaard vanuit brodit)
[/ QUOTE ]
@Konehead
Zou je kunnen aangeven waar je de houder voor het ventilatierooster hebt besteld?
[/ QUOTE ]
Ik heb de Universele Pda-houder (car-ventmount) voor montage via een van de luchtroosters besteld bij www.destinator.nl (http://www.destinator.nl) voor €15,--
octofreak
27 juli 2005, 20:53
Thanks...By the way nog even een vraag herhalen...
hoe heb je precies de sigarettenplug aangesloten op het kastje. Ik vind het wel een mooie oplossing. Maar heb je nu gewoon twee connectoren aan de plug gemaakt (via een kabel of course) en prik je die in een onbezet vak in het kastje??? /forum/images/graemlins/blush.gif
Ga binnenkort ook maar even aan de slag met alles inbouwen
konehead
7 augustus 2005, 12:40
Excuus voor de late reactie. Ik heb bij de Halforts een sigarrettenplug van van één naar twee gekocht. (je zou dit kunnen gebruiken als je twee toepassingen hebt die alle twee 12V nodig hebben) Daarna, heb ik er met een schaar één af geknipt. Dan houd je dus een "vrouwtje" over. Deze heb ik aangesloten op het zekeringen kastje. Althans, de dealer heeft aangewezen waar ik dit kond doen en welke ik kon gebruiken. Ik zou niet 123 meer weten welke "poort" dit was. Als ik het contact aanzet heeft mijn PDA + muis stroom. Mijn advies is om met een meetapp. ff te kijken welke uitgang stroom gefet als het contact aanstaat.
Cheers, konehead
octofreak
7 augustus 2005, 16:54
Thank you, vind ik voor mij de beste oplossing. Ga ik ook zo doen...
gijoe666
7 augustus 2005, 23:00
Misschien handig voor de klussers die nog een hun PDA moeten plaatsen :-)
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Number=5979&page=0&view=collaps ed&sb=5&o=&fpart=1#5979
octofreak
8 augustus 2005, 09:13
He bedankt, goede aanvulling op die van konehead.
Zit te wachten op mijn centerhouder en dan ga ik het ook zo doen. Ik heb alleen geen zin om mijn sigarettenplug te ontmantelen voor de plus en min aangezien ik dan mijn zekering kwijt ben die is ingebouwd. Ik pak dus eerst even een vrouwtjesplug zoals Konehead heeft gedaan.
octofreak
8 augustus 2005, 09:23
Overigens is het wel oppassen met die GPS bovenin ivm met warmte ontwikkeling. Veel GPS verdragen 50+ graden niet en garantie kun je vergeten.
octofreak
9 augustus 2005, 22:03
Heb inmiddels mijn gps ook ingebouwd. Deze ligt nu onder het dashboard, op het randje bij het luchtkanaal van de voorruit, lekker koel dus.
Stroom via de zekeringkast en bevestiging PDA rechts naast het stuur.
Het bevalt prima!
bert2
20 oktober 2005, 12:49
Ik heb mijn PDA geplaats op de zwanenhals die weer vastgezet kan worden op een rond grondplaatje. Dat plaatje zit gelijmd in het bakje onder het klepje op het dashboard. (eventueel het rubber matje uitsnijden). De muis ligt rechts op het dashboard en de kabel loopt onder het dashboardkastje door (kun je gewoon vastklemmen daar) naar de sigarenaansteker. Deze kabel is in 2 delen en de stekker haal ik eraf als ik de PDA niet gebruik. Kabel zit vast met klitteband. Zwanenhals en PDA kun je dus heel makkelijk eruit halen.
Argus
9 november 2005, 22:53
PDA met (draaibaar) plaatje op een brodit houder voor midden console vast gemaakt. Stroom + GPS loopt via kleine opening bij afdekplaatje pook, onder de asbak door (genoeg ruimte daar. GPS loopt achter dashboard kast door en komt bij A-stijl weer naar boven (beter bereik). Stroom nog niet vast aangesloten, maar als tussen oplossing, gaatje in zijplaat geboord (lang leve het hoogpolige tapijt) en daar stroomdraad doorheen getrokken. (zal proberen er een foto van te maken)
Klaas
10 november 2005, 07:37
Wanneer je climatronic hebt, kun je ook de plus nemen van de climatronic. Dan sckakelt voeding van GPS gelijk met contact.
Argus
16 november 2005, 14:02
Even wat foto's m.b.t. inbouw PDA in mijn OCTO II:
http://www.freddyv.info/images/OctoII/Cradle_Front.jpg
http://www.freddyv.info/images/OctoII/Cradle_Back.jpg
http://www.freddyv.info/images/OctoII/GPS.jpg
En nog even de skoda zelf /forum/images/graemlins/winkie.gif
http://www.freddyv.info/images/OctoII/OctoII_Front.jpg
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.