Nieuwe Octavia nu ook te bestellen als Sportline Business

Hier hetzelfde, zou nu ca. 3500 euro meer kwijt zijn voor de facelift.

Wat me wel opvalt is dat er nu op de prijslijst van de sportline staat als standaard uitrusting:
Sportonderstel (-15mm)
Dat stond er bij de pre facelift niet. Of heeft die dat ook maar stond het nergens vermeld?
Ik heb (helaas) een sportonderstel, iets verlaagt inderdaad. Bij mij stond dat niet in de specificaties, maar ik merk het absoluut. Mijn vorige O3 was eveneens een sportline, die had het niet en was veel comfortabeler. Ik merk het nu omdat ik net overgestapt ben en mijn proefrit over een industrieterrein te kort was, maar ik zou hem persoonlijk niet meer bestellen. Ik hou wel van relaxed cruisen en wat softere vering.
 

kalespijker

Actief lid
Ik heb (helaas) een sportonderstel, iets verlaagt inderdaad. Bij mij stond dat niet in de specificaties, maar ik merk het absoluut. Mijn vorige O3 was eveneens een sportline, die had het niet en was veel comfortabeler. Ik merk het nu omdat ik net overgestapt ben en mijn proefrit over een industrieterrein te kort was, maar ik zou hem persoonlijk niet meer bestellen. Ik hou wel van relaxed cruisen en wat softere vering.
Ik heb ook wel een beetje het gevoel dat ie iets straffer geveerd is, en iets lager staat dan de gewone business edition waar ik een proefrit in had. Maar er zaten natuurlijk wat maandjes tussen die proefrit en de oplevering dus vandaar dat ik er wat onzeker over was. Ik had hiervoor een 03 FL met 18" velgen en die vond ik een stuk stoteriger dan deze op 17" dus ik ben er erg blij mee!
 

Rallye

Forumguru
Wel grappig dat Skoda hier een heel andere kant op gaat dan VW, die juist meer voor hybride gaat. Die 150pk 1.5 met handbak zal er in Nederland wel niet komen. Jammer.
 
Laatst bewerkt:

betolo

Nieuw lid
@betolo

Betwijfel dat een Scala bij een Octavia in de buurt komt qua ruimte, de Octavia heeft 21% meer bagageruimte, dat is gigantisch.

....
Ik heb even de afmetingen naast elkaar gezet:

1715681610584.png

Opvallend weinig verschil tussen de twee modellen, op de kofferbak na dan, waardoor de Octavia langer is.
Gevoelsmatig doet de Octavia wel ruimer aan.
Overigens heb ik de Octavia besteld. :giggle:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Smeeuwis

Donateur
Je ziet dat de wielbasis maar 4 cm verschilt, en die is erg van invloed op het gevoel van binnenruimte, vooral beenruimte voor de achterpassagiers. De langere overhang achter komt volledig ten goede aan de bagageruimte. Valt mij ook zeer mee overigens!
 

M@rco-t

Nieuw lid
Ik had een O4 HB besteld begin dit jaar echter heeft de leasemaatschappij deze moeten annuleren i.v.m. het facelift model.
Daarna kwam de nieuwe O4,5 :cool: niet meer voor in mijn keuze lijst en was ik dus aangewezen op een andere auto.
Uiteindelijk gekozen voor de Scala met DSG in Monte Carlo uitvoering met trekhaak 18" en Navi. Kwa ruimte (467L) denk ik geen spijt van echter had ik graag de 600L bagage gehad, maar ook daar kom ik wel overheen voor die enkele keren in het jaar dat ik het misschien zou missen. Mag toch nog gelukkig 1200kg trekken in tegenstelling tot de 1300kg van de O4.

Nu nog wachten tot september wanneer die geleverd zou kunnen worden.
 
Bovenaan Onderaan